00001744831.jpg

آینه جم - فرماندار جم گفت: در سال جاری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در جم کلنگ زنی و افتتاح شده است.

به گزارش آینه جم؛ فتح الله نوروزی صبح جمعه در جمع خبرنگاران با تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار اظهار داشت: شهرستان جم علاوه بر ویژگی‌های خاص جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی دارای مردمانی با هوش سرشار است که سرعت توسعه این شهرستان را دو چندان ساخته است.

وی همدلی و همزبانی موجود در شهرستان را کم نظیر دانست و افزود: همدلی و همراهی بسیار خوب در شهرستان میان مردم، شوراها، مسئولان، امام جمعه، نماینده مردم وجود دارد که شایسته تقدیر است.

نوروزی با بیان اینکه در سال جاری بالغ بر ۳۲۰میلیارد تومان پروژه در جم کلنگ زنی و افتتاح شده است، اضافه کرد: در دهه فجر سال جاری ۴۲ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان در جم افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

نوروزی سرعت توسعه شهرها و روستاها در دولت تدبیر و امید را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: از نیمه دوم سال ۹۲ تاکنون ۹۵ میلیارد تومان اعتبار به حساب روستاها و شهرها واریز شده که در مقایسه با گذشته رشد سه برابری را نشان می دهد.

فرماندار جم اظهار داشت: از هفته دولت ۹۵ تا دهه فجر ۹۵، پروژه های مهمی چون کلنگ‌زنی آب‌شیرین‌کن خط انتقال آب دریا به جم و سد باغان با حضور وزیر نیرو کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: خوشبختانه دو مصوبه سفر کاروان تدبیر و امید برای جم، در حال اجراست و هر دو مصوبه روند اجرایی خوبی را طی می کند. یکی از پروژه‌ها طرح آبخیزداری است که فاز اول آن با اعتبار ۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و فاز دوم آن با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در حال اجراست و فاز سوم این پروژه نیز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

انتقال آب دریا به جم

وی به اجرای دیگر مصوبه دولت برای جم اشاره کرد و گفت: دومین مصوبه دولت برای جم پروژه خط انتقال آب دریا به جم است که در سه فاز خط و پست برق، تکمیل خط انتقال و آبشیرین کن در حال اجراست.

نماینده عالی دولت در شهرستان جم گفت: در دولت تدبیر و امید تا کنون ۱۳ مدرسه یا توسعه فضای آموزشی احداث یا در دست احداث است.

وی ابراز داشت: ۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته در جم وجود دارد که در سطح کشور کم‌نظیر است و سرانه ورزشی شهرستان جم به ۱۲۰ سانتی متر رسیده است.

نوروزی به موضوع گازرسانی در جم اشاره کرد و گفت: در سه ساله دولت تدبیر و امید ۱۴ میلیارد تومان در بحث گازرسانی هزینه شده و تمام شهرها و ۹۹ درصد روستاهای شهرستان جم از گاز خانگی برخوردارند که با افتتاح گازرسانی روستاهای کوهچر و سرچشمه در روزهای آینده، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار جم از نعمت گاز برخوردار می شوند.

لزوم ارتقای خدمات فرودگاه توحید

وی با تاکید بر لزوم ارتقای خدمات فرودگاه توحید به مردم جم افزود: فرودگاه توحید جم پس از دو سال توقف پروازها، مجددا راه اندازی شد که فعلا پروازها مختص کارکنان نفت است اما انتطار داریم شرایط برای استفاده مردم شهرستان فراهم شود.

وی تصریح کرد: مکاتبات لازم و پیگیری‌ها در این زمینه انجام شده که امیدواریم این خواسته به حق مردم جم نیز تحقق یابد.

نوروزی با تقدیر از همراهی شرکت فجر جم در اجرای پروژه‌های عمرانی شهرستان گفت: پروژه راه جم به پالایشگاه و خط انتقال آب سد باغان به بخش ریز با همراهی شرکت فجر جم در حال اجراست.

فرماندار جم همچنین از کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های متعدد عمرانی در حوزه‌های عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان و ... در هفته های آتی خبر داد.

[کد خبر:AJ20359]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب