00000000000002185981.jpg

 

آينه جم _نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، وضعیت راه‌های ارتباطی در جنوب استان بوشهر بهبود یافته و پروژه‌های موجود سرعت می‌گیرد.

 سکینه الماسی در گفت وگو با آينه جم با اشاره به اینکه برخی از مسیرها به دلیل عدم رعایت نکات فنی و وجود نقاط حادثه‌خیز باعث بروز خسارات جانی و مالی برای مردم شده است اظهار کرد: راه‌های ارتباطی مناسب و استاندارد از پیش‌زمینه‌های اصلی توسعه است که باید به آن توجه جدی کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی جاده کمربندی کنگان را از پروژه‌های مهم و دارای اولویت خود خواند و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، وزارت نفت مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه پرداخت کرد و امیدواریم هرچه سریعتر شاهد بهره‌برداری از آن باشیم و در صورتی که نیاز به اعتبار مجدد داشته باشد آماده‌ایم تا از منابع محتلف آن را تامین کنیم.

تسریع در احداث محور دیر - بوشهر

الماسی به راه‌ ارتباطی دیر – بوشهر اشاره کرد و با بیان اینکه این پروژه سال‌ها به فراموشی سپرده شده است، افزود: برای ادامه کار این پروژه مهم نیز اعتباراتی جذب شده و به جد دنبال تسریع در اجرای آن هستیم.

وی جاده وفاق را نیز از جمله طرح‌های مهم جنوب استان در بخش راه‌های ارتباطی خواند و گفت: در صورتی که موفق شویم جاده دیر - بوشهر و دیر – کنگان را به سرانجام برسانیم تاثیرات مثبت فراوانی در روند توسعه شهرستان دیر شاهد خواهیم بود.

توسعه مسیرهای خروجی استان

نماینده دیر، کنگان جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی، به برخی از پروژه‌های شهرستان عسلویه در بخش راه نیز اشاره کرد و گفت: مسیرهای ارتباطی این شهرستان به ویژه راه‌های ارتباطی به استان‌های همجوار نیاز به بهسازی دارد که در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است.

الماسی تونل اخند  - پارسیان را از معدود تونل‌های خاموش استان خواند و با بیان اینکه، روشنایی تونل به دلیل عدم تامین اعتبار تاکنون انجام نشده است خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای شبکه برق رسانی و تامین تجهیزات روشنایی که عمدتا از محل اعتبارات ملی بوده جذب شده و امیدواریم در کمتر از یکسال شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

وی طرح‌های مهم شهرستان جم در بخش راه را نیز عمدتا دچار کمبود اعتبار دانست و افزود: طرح‌هایی مانند جاده جم – پالایشگاه – ریز و همچنین ریز – دژگاه در حال انجام است اما روند اجرای آن‌ها باید تسریع یابد که در این زمینه نیز در حال رایزنی برای جذب اعتبارات ملی هستیم.

تامین قیر رایگان برای آسفالت

الماسی همچنین به سفر چندی پیش معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری به جنوب استان اشاره کرد و گفت: این سفر دستاوردهای خوبی برای حوزه انتخابیه داشت‌ که یکی از آنها تامین قیر رایگان برای آسفالت کوچه‌ها و جاده‌های روستایی بود و با این مساعدت بسیار خوب شاهد بهبود وضعیت جاده و کوچه‌های روستایی خواهیم بود.

وی ایمن‌سازی جاده‌ها را بسیار مهم خواند و با اشاره به برخی از پروژه‌های اولویت‌دار جنوب استان بوشهر گفت: نقاط حادثه خیز جاده‌ها شناسایی شده و با پیگیری‌های صورت گرفته اصلاحاتی برای کاهش خطر در این مسیرها صورت می‌گیرد.

الماسی رایزنی برای جذب اعتبارات بیشتر ملی را از برنامه‌های در حال اجرای خود اعلام کرد و گفت: در چندماهه‌ نخست آغاز به کار مجلس دهم شاهد اتفاقات خوبی بوده‌ایم و مشکلات حوزه انتخابیه را با هماهنگی مدیران اجرایی مربوطه در سطح ملی پیگیری می‌کنیم.

[کد خبر:AJ18289]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

-2 # خروس بی محل 1395-07-11 14:38
خیلی جالب است که به یکی از مهم ترین و اساسی ترین و حیاتی ترین موارد که باند دوم اتوبان جم فیروز آباد می باشد اصلا اشاره ای هم نکرده اند. دست گلشون درد نکنه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # احمد 1395-07-11 20:07
تلاش خانم الماسی برای بهبود وضعیت جاده ها مخصوصا راه اندازی کمربندی کنگان جای تقدیر دارد. ولی باور اینکه راه اندازی کمربندی کنگان که از چند سال پیش تقریبا آماده بوده است، ده ملیارد تومان هزینه بر باشد، سخت است.
عدم تکمیل و اندازی کمربندی کنگان ناشی از ضعف مدیریت جنوب استان، و توهین به شعور مردم منطقه بوده است.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب