00000000000000000000000000000000000ageu82631c51qufakr9sf1kpja.jpg

 

آينه جم؛ نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های 8 ماهه خود در مجلس، گفت: کارنامه‌ی این چندماه کاملاً درخشان است، و با افتخار از آن دفاع می‌کنم، به ویژه آنکه در بخش‌های راه و درمان قدم‌های بزرگی برداشته شده است، که بخشی از آن را مردم در دهه مبارک فجر خواهند دید.
به گزارش آينه جم؛ سکینه الماسی در گفت و گو با پیام عسلویه تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها مواردی هستند که در همین چندماه پیگیری آن‌ها استارت خورده، و قبل از آن حتی دوخط پاراف هم نداشته است، و از این بابت خوشحالم که توانسته‌ام از محل منابع ملی اعتبارات بسیار خوبی برای حوزه انتخابیه‌ام جذب کنم، و از این بابت کار بی‌سابقه‌ای شده است.
بخش درمان جنوب استان قبلا مغفول مانده بود
نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه خدمات درمانی در جنوب استان به لحاظ کمی و کیفی در سطح بسیار پایین‌تری از نیاز و شرایط این منطقه است، خاطرنشان کرد: در گذشته کوتاهی‌هایی صورت گرفته است، اما دیگر چنین چیزی را نمی‌پذیرم.
الماسی با اشاره به لزوم مشارکت وزارت بهداشت و سازمان تأمین اجتماعی در بهبود وضعیت بهداشت و درمان جنوب استان، گفت: برای سال اولم در مجلس در بخش درمان چند دستورکار تعریف کردم که به لطف خدا و دعای مردم اکثر آنها به نتایج مطلوبی رسیده است.
 ساخت دو درمانگاه تخصصی در دیر و جم، فاز دوم بیمارستان عسلویه، راه‌اندازی دیالیز و مرکز تصویربرداری پزشکی در جم/ افتتاح زایشگاه و اختصاصMRI  و ST-SCAN برای عسلویه
سکینه الماسی ادامه داد: دو درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در شهرستان‌های دیر و جم ساخته می‌شود که نقش قابل توجهی در رفع نیازهای درمانی مردم خواهد داشت، و بیمارستان دیّر نیز مشکل تأمین برق داشت که اعتبار آن را از سازمان برنامه و بودجه گرفته‌ایم. وی افزود: همچنین برای اولین‌بار در تاریخ تأمین اجتماعی مجوز آزمون داخلی برای جذب ماما جهت راه‌اندازی بخش زایشگاه عسلویه صادر شد، تا از این طریق نیروهای 100 درصد بومی در این بخش مشغول به کار شوند.
وی خاطرنشان کرد: موافقت خرید دستگاهMRI و ST-SCAN را از پتروشیمی‌های منطقه برای بیمارستان عسلویه گرفته‌ایم، و به محض تامین ساختمان، دستگاه‌های آن نصب و استفاده خواهد شد. الماسی گفت: همچنین موافقت ساخت فاز دوم این بیمارستان نیز از رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور اخذ شده است و به زودی آغاز می‌شود.
وی از اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان توحید جم متعلق به وزارت نفت خبر داد، و با بیان اینکه پرداختی مردم در این بیمارستان کاهش می‌یابد، گفت: مجوز ساخت یک مرکز مجهز تصویربرداری پزشکی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در جم را از وزیر محترم بهداشت گرفته‌ایم که این طرح نیز در ایام دهه‌ی مبارک فجر کلنگ‌زنی می‌شود.
بیمارستان کنگان توسعه می‌یابد/ پزشک تخصصی و فوق تخصصی جدید و مجوز جذب کادر پرستاری برای قطب درمان جنوب استان/ سه آمبولانس مجهز و پایگاه‌های اورژانس جدید
نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از متخصصین مورد نیاز بیمارستان کنگان به عنوان قطب درمان جنوب استان از جمله متخصصین قلب، زنان، کودکان، چشم، پوست و مو، تازگی آغاز به کار کرده‌اند، و موافقت وزیر محترم بهداشت برای تعدادی از دیگر تخصص‌های مورد نیاز این بیمارستان را هم گرفته‌ایم.
سکینه الماسی با تاکید بر اینکه فضای فعلی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان به هیچ عنوان پاسخگوی حجم مراجعین آن نیست، افزود: به دنبال آن هستیم که مجوز توسعه بیمارستان و اعتبارات لازم را بگیریم تا خدمات، با کیفیت بهتری به مردم ارائه شود.
الماسی همچنین از ساخت مراکز جدید اورژانش جاده‌ای و شهری و مراکز جامع سلامت شهری خبر داد، و گفت: مرکز دیالیز جم به زودی راه‌اندازی می‌شود و در دیگر شهرهایحوزه نیز در صورت تأمین ساختمان از سوی خیرین یا منابع دیگر، دستگاه و تجهیزات لازم اختصاص می‌یابد.
جنوب استان، نیازمند اورژانس هوایی است
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، جنوب استان بوشهر را دارای ظرفیت‌های بالا و در کنار آن برخی مخاطرات خواند، و با بیان اینکه حضور صنایع عظیم گاز و پتروشیمی لزوم توجه به ایمنی و آمادگی مقابله با بحران را جدی می‌کند، گفت: مصوبه‌ی مربوط به ساخت پایگاه امداد هوایی در دوراهک قبل از شروع به کار این مجلس باطل شده است و به دنبال این هستیم که این مصوبه را با همه‌ی دشواری که دارد احیاء کنیم.

جاده وفاق کلنگ می‌خورد/ اتوبان دیر – بوشهر و کمربندی کنگان تامین اعتبار شد
نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مهمترین پروژه‌های بخش راه جنوب استان، بلوار کنگان به بندر دیّر (وفاق) است که نقش بزرگی در توسعه شهرستان دیّر دارد، و امکان بهره‌مندی از ساحل، حدفاصل این دو شهرستان خواهد داشت.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:این طرح قبلاً یک مصوبه داشته است که کاملاً ابطال شده بود و برای احیاء مجدد آن زمان و انرژی زیادی صرف شد که با دعای خیر مردم انجام شد و شاهد تحقق یکی از آرزوهای دیرینه‌ی مردم هستیم.
وی با تاکید بر اینکه موافقت وزیر نفت برای تخصیص اعتبار کامل این پروژه را گرفته‌ایم، گفت: برای پروژه‌ی کمربندی کنگان نیز اعتبارات لازم تخصیص داده شد، و در صورت رفع برخی موانع در سطح شهرستان، پروژه به زودی تکمیل می‌شود، که علاوه بر تسهیل در رفت و آمد، نقش زیادی در کاهش ترافیک شهری و حوادث شهرهای کنگان و بنک دارد.
سکینه الماسی پروژه اتوبان دیّر – بوشهر را نیز بسیار مهم و حیاتی خواند، و گفت: مبلغ 56 میلیارد تومان از وزارت نفت برای این پروژه مصوب شده و در صورت تکمیل این اتوبان، ضمن کاهش زمان سفر، بخش قابل توجهی از حوادث جاده‌ای که منجر به خسارات جانی و مالی فراوانی شده است،از بین می‌رود.
تأمین بیش از 7 میلیارد تومان اعتبار ملی برای توسعه راه‌های جنوب استان
نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه‌های متعدد جاده‌ای و راه‌های جنوب استان بوشهر،افزود: با اختصاص بیش از 7 میلیارد تومان اعتبار، بخش عمده‌ی پروژه‌ها مجددا آغاز به کار می‌کنند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری فراوان از وزارت راه و شهرسازی و نشست با معاون وزیرو رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، مقرر گردید که این اعتبار جهت پروژه‌های چهار شهرستان جنوب استان بوشهر اختصاص یابد.
ویادامه داد: این مبلغ به منظور خرید و نگهداری ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین برای ادارات راه چهارشهرستان، روکش آسفالت و رفع نقاط حادثه‌خیز مسیرهای عسلویه - کنگان، دیر – بوشهر، سیراف – جم، روشنایی تونل‌های اخند، روشنایی‌های نقطه‌ای و اصلاح راه‌های شریانی تامین خواهد شد.
این نماینده مجلس، با اشاره به پروژه مهم جاده ریز – دژگاه با بیان اینکه این پروژه هیچ کد و ردیف اعتباری در سازمان برنامه و بودجه نداشته و تنها با مشارکت پیمانکار بومی آن به پیش رفته است، گفت: اقدامات لازم برای کددار کردن این پروژه در بودجه سال 96 انجام شد، و با موافقت وزیر محترم راه و شهرسازی تامین اعتبار خواهد شد.
الماسی اجرای باند دوم اتوبان جم – فیروزآباد را به عنوان راه ارتباطی جنوب استان بوشهر به استان فارس یکی از اولویت‌های مهم خود خواند، و افزود: با بودجه‌ی فعلی، این پروژه پیشرفتی نخواهد داشت و در حال تلاش و رایزنی برای جذب اعتبار لازم هستیم.
نهضت آسفالت؛ افزایش 3  برابری قیر رایگان روستاها نسبت به سال قبل/ اختصاص 29 هزارتن قیر برای معابر شهری و بین‌شهری جنوب استان
نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی از 3 برابر شدن قیر رایگان اختصاصی برای آسفالت کوچه‌ها و معابر روستایی حوزه انتخابیه‌ای خبر داد و افزود: در پی دعوت از معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری میزان 17 هزارتن قیر رایگان به روستاهای جنوب استان اختصاص یافت که نقش جدی در بهبود معابر روستایی خواهد داشت.
سکینه الماسی همچنین با تشریح روند پیگیری اختصاص قیر برای ایجاد و ترمیم گذرگاه‌ها و معابر حوزه انتخابیه گفت: پس از مذاکره و اخذ موافقت شفاهی از وزیر محترم نفت برای اختصاص قیر، آقای مهندس زنگنه طی نامه‌ای این درخواست را به وزیر محترم راه و شهرسازی منعکس کردند که با «دستور اقدام» دکتر آخوندی 29 هزار تن قیر برای چهارشهرستان جنوبی استان بوشهر اختصاص یافت که در کنار 17 هزار تن قیر روستایی چهره شهرها و روستاهای ما را دگرگون می‌کند.وی افزود: این حجم از قیر اختصاصی چندین برابر سهمیه سال‌های گذشته است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر این باورم به دور از برخی فضاسازی‌ها تلاش خود را معطوف به خدمت به مردمم کنم و سیاست کاری‌ام را اینگونه تعریف کرده‌ام، افزود: معتقدم مادامی که کاری انجام نشده است وعده و خبر آن را نباید گفت، چرا که مردم از وعده و حرف و قول‌های عملی نشده خسته شده‌اند، و حتی اگر بتوانم وعده‌های عملی نشده‌ی دیگران را هم به دور از غوغاسالاری به سرانجام برسانم خوشحال می‌شوم.
[کد خبر:AJ20376]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب