herfe.jpg

آینه جم: چند روز از انتخاب صدرالله حیدری به عنوان شهردار جم می گذرد و به بهانه این انتخاب شورای شهر جم ذکر چند نکته و نقد ضروری به نظر می‌رسد:


۱_عدم داشتن تحصیلات آکادمیک مرتبط و تجربه کافی:
شورای شهر جم فردی را به عنوان شهردار جم برگزیده که دارای تحصیلات مرتبط با آموزش و پرورش(معلم حرفه و فن) است و درحالیکه به نظر می رسد حداقل مدرک مورد نیاز برای شهرداری جم باید ارتباطی با عمران و شهرسازی و مهندسی داشته باشد یا حداقل در صورت دارا نبودن تحصیلات آکادمیک مرتبط، دارای تجربه کافی در این زمینه باشد چنین نیست و این اتفاق در حالی رخ داده است که در شهرستان نیروهای بومی و متخصص و باتجربه خوبی یافت می شود. اگر بنا بر انتخاب معلم و حرفه و فن بوده بسیار معلمان حرفه و فن بهتری نسبت به وی در شهرستان داشتیم.

۲_غیر بومی بودن است:
شاید خیلی نتوان این مورد را به تنهایی مورد نقد قرار داد اما لازم است که توجه داشته باشیم که اگر قرار بر آوردن یک نیروی غیر بومی آن هم با چند سال سابقه معاونت عمرانی شهرداری بوشهر که بواسط برخی دوستی ها بوده و پیمانکاری فضای سبز ، از این دست نیروهای بومی آگاه به مشکلات عمده شهری  به وفور در شهرستان داشتیم پس به نظر نمی رسد آوردن یک غیر بومی غیر متخصص دردی از هزاران درد جم دوا کند.

۳_گذر کردن شهرهای کوچکی چون عالی شهر و چغادک از وی:
حیدری پیش از این خود را به عنوان گزینه شهرداری عالی شهر و چغادک معرفی کرده بود ولی شورای آن دیار ها نیز ترجیح دادند از وی گذر کرده و به سراغ گزینه های معقول تری بروند حال باید دید این شخص توانایی اداره شهری چون جم را دارد یا شورای شهر جم باید عذر وی را پس مدتی بخواهد؟

۴_دارا بودن روحیات کارگاهی و  پیمانکاری تا روحیات عمرانی و فرهنگی :
حیدری که پیش از انتخاب شدن به عنوان معاون عمرانی شهرداری بوشهر به عنوان یک معلم حرفه و فن و پیمانکار فضای سبز به امرا معاش می پرداخته اکنون به عنوان شهردار یکی از شهرهای مهم و استراتژیک گازی استان انتخاب شده است که فرهنگ از دیرباز تا کنون پیوندی ناگسستنی با مردم این دیار دارد و عنصر محوری جامعه شهرستان می باشد که ادیبان و شاعرانی چون فاضل و پریشان و یوسفی و ........ خود گویای این موضوع است .
وی قبل از این سابقه فعالیت فرهنگی آنچنانی را نداشته و شاید بزرگترین فعالیت فرهنگی وی حصار کشی ساحل بوشهر و تفکیک جنسیتی ساحل بوده است.

۵_خود رب النوع پنداری:
خداوند بزرگ نیز در قرآن کریم به اهمیت مشورت اشاره کرده.«وامرهم شورا بینهم» اما ظاهراً حیدری با مشورت کردن میانه چندان مناسبی نداشته و مشورت را از دشنام نیز بر خود بدتر می داند و خود را رب النوع می داند.

ظاهراً جم به انتخاب شهرداران کم تجربه عادت کرده و به محلی برای رزومه سازی تبدیل شده است حال باید دید آیا صدرالله حیدری که زمزمه هایی مبنی بر اینکه وی چندان به قوانین و الزامات شهرداری پایبند نیست نیز شنیده می شود می‌تواند نگاه رسانه ها و افکار عمومی را نسبت به خود تغییر دهد یا خیر؟

[کد خبر:AJ23433]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب