79b5ed76.jpg

 

 

آینه جم :  رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس آمارها بطور ثابت روزانه ۳۰۰ نفر بر اثر کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری می‌شوند که این وضعیت شکننده‌است و با کوچکترین سهل انگاری احتمال افزایش شمار آنها وجود دارد.
به گزارش آینه جم ،  دکتر سعید کشمیری روز چهارشنبه در نشست ستاد کرونا استان بوشهر افزود: با توجه به روند افزایشی شمار بیماران مبتلا به کرونا در کشور (ابتلای هفت هزار نفر و جان باختن ۳۴۰ نفر در روز گذشته) نشان می‌دهد که باید در این زمینه هوشیارانه برخورد کرد و هر استانی با برنامه ریزی خاص خود اقدام کند.
وی ادامه داد: درمان و راهکار بیماری کرونا در بیمارستان‌ها نیست بلکه تنها راه مقابله با این بیماری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.
کشمیری با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار موارد مثبت بیماری کرونا در این استان به ۱۶هزار نفر رسیده و شمار جان باختگان مبتلا به این ویروس نیز به ۷۰۰ نفر افزایش یافته‌است تاکید کرد: این افزایش آمار مبتلایان و جان باختگان ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را دوچندان می‌کند و اگر به این توجه نشود امکان افزایش این آمار وجود دارد.
کشمیری اضافه کرد: در زمان حاضر ۲۸۰ نفر در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری و از این شمار ۱۷۰ نفر آنان مثبت قطعی هستند.
وی یادآور شد: با توجه به بهترین شدن شرایط آب و هوایی استان بوشهر از هم اکنون تا یک ماه بعد از عید نوروز سال آینده رفت و آمد به  استان بوشهر افزایش می‌یابد و این شرایط وضعیت استان را خطرناک می‌کند.
کشمیری اضافه کرد: در زمان حاضر وضعیت استفاده از ماسک در اداره ها، بانک‌ها قابل قبول است ولی در سواحل و پارک‌ها به این اصول و دستورالعمل توجه نمی‌شود.
وی تاکید کرد: هرچند استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بوشهر از میانگین کشور بالاتر است اما بازهم این آمار مطلوب نیست و برای کاهش ورودی به بیمارستان‌ها باید این آمار به بالای ۷۰ درصد برسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: رفتار مردم نباید به گونه‌ای باشد که بیماری تولید کند و رسیدن به این هدف منوط به کاهش ورودی به بیمارستان‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآور شد: هیچ کسی با قدم زدن و ورزش کردن در کنار ساحل مخالف نیست اما با تجمع و نشستن دور هم و رعایت نکردن فاصله اجتماعی که منجر به شیوع بیماری شود، مخالف هستیم
[کد خبر:AJ34046]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب