2468458_171.jpg

 «آینه جم»؛ رئیس دبیرخانه پایش آلودگی‌های زیست‌محیطی صنایع نفت، گاز و انرژی و آثار آن بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای بررسی تأثیر صنایع بر سلامت و کنترل آلایندگی‌ها به‌ویژه در حوزه صنعت نفت و گاز، طرح سرشماری سلامت ساکنان منطقه عسلویه اجرا می‌شود.

به گزارش «آینه جم»؛؛ دکتر شکراله فرخی با اشاره به رشد سریع صنایع گاز، نفت و پتروشیمی در این استان، افزود: عوارض مختلف ناشی از گسترش این صنایع به‌ویژه در عسلویه باید به‌صورت جدی بررسی شود.

وی ادامه داد: هنوز مشخص نیست در حوزه سلامت عسلویه چه اتفاقی رخ‌داده و به همین علت باید مطالعه اولیه در منطقه صورت گیرد که این کار نیازمند همکاری مردم است.

رئیس دبیرخانه پایش آلودگی‌های زیست‌محیطی صنایع نفت، گاز و انرژی و آثار آن بر سلامت، در همین حال به مطالعاتی اشاره کرد که در بخشی از عسلویه صورت گرفته و نتایج آن نشان داده، بیماری آسم، آلرژی بینی، سینوزیت و اگزما در کودکان سنین مدرسه در این شهر نسبت به شهر بوشهر و خیلی از شهرهای کشور شیوع بالاتری دارد.

فرخی تاکید کرد: جامعه هدف این مطالعات در حد دو تا سه هزار نفر بوده و برای نتیجه‌گیری دقیق‌تر باید کل منطقه را بررسی کرد.

وی بیان کرد: بر اساس ماده ۳۲ قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، استانداردهای ملی پیوست سلامت برای بررسی طرح‌های بزرگ توسعه‌ای با پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تائید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری سوم شهریور ۱۳۹۲ ابلاغ شده است.

رئیس دبیرخانه پایش آلودگی‌های زیست‌محیطی صنایع نفت، گاز و انرژی و اثرات آن بر سلامت با اشاره به اینکه صنایع موجود در استان بوشهر به‌ویژه منطقه عسلویه باید پیوست سلامت داشته باشند، افزود: اگر صنعت شرایطی را فراهم کند تا بررسی‌ها را انجام دهیم، این کار به بار اقتصادی کشور کمک شایانی خواهد کرد و صنعت می‌تواند با کاهش آلاینده‌ها و استانداردسازی، قسمتی از هزینه‌های خود را کاهش دهد.

فرخی تصریح کرد: مردم بدانند که حفظ سلامت آنها دغدغه اصلی‌ دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

[کد خبر:AJ25436]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب