1397061120424697115239724.jpg

 

 

آینه جم؛ شورای شهر جم در نامه ای به وزیر نفت از عملکرد شورای راهبردی پتروشیمی های پارس در زمینه مسئولیت های اجتماعی تقدیر کرده است موضوعی که سید علیرضا سجادی هفته گذشته  در صفحه شخصی خود منتشر کرده است
روز گذشته نیز سجادی اعلام کرد یکی از خیابانهای جم به نام صنایع پتروشیمی نام گذاری می شود موضوعی که با واکنش منفی افکار عمومی در جم مواجه شد
قریب ۴۰ سال از حضور نفت و گاز و صنایع وابسته به آن در شهرستان میگذرد هر چند برای بخشی از جامعه منافعی هم به دنبال داشته است ولی هیچگاه نفت و پتروشیمی های حاضر در منطقه علیرغم بهره برداری از ثروت خدادادی این خطه به حد اقل خواسته های این مردم توجه نکرده است ،از طرفی مطالبه گری از شرکت های مذکور در بین شوراها و مسولین شهرستانی به حدی ناچیز و کم اهمیت بوده که امروز با درخواست چند پرس غذا از سوی مسولین دریغ کرده و با جواب منفی روبرو میشوند.
یکی از درخواست های مسوولان، فعالان اجتماعی و سیاسی و همه مردم از رئیس جمهور در سفر اخیر به استان بوشهر الزام شرکت های پتروشیمی منطقه عسلویه در زمینه مسئولیت های اجتماعی بود موضوعی که بیانگر عملکرد ضعیف آن شرکت های مولتی میلیاردی است. 
کارنامه عملکرد شرکت های پتروشیمی منطقه در زمینه تعامل با مناطق پیرامونی مردودی است و اگر سالی ده الی ۲۰  یا ۵۰ میلیارد تومان در استان هزینه می کنند آن را صدقه سری خود می دانند درحالیکه درآمد روزانه این شرکت ها ده ها  میلیارد تومان است. 
اگر در شهرستان جم از فعالان اجتماعی و سیاسی نظرسنجی شود قطعا بالای ۹۰ درصد، عملکرد پتروشیمی ها را در زمینه مسئولیت های اجتماعی ضعیف می دانند. 
پتروشیمی های پارس در برگزاری جشنهای خود و اماکن تفریحی در سالهای گذشته مردم بومی رامحروم کردند و حتی برای چندرغاز کمک به باشگاه مردمی پارس جنوبی جم نیز دریغ کردند.
در حالیکه این روزها همه شاکی عملکرد پتروشیمی های پارس هستند در اقدامی عجیب شورای شهر جم از عملکرد شورای راهبردی پتروشیمی های پارس تقدیر کرده است و حتی یکی از خیابان های جم به نام صنایع پتروشیمی نام گذاری می شوند  خوش خدمتی‌هایی که علامت سوالات گوناگون ایجاد کرده است. 
تجربه نشان داده است اگر فشارهای اجتماعی و سیاسی نباشد شرکت های پتروشیمی هیچ اقدامی برای تعاملات اجتماعی انجام نخواهند داد.  
این تقدیر های متوالی  شورای شهر جم از پتروشیمی ها ذهنیت هایی  ایجاد کرده که امیدواریم سودش برای شهر جم باشد! در غیر این صورت تقدیر از شورای راهبردی پتروشیمی های پارس برای کمک ۲۰ یا ۳۰ میلیاردی در جم جای نقد و گلایه فراوان  دارد.
[کد خبر:AJ37302]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب