00noroozi11.jpg

 

 

آینه جم  - فرماندار شهرستان کنگان گفت: در دهه فجر امسال، ۴۸ پروژه با اعتبار ۱۳۱ میلیارد تومان در شهرستان کنگان کلنگ زنی یا افتتاح می شود.

به گزارش آینه جم ؛ فتح الله نوروزی فرماندار شهرستان کنگان در نشست با رسانه های شهرستان ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر اظهار داشت: دهه فجر مصداق سوره *وَالْفَجْرِ*  و آیه شریفه *وَلَیَالٍ عَشْرٍ * است.

ادامه سخنان فرماندار شهرستان کنگان را در ادامه بخوانید:

امسال دهه مبارک فجر مصادف با ایام فاطمیه دوم شده است و ما این موضوع را به فال نیک می گیریم و مناسب می دانیم.

در دهه فجر امسال می توانیم فاطمیه انقلابی و فجر فاطمی را برگزار کنیم.

دهه فجر فرصت خوبی برای مرور جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن در حوزه های مختلف است.

دشمنان ایران اسلامی آمده اند تا میان مردم و نظام فاصله ایجاد کنند و لذا ما باید حواسمان را بیشتر جمع کنیم. آمریکاییها از تمام ظرفیتشان برای زمین زدن ایران استفاده کردند و خوشبختانه نتوانسته اند به هدفشان برسند و این اعتراف خود آن ها است.

دهه فجر زمانی برای آموزش نسل جدید و یادآوری آرمان های انقلاب به نسل گذشته است.

۳۲۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی، طی دهه فجر در شهرستان کنگان توسط مردم و ادارات مربوطه اجرایی خواهد شد که این برنامه ها در کارگروه های ۱۹ گانه شهرستان برنامه ریزی شده بود.

امسال در دهه مبارک فجر ۴۷ پروژه عمرانی با مبلغ ۱۳۱ میلیارد تومان، افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد؛ این رقم برای شهرستان ما مناسب و مطلوب است.

۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این مبلغ طی دهه فجر امسال برای ۲۰ پروژه در بحث توسعه روستایی در سر فصل های مختلف انجام خواهد شد.

یکی از ویژگی های پروژه های دهه فجر امسال ما این است که اکثر این پروژه ها از دهه فجر سال گذشته شروع شده و در دهه فجر امسال به اتمام می رسد.

ما پروژه های خوبی را در حوزه آموزش، ورزش و در حوزه بهداشت داریم که ان شاءالله آغاز عملیات اجرایی آن در دهه فجر شاهد خواهیم بود. این پروژه ها غالبا از محل مسئولیت های اجتماعی نفت می باشد که قبل از آن فقط در زمان سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به عسلویه، پروژه های بسیار خوبی برای شهرستان تعریف و ایجاد شده بود.

حدود ۸۵ کلاس درس را امسال در شهرستان کنگان کلنگ زنی خواهیم کرد که در نوع خود قابل توجه است.

روستای چاه مجنوع تنها روستای ماست که فاقد فضای آموزشی بوده است که ان شاءالله در تاریخ ۱۷ بهمن ماه مدرسه شش کلاسه آن کلنگ زنی خواهد شد.

ما در پروژه های دهه فجر امسال، بانوان را نیز به شکل ویژه دیده ایم. در هفته دولت زمین ورزشی را مختص بانوان در بنک افتتاح کردیم؛ همچنین در دهه فجر امسال سالن ورزشی مخصوص بانوان را نیز در شهر بنک کلنگ زنی خواهیم کرد.

یک پارک ورزشی مخصوص بانوان را در بندر کنگان( بعد از دهه فجر) کلنگ زنی خواهیم کرد. مجموعه ساحلی کنگان نیز بعد از دهه فجر کلنگ زنی خواهدشد.

با توجه به اهمیت بالای حوزه سلامت، کلنگ زنی کلینیک تخصصی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان را در بعد از ظهر روز ۲۲ بهمن با حضور جناب آقای استاندار خواهیم داشت.

اورژانس ۲ شهری را با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افتتاح خواهیم کرد. در همین راستا اورژانس شهری بنک را کلنگ زنی خواهیم نمود.

امسال بیشترین پروژه را در روستای شیرینو با بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت، کلنگ زنی یا افتتاح خواهیم کرد. ارزش ریالی این پروژه ها بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان است. مرکز درمانی شیرینو با مبلغ بیش از ۳ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود. مدرسه ۹ کلاسه ای را با استفاده از ظرفیت پتروشیم ها( شرکت فرسا شیمی) کلنگ زنی خواهیم نمود. طرح هادی را به متراژ ۲۴۰۰ متر در شیرینو افتتاح می کنیم. این حجم از پروژه برای شیرینو تا کنون بی سابقه بوده است.

یک مجتمع بوم گردی در راستای تقویت گردشگری در روستای پرک تا عید نوروز امسال به بهره برداری خواهد رسید و از ظرفیت ان استفاده خواهد شد. یک زمین ورزشی بزرگ را در روستای پرک را تا اسفند ماه افتتاح خواهیم کرد و به مردم خوب این دیار تقدیم می کنیم.

افتخار این را داشتیم که در هفته دولت آب دو روستای لاور ده و لاور گل را به عنوان یک ظرفیت بسیار خوب افتتاح کنیم. امسال توسعه عمران روستایی ( پل و آسفالت کوچه و معابر ) را برای این روستاها خواهیم داشت؛ مضاف بر این یک زمین چمن فوتسال را نیز برای این دو روستا افتتاح خواهیم کرد.

رونمایی از تابلو دانشکده فنی حرفه ای شهرستان را در دهه فجر خواهیم داشت.

ان شاءالله جهاد دانشگاهی نیز در سطح شهرستان، شروع به کار خواهد کرد.

نمایشگاه دستاوردهای نظام در شهرستان کنگان( با همت ادارات)  برگزار می شود.

سعی نمودیم بحث پدافند غیر عامل را نیز در بحث گاز لحاظ و رعایت کنیم؛ گاز شهرستان کنگان را از دو محور وصل نموده ایم تا در صورت بروز مشکل در یک محور، از ظرفیت محور دوم استفاده کنیم و نهایتا مردم دچار مشکل نشوند.

شش کیلومتر فیبر نوری در بندر کنگان در حال کار است.

شش پروژه را تا پایان اسفند ماه به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهیم کرد.

در مدت حدود ۱۳ ماهی که از حضور بنده در فرمانداری کنگان می گذرد سعی نمودم از تمام ظرفیت ها، فرصت ها و امکانات استفاده کنم و از هیچ بحثی غافل نشوم.

زمین اورژانس پارس را در شهرک صنعتی جانمایی نموده ایم. تفاهمنامه میان نفت و وزارت بهداشت آماده امضا است و ان شاءالله پس از انتصاب وزیر جدید بهداشت، این پروژه مهم نیز که بخشی از اقدامات آن را نیز انجام داده ایم، اجرایی شود.   

** ثلاث 

[کد خبر:AJ27368]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب