photo_2017-02-19_0dee5-05-22(6).jpg

اجرای طرح بزرگ اسکان کارکنان اقماری صنعت نفت در «عسلویه و جم»/ کار اقماری فقط در سکوها و جزایر آزاد خواهد شد

 

به گزارش آینه جم، از سال گذشته برنامه‌هایی به منظور حذف روش اقماری برای کارکنان شاغل صنعت نفت در مناطق عملیاتی در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته و عملا وزارت نفت قصد دارد با حذف کار اقماری به نوعی سر و سامانی به وضعیت خانواده کارکنان بدهد.

«محسن امیریان» مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز سال گذشته در گفتگویی با اشاره به صدور دستوراتی از سوی وزیر نفت برای حذف روش کار اقماری در مناطق عملیاتی صنعت نفت، گفته بود: از ابتدای سال 95 جذب نیروهای اقماری تنها در سکوها و جزایر (به استثنای جزیره خارگ) انجام می‌شود و باقی نیروها باید به صورت بومی جذب شوند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه وزارت نفت به دنبال آن است که حداقل 90 درصد نیروهای شاغل در صنعت نفت بومی شده و در مناطق محل خدمت زندگی کنند، تصریح کرد: البته برای اسکان کارکنان و خانواده‌های آنها علاوه بر ایجاد زیرساخت‌های زندگی، یکسری انگیزه‌های مالی هم پیش بینی شده است.

با گذشت حدود یکسال از اجرای طرح حذف روش خدمت اقماری در صنعت نفت یکسری اقدامات در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها برای اسکان کارکنان در مناطق محل خدمت و تعریف آیتم‌هایی برای افزایش انگیزه مالی کارکنان آغاز شده است.

به عبارت دیگر وزارت نفت قصد دارد به نوعی با جذاب کردن حقوق و دستمزدها برای کارکنانی که در مناطق محل خدمت اسکان می‌یابند به نوعی در هزینه‌های تردد، اقامت، پذیرایی و سایر هزینه‌های طرح اقماری صرفه‌جویی داشته باشد و عملا با این طرح هم وضعیت حقوق کارکنان سر و سامانی می‌یابد و هم در هزینه‌های دولتی صرفه‌جویی قابل قبولی اتفاق می‌افتد.

به عنوان نمونه برای اجرای این طرح قرار است سقف ودیعه مسکن به منظور تهیه و رهن مسکن تا زمان ساخت و کمک به کارکنان جهت پرداخت قدرالسهم به سازنده تا سقف ۵۰ میلیون تومان افزایش یابد.

از سوی دیگر پیش بینی شده که مزایای کارکنان متناسب با پایه سازمانی با در نظر گرفتن یک ردیف با عنوان حق اسکان، به منظور تسهیل پرداخت اقساط به مدت ۱۰ سال افزایش یابد.

با آماده شدن بسترهای اداری حذف فعالیت اقماری در اکثر مناطق عملیاتی صنعت نفت، یکسری فعالیت‌ها در جهت تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها برای اسکان کارکنان هم آغاز شده و قرار است امکانات زندگی شهری همچون فضای آموزشی، بهداشتی، درمانی، فرهنگی، ورزشی و ... در مناطق اسکان کارکنان به ویژه در عسلویه به عنوان هاب تولید گاز ایران ایجاد شود.

به عنوان نمونه دیگر که نشان می‌دهد وزارت نفت عزمی جزم برای حذف فعالیت اقماری در عسلویه دارد، خرید زمین و آغاز شهرک‌سازی هایی برای اسکانان کارکنان در این منطقه دارد.

در همین حال، «مهرداد حسین‌زاده» عضو هیات مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت مرداد ماه امسال درباره برنامه‌های تجهیز و توسعه زیرساخت های بهداشت و درمانی در مناطق عسلویه و جم، گفت: قرار است اعتباراتی از سوی شرکت ملی نفت ایران برای اجرای طرح اسکان و توسعه ظرفیت بهداشت و درمان در عسلویه و جم اختصاص یابد.

رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر با تاکید بر اینکه هم اکنون طرح توسعه 30 درصدی ظرفیت بیمارستان توحید جم در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: در این بیمارستان دست کم 20 تخت بستری به ظرفیت موجود اضافه می‌شود ضمن آنکه تمامی خدماتی که توسط بیمارستان‌های بزرگ به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود، در بیمارستان توحید جم موجود است.

این مقام مسئول با بیان اینکه با بهره برداری از پالایشگاه‌های جدید پارس جنوبی، متناسب با کارکنان شاغل در پالایشگاه های جدید ظرفیت های جدیدی به بیمارستان توحید جم، مراکز پزشکی و درمانی عسلویه و کنگان اضافه خواهد شد، تاکید کرد: در صورت اجرای طرح اسکان در عسلویه و جم و راه اندازی پالایشگاه‌های جدید پارس جنوبی متناسب با افزایش جمعیت کارکنان و خانواده‌های ساکن در عسلویه و جم تمامی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌شود و قطعا با محدودیتی روبرو نخواهیم شد.

[کد خبر:AJ22786]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+5 # مهدی 1396-06-07 14:35
ما کارکنان پتروشیمی جیبی رو که عده ای زمین خوار و منفعت طلب واسه پر کردن در جم و عسلویه دوختن رو پاره می کنیم.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+6 # بی نام 1396-06-07 14:41
آقای سردبیر چند هکتار زمین در شهر جم داری؟با این خبرها خوشحال نشو ما نمیزاریم این طرح اجرایی بشه!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-5 # محمد 1396-11-14 19:13
کارکنان شرکت نفت و گاز پارس با حقوق های چند ده میلیونی واقعا متکبر شده اند و حقوق مفت برای پانزده روز کار به دهنشان عجب مزه کرده است .مفتخوری تمام شد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # نفتی 1397-03-02 19:16
فکر نمیکنم ۵ دقیقه در مورد این طرح فکر شده باشه!! مثل همه جاهای دیگه مملکت که یه مشت آدم بی سواد و کم عقل مدیریت امور رو در دست گرفتند!! زنگنه نادانی بیش نیست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # مهندس 1397-06-31 21:39
کارایی که ۱۴ به۱۴ هست حذف بشه ..تعدیلللللل نیرووووو زیاد پیدا میشه...نیرو اخراج میشه برای سه شیفتتتتت.
۱۴ به ۱۴ کارشون و گروهشون ۴شیفته هست ..اونطوری میشه ۳شیفت
فکررررررربشه لطفااااا...این دیگه چه کاریه..چرا نمیاین برای رسمی شدن طرح بریزید...
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب