554.jpg

آینه جم- محمد مهدی صبوری : خبر ناراحت کننده بود . کمی طول کشید تا هضمش کنم. ۱۳۰میلیارد تومان از ۶۳۰میلیارد تومان اعتبار بسته حمایتی نفت ، به علت کم کاری مدیران از حوزه انتخابیه جنوب استان خارج شد. سکینه الماسی این موضوع را در نشست خبری اش مطرح کرد .

از این دست شاهکارها را فقط و فقط می توان در جنوب استان بوشهر دید . استانی که مرکز نشینان چشم پیشرفت سایر نقاط را ندارند . همه را فقط برای خود و نور چشمی شان می خواهند. وای به روزی که خودی ها هم علیه مان شوند .

بدون شک نقش نیروی انسانی در فرآیند توسعه پایدار، نقشی مهم و بی بدیل است، به طوریکه آینده هر منطقه ای را نیروی انسانی آن تعیین می‌کند.

در دهه‌های اخیر به‌ منابع‌ انسانی به‌ عنوان‌ عنصری هوشمند توجه‌ شده‌ است‌ که‌ با مهارت‌ و خلاقیت‌ خود نقش‌ اساسی در سیستم‌ ایفا می‌کند. ‌نیروی انسانی کارآمد در یک‌ منطقه جزو سرمایه‌های ارزشمند آن منطقه به‌شمار می‌آید، به طوریکه سرمایه دانش از سرمایه تولید بسیار مهمتر است.

عدم وجود یا بکارگیری نیروهای انسانی جنوب استان در ادارات کل ، کوته نظری و ضعف مدیریت باعث بروز چنین اتفاق فاجعه باری شده است . از عمق فاجعه و فرصت های از دست رفته گذر کنیم که در وصفش می توان مثنوی هفتاد من نوشت.

هرگز منکر اقدامات بسیار خوب نماینده مجلس در این مدت نمی شویم ؛ حتی به جرئت می توان گفت اقدامات انجام شده توسط نماینده مجلس برابر با تمامی اقدامات انجام شده توسط نمایندگان سابق است . اما اقدامات اصلی سکینه الماسی اکثرا در مرحله اجرا با مشکل مواجه می شوند که ناشی عدم وجود نیروهای همسو با نماینده در این حوزه می باشد .

اینکه سکینه الماسی مدام از مدیران و عدم همکاری آنان گله دارد جای سوال است . الماسی بعد از انتخابات مجلس ، بیشتر نیروی های نخبه و کارآمد این حوزه را به دست فراموشی سپرده است ، حتی نیروهایی که از وی حمایت می کردند ؛ در عوض میدان را برای افراد ناکارآمد بازکرده است .

هیچکس نمی تواند ناتوانی و ناکارآمدی بسیاری از مدیران را انکار کند . اما خانم الماسی شما که این همه دم از حمایت از نیروی نخبه و شایسته بومی می زنید تا به حال از چند نیروی نخبه بومی حمایت کرده اید تا پست های مهم بگیرند ؟

همه را کنار گذاشته اید و ناکارآمدان را اطراف خود جمع کرده اید. اولین را هم همان روزهای بعد انتخابات کنار گذاشتید؛ یادتان که نرفته؟؟

فکر نمی کنید برگشت این بودجه نتیجه سو حمایت های شما از نیروهای جنوب استان در مرکز بوده!!؟؟

اگر اندکی وقت برای حمایت از نیروهای انسانی این حوزه می گذاشتید امروز ۱۳۰میلیارد برگشت نمی خورد . اگر یک فرد از این حوزه ، در هر اداره کل یک سمت مهم داشت ، نهایت تلاشش را برای خرج این بودجه در زادگاهش می کرد . یک سوزن به خودتان بزنید، یک جوالدوز به دیگران . شمال استانی دلشان برای ما نسوخته !!

وضعیت اشتغال هم چنین است . دوندگی کرده اید ، قانون تصویب کرده اید ، مصوبه هم .

خسته نباشید!!

اما کدام یک تا کنون اجرا شده است!!؟؟

پ.ن۱ : خبرهایی مبنی بر حمایت سکینه الماسی از یک دشتستانی برای مدیریت منطقه ویژه شنیدم ، از ماست که بر ماست

پ.ن ۲ : ادامه این رفتار یعنی افتادن در چاهی که انتهایی ندارد . فقط فرورفتن و دیگران را مقصر کردن ، بی هیچ دستاوردی و با تلخکامی مطلق .

[کد خبر:AJ25593]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+3 # نادریان فرد 1397-05-29 08:23
درود بر جناب صبوری و تشکر از شما. کاملا موافقم اما ذکر چند نکته خالی از لطف نیست.
1- ضمن تایید صددرصدی فرمایش شما در ارتباط با عدم بکارگیری نیروی توانمند و خلاق انسانی از سوی خانم الماسی، این موضوع را متذکر میشوم که اساسا تخصیص همچین مبلغی از سوی نفت اگر نگویم همه که حتی نصف این مبلغ هم بیشتر به یک شوخی می ماند و نفت هرگز از این حاتم بخشی ها نمی کند و اگر قرار بود پولی پرداخت کند مصوبه قانونی 2 درصد را اجرا می کرد و یا حتی عوارض آلایندگی را پرداخت می نمود و کار به محاکم قضایی نمیکشید و به کارگرانی که در شرایط وحشتناک عسلویه جانفشانی می کنند حداقل حقوق آنهارا به موقع پرداخت می کرد.
2- موج سواری بر روی چنین مبالغی فقط و فقط مصرف انتخاباتی و تبلیغاتی دارد و شما حتی در قانون بودجه هم بسیار از این موارد روی کاغذ می بینید ولی در عمل هرگز اتفاتق نمی افتد. بودجه های کشوری مصوب سازمان برنامه و بودجه را عرض میکنم
3- وضعیت اشتغال هم چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. ضعیفترین کارنامه را در این زمینه خانم الماسی دارد و اساسا هیچ کار خاصی که منتج به نتیجه شود از سوی ایشان شاهد نیستیم فقط غوغاسالاری و ارائه آمارهای کاملا نمایشی و غیرواقعی
4- در مورد انتقاد از وزرا هم چیز خاصی از ایشان ندیده ایم و اصولا در بیش از 90 درصد موارد خانم الماسی در خط و مسیر دولت و وزاری این دولت بوده و بیشتر از اینکه وکیل المله باشد ، وکیل الدوله بوده و هست.
5- در پاکی و صداقت و خوبی ایشان شکی نیست ولی همانگونه که به درستی اشاره نموده اید کنار گذاشتن نیروهای توانمند و جمع کردن افراد ناکارآمد در دور و بر خودش و به خصوص افرادی که در منظر افکار عمومی اصلا و ابدا وجهه خوبی ندارند ،باعث شده است که به شدت به خودش لطمه بزند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # سلام 1397-05-29 09:39
سلام
همان تقدیر سیاسی کافی بود که شما هم خوشزده سیاست شوید واگرنه هیچ وقت و هیچگاه چهار سال و یا چهل سال خانم نماینده با یک ساعت پیشینیان برابری نخواهد کرد. البته اگر به معیار نمایندگی توجه شود اگر بر پایه عامه فریبی قضاوت شود گفته شما درست است.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # علی 1397-05-29 22:42
سلام علیکم
این مطلب نیاز به مستندات و مدارک دارد. لازم بود که در مقاله ارائه شود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-4 # دلسوز منطقه 1397-05-30 00:08
سلام عزیزان ما مسلمانیم امام باقر ع می فرماید اگر با کسی دشمنی میکنید هم برای رضای خدا باشه چرا اینقدر بی انصافی ؟ با این تفکرات ره به جایی نمی بریم؟ بیایید این فرصت رو استفاده کنیم خدا میداند خانم الماسی یک برنده فقط خدایش دور از تعصب مطالب رو منعکس فرمائید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # همشهری 1397-05-30 13:49
منم به نوبه خود با دیدگاه نادریان فرد موافقم

متاسفانه خانم الماسی با جمع کردن افراد ناکارآمد دور و بر خودش باعث لطمه زدن به جایگاه خود شده
یکی نیس به خانم الماسی بگه این هفت جایگاه جدید انتصاب مدیران در استان بوشهر
که یکی از مدیرانی که قراره تنها بخشدار خانم استان بوشهر بشه
میخوام ببینم تا حالا سابقه کار کردن در کدام موسسات دولتی را داره
و یا فارغ التحصیل کدام دانشگاه عالی هس؟؟؟؟؟؟؟
خواهش میکنم دیدگاه اینجانب را منتشر کنید و انشالله که خانم الماسی این دیدگاه را بخواند.
و کارهای که میکنه به پشت سر خودش هم یه نگاه کنه
که ببینه داره بر چه اساسی این تصمیم ها را میگیره
و باعث خدشه به جایگاه خود شده اسا
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب