000000000000000000000000030076614606_452.jpg

به گزارش آينه جم، اگر چه حفظ منابع طبیعی و ساختار اکوسیستم زیست محیطی از جمله وظایف دولت‌ها به شما می‌رود اما با بی‌توجهی بخشی از مسوولان استان بوشهر شاهد نا به سامانی‌هایی در این زمینه هستیم .

بر اساس این گزارش، این روزها صدای قطع درختان که توسط عده‌ای سودجو در اقصی نقاط استان بوشهر به گوش می‌رسد بیش از هر زمان دیگر است تا با استفاده از خواب زمستانی بخشی از مسوولان استان بوشهر فضای کسب و کار آنها بیشتر رونق گیرد.

پس از قطع گسترده درختان در اواسط اسفندماه در شهرستان دیر، اوائل فروردین ماه امسال در اراضی اطراف چاهکوتاه شهرستان بوشهر نیز عده‌ای به قلع و قمع درختان و حوزه منابع طبیعی پرداختند در حالی که خبری از برخورد با این افراد منتشر نشد.

البته افکار عمومی هنوز و با گذشت 14 ماه از قطع درختان و آتش زدن‌های متوالی جنگل‌های گلوبردکان شهرستان جم استان بوشهر واقع در کیلومتر 3 شهر ریز که در جهت تغییر کاربری این جنگل با 50 نوع پوشش گیاهی مختلف و عمری به اندازه دو قرن انجام شد، قانع نشده‌اند که در آن برهه هم با وجود اطلاع‌رسانی وسیع رسانه‌ها برای حفظ این جنگل و برخورد با مسببین آن حوادث، چندان جوابی به مردم از طرف مسوولان ذی‌ربط داده نشد.

در تازه‌ترین دست‌اندازی سودجویان به حوزه منابع طبیعی و محیط زیست خبر می‌رسد که عده‌ای در سایه غفلت بخشی از مسوولان استان بوشهر و به منظور ویلاسازی در کنار دریا اقدام به تخریب محیط وسیعی از منطقه گردشگری جفیر بخش مرکزی شهرستان گناوه کرده‌اند.

هرچند به دلیل تعلل مسوولان میراث فرهنگی استان بوشهر سرنوشت منطقه گردشگری جفیر گناوه به مانند منطقه گردشگری خائیز تنگستان فقط بر روی کاغذ ماند اما شرایط برای سوء استفاده غارتگران به بیت‌المال فزونی گرفت تا شاهد برهم‌زدن بخش‌های نزدیک به سواحل زیبای گناوه به منظور توسعه ویلاسازی در این منطقه باشیم.

البته هم اکنون نیز به اندازه کافی زمان برای مقابله با این سودجویان از دست رفته اما ضروری است مسوولان متولی این بخش در این روزهای بهاری از خواب زمستانه برخیزند و با استفاده از ابزارهای قانونی سهم آیندگان از محیط زیست و منابع طبیعی را حفظ کنند./فارس

[کد خبر:AJ21092]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب