0007777777.jpg


آینه جم: امروز مدیر کل آموزش و پرورش استان خبر داد که با ورود بازرسی استان، برداشت غیرقانونی از حساب دهیاری ها در قالب طرح ۱۲درصد متوقف شده است.

 خبری که باید خیلی زودتر شنیده می شد تا مردم گمان نکنند مدیران هر تخلفی را مرتکب شوند مورد پرسش دستگاه های نظارتی قرار نمی گیرند.


آنچه در مورد این طرح باید گفت اینکه؛ در سال های گذشته و با دستور استاندار سابق طرحی به مرحله اجرا درآمد که بر اساس آن ۱۲ درصد اعتبارات دهیاری های استان چه با رضایت دهیاران و چه بدون رضایت برداشت و در حسابی در مرکز استان تجمیع می شد تا به گفته مسئولان در طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان! به کار گرفته شود.


این طرح که کاملا مغایر قانون بود توسط استاندار وقت بوشهر اجرایی شد و حتی روستاهایی که تن به صورتجلسه خلاف قانون نداده بودند هم مشمول برداشت از حساب شدند.


با وجود مخالفت صریح شوراها و دهیاران و تاکید بر تخلف استاندار سابق، این طرح با تکیه بر تهدید و تطمیع ادامه یافت و در سال گذشته و به دنبال اعتراضات شوراها به عدم شفافیت در هزینه کرد اعتبارات برداشت شده، بخش اندکی! از این اعتبار در راستای نشان دادن حسن نیت به حسابی مشترک در هر بخش از استان واریز شد.


پیش از این قرار بود طرح در سطح شهرداری های استان هم اجرایی شود که گویا زور استاندار سابق به شهرداران نرسید!


با وجود بازگشت بخشی از اعتبار به زور برداشت شده به حساب مشترک در بخش ها، مناقشه بر سر نحوه هزینه کرد آن در برخی بخش ها چون بخش مرکزی جم میان شورای بخش و آموزش و پرورش بالا گرفته است!


اما اقدام دیر هنگام سازمان بازرسی استان را باید به فال نیک گرفت و امیدوار بود جلوی رفتارهای فراقانونی و قلدرمآبانه مدیران در هر سطحی در کمترین زمان ممکن گرفته شود تا مدیران به تخلف با هر نیتی که باشد عادت نکنند.


استاندار کنونی بوشهر هم باید در راستای صیانت از قانون، این طرح را ملغی نماید.


قطعا اگر مجوز قانونی هزینه کرد صادر شود خود دهیاران بهتر از هر کسی می توانند با تعامل با مدارس محل و آموزش و پرورش یاریگر دانش آموزان باشند/آوای بوشهر

 

استانداری بوشهر زمینه ساز تنزل جایگاه شورا ها اسلامی 

[کد خبر:AJ24613]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # بهلول 1397-02-15 09:43
حالا همه چیز به کنار اگر استاندار مرتکب خلاف شده و عمل غیر قانونی آنهم به این بزرگی انجام داده چرا مدعی العموم هیچ سراغی از وی نمی گیرد؟ چرا همین دهیاری ها به مراجع ذی صلاح شکایت نمی کنند؟ مگر میشود به همین سادگی مرتکب جرم ویا خلاف شد و بعد هم پست روی پست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب