8I4A0036.jpg

آینه جم: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر از الکتریکی شدن تمام عملیات‌ها از استعلام تا انتقال خبر داد.

به گزارش  آینه جم: اصغر پیرهادی ظهر امروز در جمع مدیران ادارات و مسؤولان شهرستان جم با اشاره به مکاتبات متعدد به مسؤولان و متولیان حفاظت از عرصه‌های ملی و منابع طبیعی برای مستندسازی این اراضی و پیگیری صدور سند مالکیت، اظهار داشت: بنای ما بر یادآوری همواره اهمیت این موضوع است و بر آن اصرار می‌شود، حضور اینجانب در جلسات شورای اداری شهرستانها و شورای حفظ حقوق بیت‌المال  یادآوری این نیاز ملی خواهد بود.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان بوشهر در تشریح آثار مستندسازی اراضی ملی، منابع طبیعی و موقوفات و صدور سند مالکیت رسمی برای این اراضی گفت: بخشی از آنچه که امروز در حال اتفاق از طرف افراد فرصت‌طلب و سودجو در حوزه تصرفات غیرقانونی و شبانه اراضی ملی در سطح کشور است، نتیجه عدم اجرای کامل وظائف دستگاه‌های متولی صیانت از اراضی است.

وی با اشاره به اینکه ادارات ثبت اسناد و املاک با توجه به نوع وظایف و گستره خدمات خود، از جمله پر رفت و آمدترین ادارات است، گفت: برخورد مناسب با ارباب رجوع و جلب رضایت مراجعین از مهم‌ترین عناصر در موفقیت ادارات ثبت به شمار می‌آید.

پیرهادی به وضعیت ثبت اسناد و املاک جم اشاره کرد و گفت: در سال جاری 5 نیرو برای ثبت اسناد و املاک شهرستان جم جذب کرده‌ایم و در بین شهرستان‌های استان بوشهر فقط برای شهرستان جم امریه گرفته‌ایم.

الکتریکی شدن عملیات ثبت و انتقال اسناد در استان بوشهر

 

این مقام مسؤول از الکتریکی شدن تمام عملیات‌ها از استعلام تا انتقال خبر داد و گفت: برای راحت‌تر انجام شدن اقدامات ثبت و کارهای مربوط به این اداره الکترونیکی شدن کارها امری مهم و ضروری است و فرایند مکاتبات بین دستگاه‌ها نیز الکترونیکی شده است.

وی افزود: با الکترونیکی شدن کارها در اداره ثبت جلوی زمین خواران و دلالان را گرفته‌ایم و اجازه نمی‌دهیم حق مردم ضایع شود.

پیرهادی در پاسخ به سخنان یکی از مسؤولان جم که گفته بود در بحث نرم افزاری اداره ثبت جم دچار مشکل است، گفت: در بحث نرم افزار رایزنی‌هایی کرده ایم و توانسته‌ایم خدمات خوبی را برای اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان جم بگیریم و در اختیار آنها قرار دهیم.

پیرهادی با اشاره به مکان استیجاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان جم تاکید کرد: مکان استیجاری اداره ثبت در استان بوشهر فقط در شهرستان جم و شبانکاره است و متاسفانه هزینه‌ای برای احداث ساختمان مستقل نداریم.

وی گفت: پرونده‌های مردم در این اداره نباید هرچند باری یکبار جابجا شود و احداث و وجود یک ساختمان مستقل بسیار ضروری و مهم برای اداره ثبت در جم است.

این مقام مسؤول با درخواست از شهرداری و دیگر نهادهای دولتی در جم گفت: اگر شهرداری و نهاد دولتی مکانی دارند که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد به مدت طولانی در اختیار اداره ثبت اسناد و املاک جم قرار دهند.

وی در دیگر سخنان خود به ثبت زمین‌ها و... اشاره کرد و گفت: فرایند تفکیک نیاز به مجوز داریم و ثبت اسناد بعد از تفکیک و با مطابقت نقشه کار ثبت را انجام می‌دهد.

پیرهادی در باره اصلاح سندها هم گفت: جلوی این کار را گرفته‌ایم و معتقدیم باید سندها بدون عیب باشد تا نیازی به اصلاح نباشد و به همین دلیل کار ثبت کمی طولانی می‌شود.

لزوم تسریع در واگذاری اراضی منابع طبیعی و ملی به اداره راه و شهرسازی جم

 

احمد زایری با بیان اینکه بایگانی اسناد به صورت قدیمی در جم است، گفت: باید ساختمان این اداره استیجاری نباشد تا اقدامات به روز در این اداره مهم انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر جم گفت: زمین‌های منابع طبیعی و ملی در جم به راه و شهرسازی واگذار نشده است و باید اقداماتی صورت گیرد تا هرچه سریعتر زمین‌های منابع طبیعی و ملی به راه و شهرسازی واگذار شود.

زایری بیان داشت: مدتی است پرونده‌ها در جم ثبت نمی‌شوند و باید برای تفکیک زمین ‌مشکلات بین بنیاد مسکن و اداره ثبت حل شود تا هرچه سریعتر زمین‌ها ثبت شوند.

وی گفت: خیلی از زمین‌های خرد هکتار در جم ثبت نمی‌شوند که مالک زمین‌ها نیز در خواست برای ثبت دارند و باید مراحل ثبت این زمین‌ها نیز انجام شود و ثبت اسناد و املاک جم در این باره اهتمام داشته باشد.

این مسؤول گفت: برخی از زمین‌های 200 متری به پایین هم در شهر جم مردم برای ثبت آنها مشکل دارند که می‌طلبد در این زمینه نیز توجه ویژه‌ای شود.

تهدید به جای تکریم ارباب رجوع در ادارات به هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست

فتح الله نوروزی  با بیان اینکه  گره گشایی از کار مردم وظیفه مسؤولان است تاکید کرد: ما مسؤولان اگر نتوانیم مشکل مردم را حل کنیم می‌توانیم با احترام، ادب و متانت پاسخگوی مردم باشیم.

فرماندار جم تاکید کرد: برخی مراجعه کنندگان می‌گویند در برخی از ادارات شهرستان جم به جای تکریم، تهدید می‌شویم و این موضوع به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

نوروزی در دیگر سخنان خود به موضوع سرشماری عمومی نفوس و مسکن پرداخت و با تاکید بر اهمیت نقش و جایگاه سرشماری در توسعه همه جانبه شهرستان اظهار داشت: ملاک اصلی در اجرای سرشماری قانون است و همه ماموران باید با جدیت و دقت بالا به این مهم بپردازند.

رئیس شورای اداری شهرستان جم تصریح کرد: مسؤولان همراه با ماموران سرشماری در راستای اجرای مطلوب سرشماری در روستاها، هماهنگی لازم با بخشداران، شوراها و دهیاران انجام دهند تا هیچ خانواری ثبت نشده باقی نماند.

رئیس ستاد سرشماری نفوس و مسکن جم با تقدیر از کسانی که تاکنون در این طرح مشارکت داشته‌اند با تاکید بر اهمیت سرشماری در برنامه ریزی و تصمیم گیری‌های کشور تصریح کرد: همه مردم باید سرشماری را به عنوان یکی از محورهای مهم توسعه شهر و روستا جدی بگیرند و در این طرح ملی مشارکت کنند.

وی با ابراز خرسندی از تلاش‌ها و همراهی و همدلی‌های مسؤولان شهرستان جم برای رفع مشکلات شهرستان ابراز داشت: ادارات شهرستان جم سهم خود از اعتبارات ملی با پیگیری مستمر، بیشتر کنند.

نوروزی با بیان اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به امر بهداشت و سلامت مردم دارد تاکید کرد: مردم در طرح‌های رایگان سنجش سلامت شرکت کنند.

وی افزود: دولت نگاه ویژه‌ای به حوزه سلامت دارد و در شهرستان جم باید از این نگاه بیشترین استفاده را کنیم.

سازماندهی بیش از 10 هزار ورزشکار در شهرستان جم

عباس دوراهکی با تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش گفت: در سال جاری تاکنون ورزش شهرستان جم افتخار آفرینی‌های زیادی در عرصه‌های مختلف داشته‌اند که از همه آنها تقدیر می‌کنم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جم با بیان اینکه مهم‌ترین آیتم ورزشکاران هر شهرستان به سازمان یافته بودن آنها است، گفت: در سال جاری بیش از 10 هزار و 500 نفر از ورزشکاران شهرستان جم ساماندهی شدند و از این حیث در استان برای ورزشکاران سازمان یافته اول هستیم.

دوراهکی با ابراز خرسندی از تلاش‌های همه ورزشکاران شهرستان جم در رشته‌های مختلف گفت: اکثر ورزشکاران شهرستان جم در رشته‌های مختلف در مسابقات بین المللی و آسیایی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و افتخار آفرینی‌های زیادی نیز انجام داده‌اند.

وی به تیم سافت بال بانوان شهرستان جم نیز اشاره کرد و گفت: تیم سافت بال بانوان در کشور با اقتدار به مقام اولی رسیده‌اند، این بانوان استعدادهای بسیار بالایی دارند و ان شاءالله چهار سال آینده در مسابقات المپیک می‌توانند نماینده خوبی برای کشور ایران باشند.

به نوشته فارس ؛ رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جم با بیان اینکه استعدادهای ورزشی فراوانی در اکثر رشته‌ها وجود دارد اظهار داشت: در سال جاری ورزشکاران زیادی را برای مسابقات استانی و کشوری و حتی آسیایی و بین المللی اعزام کرده‌ایم و نتایج درخشانی نیز توسط ورزشکاران کسب شده است.

دوراهکی در پایان سخنان خود با بیان اینکه ورزشکاران شهرستان جم نیاز به حمایت‌های ویژه دارند تاکید کرد: انتظار داریم وزارت نفت همانگونه که در خوزستان از ورزش حمایت می‌کند در استان بوشهر و شهرستان جم نیز از ورزشکاران حمایت کنند.

وضعیت استیجاری ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک زیبنده جم نیست

حسین محدثی با تسلیت شهادت امام حسین (ع) گفت: امیدواریم بتوانیم از این ایام به بهترین نحو استفاده کنیم و پیرو راه و مکتب امام حسین(ع) باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم به وضعیت اداره ثبت اسناد و املاک جم اشاره کرد و گفت: متاسفانه این اداره در مکانی کوچک و استیجاری وجود دارد که برای شهرستان جم جالب و زیبنده نیست.

محدثی به امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ثبت اسناد و املاک شهرستان جم اشاره کرد و گفت: از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این اداره دچار مشکلاتی است و باید برای برطرف کردن مشکلات ثبت اسناد و املاک شهرستان جم اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ساختمان کوچک این اداره مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است ابراز داشت: مراجعه‌کنندگان به اداره ثبت با وجود فضای کوچک دچار مشکل می‌شوند و عدم نیروی کافی در این اداره سبب شده ارباب رجوع مشکلاتش حل نشود.

این مسؤول به طولانی بودن زمان ثبت اشاره و خاطرنشان کرد: پرونده‌هایی در شهرستان وجود دارد که بیش از دو سال عمرشان می‌گذرد ولی هنوز ثبت نشده است و می‌طلبد تدابیری انجام شود تا در زمان کوتاه‌تری ثبت شوند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم با بیان اینکه نقشه شهرستان جم اشکالاتی در آن وجود دارد، تاکید کرد: مسؤولان نسبت به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و باید نقشه شهرستان اصلاح شود و متاسفانه این کار نیز زمان‌بر است.

















[کد خبر:AJ18554]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب