4ettettttttttt.jpg

آینه جم: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: تقویت حوزه گردشگری استان بوشهر نیازمند کار بیشتر و هزینه‌کردن است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند عصر دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان جم اظهار داشت: جم شهرستان با فرهنگ و ادب است؛ استان بوشهر و جم را خوب معرفی نکرده‌ایم.

وی اضافه کرد: بوشهر را با دریا و عسلویه شناختیم اما ریشه‌های تاریخی و فرهنگی بوشهر معرفی نشده است، باید تاریخ و ادبیات‌مان را خوب معرفی کنیم. در کنار تمدن صنعت نفت، نباید تمدن فرهنگی و تاریخی را فراموش کنیم.

گراوند خاطرنشان کرد: بی‌نیاز از شعارهای انقلاب نیستیم؛ ما حکومت دینی را انتخاب کردیم و امروز باید در کنار هم و متحد شعارهای انقلاب را پیگیری کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: امنیت ایران مثال زدنی است و اگر امنیت داریم به خاطر مردم و با هم بودن است.

این مسئول افزود: به خاطر دعواهای سیاسی نباید خدمات را نادیده بگیریم، چرا خدمات جمهوری اسلامی را اعلام نکنیم؟ باید با بیان دستاوردها امید آفرینی کنیم.

وی گفت: در حوزه مسئولیت های اجتماعی از مدیران نفت و گاز انتظار داریم و امروز افتخار می‌کنیم صنعت نفت و گاز توسط فرزندان ایران ساخته شده است.

گراوند ضمن تمجید از عملکرد خوب رئیس اداره گاز جم، تاکید کرد: امروز افتخار می‌کنیم که در جمهوری اسلامی به دورترین روستا گازرسانی می‌شود و جوان روستا می‌گوید دیگر به ما محروم نگویید!

وی افزود: ۴۱۰ میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید در جم هزینه شده است.

معاون سیاسی استاندار بوشهر در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: پرداختی به دهیاری های جم از ۲ میلیارد ریال سالیانه در دولت قبل به ۲۳ میلیارد در سال ۹۴ و ۹۵ رسیده است.

گراوند گفت: در راستای امید اجتماعی کارهای بزرگی در استان انجام شده است و برای تقویت حوزه گردشگری در استان نیاز به کار بیشتر و هزینه کردن داریم.

وی در پایان گفت: در دولت تدبیر و امید ۶۰۰ تخت بیمارستانی در بوشهر اضافه شده است.

فرماندار شهرستان جم گفت: همکاری خوبی برای اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی شاهدیم و اشتغال نیروهای بومی شهرستان جم در پارس جنوبی بهبود یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله نوروزی عصر دوشنبه در نشست شورای اداری جم با اشاره به ظرفیت بالای این شهرستان در بخش کشاورزی، بیان داشت: هفت‌هزار و ۹۰۰ هکتار از زمین‌های جم را اراضی کشاورزی شامل می‌شود و دو کشاورز شهرستان در سال جاری در کشور عنوان برتر کشوری را کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۲ جم از بخش به شهرستان ارتقا پیدا کرد و هم‌اکنون دارای پنج دهستان است، بیان کرد: ۶۷ درصد مردم جم در ۲۴ خرداد ۹۲ به دولت تدبیر و امید رای دادند.

فرماندار جم تصریح کرد: ۹۵ میلیارد تومان در سه ساله دولت تدبیر و امید به حساب شهرداری و دهیاری‌ها واریز شده است که ۳۷ میلیارد از این مبلغ به دهیاری‌ها اختصاص یافته است و ۳۲۰ میلیارد تومان پروژه در سال جاری افتتاح و کلنگ‌زنی شده است.

انتقال آب دریا به جم

نوروزی بیان داشت: پروژه‌های بزرگ خط انتقال آب دریا به جم و آبخیزداری با تامین اعتبار وزارت نفت در حال اجرا است.

فرماندار جم در ادامه به فاز اول جاده جم پالایشگاه اشاره کرد و گفت: این پروژه توسط وزارت نفت تامین اعتبار شده و به علت مشکل در تملک اراضی با کندی مواجه شده است.

وی گفت: تاکنون ۵۸۰ کیلومتر توسعه خط انتقال گاز در جم داشته‌ایم که ۱۰۰ کیلومتر آن در دولت تدبیر و امید اجرایی شده است و ۵۰ بوستان امید روستایی در شهرستان در دست اجرا است که برخی به‌زودی افتتاح می‌شود و مابقی نیز تا پایان سال در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

ساخت ۱۷ زمین چمن مصنوعی

فرماندار جم افزود: در دولت تدبیر و امید ۱۷ زمین چمن مصنوعی در روستاهای شهرستان احداث شده است.

این مسئول گفت: با دستور وزیر بهداشت، بسته‌های طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان جم به طور کامل اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در جم داریم و سرانه ورزش شهرستان از ۶۸ سانتی‌متر در دولت قبل به ۱۲۰ سانتی‌متر در دولت تدبیر و امید رسیده است.

فرماندار جم گفت: طرح نخبه‌پروری در راستای تربیت نیروی انسانی و ارتقای دانش فرزندان جم در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: ۱۳ مدرسه و توسعه فضای ورزشی و یک سالن ورزشی در حوزه آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید در جم احداث شده است.

۲۱ مدرسه فاقد فضا در جم وجود دارد

رئیس شورای اداری جم گفت: هفت فضای آموزشی تخریبی و ۲۱ مدرسه فاقد فضا در جم وجود دارد که نیاز است از ظرفیت‌های صنایع برای کاهش مشکلات بهره برد.

فرماندار جم ضمن تمجید از همکاری‌های خوب منطقه ویژه در حوزه اشتغال تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، توسط حوزه کار و اشتغال فرمانداری جم تعداد ۳۶۰ نفر بیکاران جمی در دو سال اخیر در صنایع نفت و گاز استخدام شده‌اند.

وی تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم حق جوانان جم در شهرک‌ها و شرکت‌ها ضایع شود؛ اولویت اشتغال با نیروهای بومی است و قطعا اجازه تضعیف جایگاه اداره کار را نخواهیم داد و هر زمان لازم باشد قاطعانه اقدام خواهم کرد.

 

این خبر در حال تکمیل ...

[کد خبر:AJ20407]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب