8I4A3536.JPG

آینه جم - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جم استان بوشهر روز دوشنبه در آیینی با حضور مسئولان استانی و محلی معرفی شد.

به گزارش آینه جم ، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان بوشهر در این ایین گفت: دادستان به نیابت از جامعه و مردم برای احقاق حق و اجرای عدالت باید تلاش و عدل و امنیت را به عنوان دو خواسته اصلی مردم در جامعه برقرار کند.

علی دهقان افزود: در اجرای عدالت معیار قانون و احترام به آن است و هر کس به وظیفه خود مطابق با قانون عمل کند باعث ایجاد امنیت و عدالت در جامعه می شود.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان بوشهر یادآورشد: دادستان مدعی العموم و نماینده مردم است و برای موضوعاتی که امنیت و آسایش مردم به مخاطره می افتد براساس وظیفه و تکلیف قانونی خود نباید منتظر شاکی خصوصی بماند.

وی با توصیه به دادستان جدید شهرستان جم گفت: برای دیدار حضوری مردم و دادستان هیچی مانعی نباید وجود داشته باشد، در مسائلی که مربوط به حقوق مردم و امنیت شهروندان است دادستان باید به وظیفه و تکلیف قانونی خود بدون فوت وقت عمل کند، با کسانی که به حقوق بیت المال و اراضی ملی، محیط زیست و غیره تعرض می کنند با قاطعیت برخورد داشته باشد و کمیته حفظ حقوق بیت المال و اراضی ملی در شهرستان تشکیل شود.

فرماندار شهرستان جم گفت: اعتبارات تملک دارایی شهرستان جم در سال جاری ۳۰ درصد افزایش یافت.

 فتح الله نوروزی نیز در آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جم اظهار داشت: عملکرد دستگاه قضا در شهرستان جم مثبت است و امیدواریم این روند با همدلی و همراهی هر چه بیشتر تداوم یابد.

وی با تاکید بر نقش و جایگاه امنیت در توسعه جوامع اظهار داشت: امنیت زیربنای توسعه است و دستگاه قضا به عنوان یکی از ارکان مهم و اصلی در تامین امنیت نقش ویژه‌ای دارد.

نوروزی با تقدیر از تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی دادستان سابق جم در تامین امنیت و مبارزه با جرم گفت: امنیت پایدار در سایه همدلی و همراهی آحاد مردم و مسئولان محقق می شود و به حمدالله در شورای تامین شهرستان این همدلی در بالاترین حد وجود دارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان جم عملکرد دستگاه قضا و سیستم امنیتی و انتظامی را در پرونده‌های پیچیده چند ماه اخیر مثبت ارزیابی کرد و افزود: دادستان سابق جم در حل و فصل این پرونده ها تلاشی ویژه داشت و عملکردی خوب و مثبت در شهرستان به جا گذاشت.

نوروزی در ادامه از افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات شهرستان جم خبر داد و گفت: اعتبارات تملک دارایی شهرستان جم در سال جاری ۲۴۷ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که این رقم به نسبت سال گذشته رشد ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با تبریک انتصاب دادستان جدید جم بر آمادگی برای همراهی با مجموعه دستگاه قضا و دادستانی در اجرای عدالت و تامین امنیت شهرستان تاکید کرد.

در پایان این آیین با تقدیر از زحمات عباس فقیه دادستان سابق، مراد مصطفوی به عنوان دادستان جدید شهرستان جم معرفی شد

[کد خبر:AJ17287]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب