000000000000not55ojavanha.jpg


آینه جم ؛ احمد حیدری دانش آموخته مقطع دکتری حقوق، در یادداشتی اینستاگرامی رسانه ها را به باد انتقاد گرفت و دیواری کوتاه تر از رسانه‌ها را برای عرض اندام نیافت.

 حیدری در صفحه شخصی خود نوشت :

 رسانه های مصادره شده جنوب

آگاهی دادن،تعدیل افکار و اندیشه ها،کانال ارتباط بین مردم و دولت و ...از طریق پالایش و تحلیل منطقی پدیدهای کنونی و شناخت و شناسایی معضلات آینده و ارایه راهکارهای مناسب،وظیفه یک مرجع و شخصی است که در موضع و مقام رسانه قد علم می نماید،امروزه به برکت دنیای مجازی شاهد فراگیری مدعیان رسانه و خبرنگاری در سراسر کشور می باشیم،جنوب ایران نیز از این خصلت بی بهره نبوده،بلکه سرآمد هم می باشد،صرفنظر از رسانه های موجود در جایجای ایران،این رسانه های خبری و تحلیلی جنوب ایران هستند که به فراخور کنش و واکنش های عدیده و گذر از یک برهه تاریخی مهم از سنت به مدرنیته اجتماعی،اقتصادی در قلمرو آنان،بسترگاه رسالت والایی به نسبت امثالهم می باشند،اما متاسفانه نه در حد مشابه خویش ظاهر شده و نه اینکه از ظزفیت یک رسانه شایسته جنوب برخوردارند.http://s9.picofile.com/file/8267741642/Screenshot_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B6_%DB%B0%DB%B9_%DB%B1%DB%B7_%DB%B1%DB%B9_%DB%B1%DB%B4_%DB%B5%DB%B2.jpgکل فلسفه وجودی و اهداف آنان خلاصه به تملق و تمجید از یک فرد و گروه خاص و تضعیف و تخریب فرد و گروهی دگر شده است و دردناک تر  اینکه که مخاطبان را هم کیش خود می پندارند و به این خیال و گمان اند که تقریبا هیچ کس از پس پرده افکارشان خبر ندارد،که باید گفت کسب منفغت،سود و امتیاز راه دگر هم دارد.


این مقدمه انتقادی نسبتا ملایم را به این جهت بیان داشتم که این روزها افزون بر روزهای پیشین اما به نحوی روشن تر شاهد گداز روی زمین به موجب سوز زیر زمین از طریق حریق و غیر حریق تاسیسات نفت،گاز و پتروشیمایی می باشیم،جایی که دیگر ضرب المثل قدیمی تبر دسته خویش را نمی زند،مفهوم خود را از دست داده و می بینیم که چگونه تحت الارضی سطح الارضی را می سوزاند و مدعیان خبر و خبرنگاری و تحلیل و تحلیل نگاری،صرفا از وجود دود و گازی خبر دادند که سالیانی است گوشت و استخوان مردم خود خبردار شده اند،شایسته می بود که از حیث فنی از علل و عوامل بروز حادثه و حوادث پرده گشایی می کردند،زیبنده می بود که که از حیث تجاری و اقتصادی آماردهی می نمودند،عقلایی می بود که با شناخت نوع گازها و سموم منتشر شده،آثار مخرب زیست محیطی را به مردم معرفی می کردند،چقدر نیاز  هست که مسایل قراردادی این حوادث را از بعد حقوقی و قانونی تحلیل نمایند،و اینکه تاکنون إنان در خصوص امورات مالی و حسابرسی این پدیدها گزارشی داده اند؟
فلذا خبری که عسطه شهردار و دهیاری را موجب سونامی می داند و زلزله بی ریشتر را تف سربالا،خبر نیست که صاحب آن خبرنگار باشد.
به امید روزی که اهداف و نیات تک مقصد گردند.


اما در این خصوص ذکر چند نکته جهت تنویر ذهن جناب وکیل تهران نشین ضروری است:

1_ رسانه های استان بوشهر در همه فراز و نشیب ها حضور داشته اند و بعد از هر اتفاقی یا رویداد در منطقه علاوه بر درج خبر، به نگارش یادداشت و مقاله در آن زمینه پرداخته اند و نمونه آن  حادثه آتش سوزی در پتروشیمی مبین است.
2_ بیشتر رسانه های مجازی استان بوشهر با هزینه و بودجه خبرنگاران و مدیران رسانه ها مدیریت می شود و این هزینه کرد توسط این علاقمندان عرصه خبر، در دراز مدت سبب تهدیدات نیز می شود اما بیشتر خبرنگاران استان، برای منافع مردم استان کوتاه نمی آیند و تاکنون نیز با وجود ناملایمات و سختی های کار رسانه ای، تلاش کرده اند رسالت خود را در حمایت از مردم‌ و واسطه گری میان ملت و دولت را در حد توان انجام دهند.
 ۳. هجمه عجیب و غیر منصفانه جناب حیدری به رسانه ها بیشتر به تسویه حساب های شخصی شبیه است تا دغدغه آلودگی عسلویه!
چه آنکه آلودگی عسلویه تا آنجا که لازم بود اطلاع رسانی شد و مسئولان ارشد کشوری نیز به آن واکنش نشان دادند و قطعا قصوری در این خصوص از سوی رسانه ها رخ نداده است که شایسته سرزنش کاندیدای شکست خورده انتخابات مجلس دو دوره قبل باشند.
شاید جناب وکیل گمان می کنند علت شکستشان در انتخابات، رسانه ها بوده اند!!
۴. آنگونه که از مطلب جناب حیدری بر می آید ایشان مدعی شده اند رسانه ها باید بیایند از لحاظ فنی، اقتصادی ، تجاری و ... آلودگی عسلویه را تحلیل کنند .
رسانه ها به زعم خود نقش خود را در این ماجرا انجام دادند و علل و عوامل هم نه به آن غلظتی که جناب وکیل مدعی اند مشخص است اگر "شما بهتر می زنی بستان بزن"
۵. رسانه ها قطعا باید هم به قول جناب وکیل به "عسطه!!!" شهردار و دهیار حساس باشند هم به تصمیم کلان رئیس جمهور و وزیر و نماینده ...
و براین باوریم در این مسیر تمام هم و غم خود را گذاشته اند و بدون دریوزگی منفعتی از جانب برخي اشخاص! شبانه روز تلاش می کنند .
پس اینگونه غیرمنصفانه رسانه ها را مورد هجمه قرار دادن نه شرط مروت است و نه انصاف...

 

لينك اخبار و تحليل هاي سايت آينه جم پيرامون حادثه عسلويه:

آتش سوزي در پتروشيمي مبين/4 نفر مصدوم شدند+ جزئیات و تصاویر

حوادث متعدد پارس جنوبی و مرکز ناتمام سوانح و سوختگی/آقای زنگنه؛ خدا همیشه با ما یار نخواهد نبود!

رقص و پایکوبی مشعلها در پایتخت انرژی ایران در روز جهانی حفاظت از لایه اوزون!!!

الماسی: وقتی سلامتی مردم در میان است با کسی تعارف ندارم/ به طور جدی پیگیر آلودگی عسلویه هستم

نگاهی دیگر به حادثه پتروشیمی مبین

تنفس در عسلویه همچنان سخت است/ حجم بالای دود سیاه در آسمان+تصاویر

در پي آلودگي هاي عسلويه:هزینه درمان مردم را فلرها می دهند یا دولت امید؟

از عصر شنبه؛پتروشیمی‌ مبین وارد مدار می‌شود/ کاهش آلودگی هوا در عسلویه

لآلودگی هوا در عسلویه بعد از آتش‌سوزی پتروشیمی مبین+ فیلم

گزارش تصاویری/آلودگی هوای عسلویه

رئیس سازمان محیط زیست خبر داد:پیگیری حادثه عسلویه و اعزام هیات بازرسی به منطقه

[کد خبر:AJ18107]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+10 # منصف 1395-06-28 09:35
جناب آیینه جم ، نباید اینچنین از انتقاد یک فرد تحصیلکرده و مطلع که نیازی به هیچ مسند ومقامی هم نداره ، برآشفته بشین . شما که رسانه هستین و باید از گلایه گذاری ها خودداری کنید. بهرحال پاسخ شما هم زیبنده نیست بخصوص اشاره ای که به انتخابات داشتین
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+13 # مهدي 1395-06-28 09:35
با سلام
تحليل دكتر حيدري كاملاً بجا و منطقي بوده سايتهاي خبري بدون مجوز و فاقد تخصص و مدعي فقط به انتشار چند عكس بسنده نمودند و اينكار از هر شخص عادي برميامد و كدام يك از شما اين موضوع حساس و حياتي را واكاوي و بررسي نموديد و نماينده محترم نيز بعد از انتقادات سايت استان ٢٤ واكنش نشان دادند.
درود بر قلم دكتر حيدري كه هميشه بيانگر حق بودند و وام دار كسي نيست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+10 # محمدی 1395-06-28 09:41
نقد دکتر حیدری منصفانه بوده و پاسخ ضعیف و فاقد استدلال شما گویای عملکرد ضعیفتان در حوزه خبر رسانی می باشد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # سلام 1395-06-28 10:07
عملكرد وب شما در زمينه آلودكي عسلويه قابل تحسين است نقد دكتر حيدري به ديگر رسانه هاي جنوب كشور است مرسي
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-7 # خروس بي محل 1395-06-28 10:11
آقاي حيدري علم رسانه اطلاع ندارد .
نقد باعث پويايي جامعه مي شود اما نقد بر نوشته آقاي حيدري كه علم رسانه ندارد و كار خبري حرفه اي بلد نيست آب در هاون كوبيدن است.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-6 # عباس رجایی 1395-06-28 10:25
از احمد بعیده این حرفا بزنه.خیلی برام جالبه یه حقوق دان این حرف ا بزنه.جای تامل داره
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-9 # محسن آزاد 1395-06-28 13:19
جناب آقای حیدری با سلام و احترام
صدای دهل از دور خوش است...
باید توی گود باشی تا بدونی یه جاهایی میخوری به مصلحت نظام ...جایی که اصلا مردم مهم نیستن کاری از دست شما که هیچ کار از دست خدا هم برنمیاد.
جناب حیدری اینجا سوییس و نروژ نیست اینجا ایران است دوست من
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+6 # یه جمی 1395-06-28 14:25
درود براستاد گرامی دکتر حیدری ،مطلب به جایی بود و اتمام دوره دکترای حقوق خصوصی و قبول شدن با رتبه یک کشوری رشته تجارت بین الملل و همینطور رشته انرژی رو خدمت شما عزیز بزرگوار به نوبه خودمون تبریک میگیم به امید موفقیت روزافزون شما
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+8 # علی ر 1395-06-28 14:50
بنظرم حرف درستی زده
شما که ماشالله نقدپذیریتون ظاهرا از همه کمتره !
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-4 # سلام 1395-06-28 16:12
احمدآقا خیلی طرفدار داره شنیدم میخاد انتخابات مجلس بیاد ، حتی چند نفر در جم ، زیرپوستی دارند براش رایزنی می کنند تبلیغ می کنند، دکتور جان؛ چهره علمی خودتو خراب نکن توصیه من به تو . کار وکالتت بکن هم پول توش هست هم خودتو بدنام نکن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-7 # خبرنگار 1395-06-28 16:15
توهین و اظهارات نسنجیده نگارنده یادداشت به خبرنگاران:
متاسفانه رسانه های جنوب نه در حد مشابه خویش ظاهر شده و نه اینکه از ظزفیت یک رسانه شایسته جنوب برخوردارند.کل فلسفه وجودی و اهداف آنان خلاصه به تملق و تمجید از یک فرد و گروه خاص و تضعیف و تخریب فرد و گروهی دگر شده است و دردناک تر اینکه که مخاطبان را هم کیش خود می پندارند و به این خیال و گمان اند که تقریبا هیچ کس از پس پرده افکارشان خبر ندارد،که باید گفت کسب منفغت،سود و امتیاز راه دگر هم دارد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+9 # جمي 1395-06-29 09:34
مرسي دكتر احمدي حيدري ، I LOVE YOU
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+9 # کارمند جمی عسلویه 1395-06-30 14:55
جناب حیدری.جانا سخن از دل ما میگویی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب