98512.jpg

 

آینه جم: دولت از ارائه یارانه مضاعفی با عنوان “فجرانه” خبر داده که براساس آن، هر عضو خانوار در دهک های یک تا 7 می تواند معادل 220 هزار تومان کالای اساسی خریداری کند

به گزارش آینه جم؛ استقبال از این طرح موجب ایجاد صف هایی مقابل برخی واحدهای توزیع کننده شده و برخی شهروندان نیز از شرط و شروط برخی فروشگاهها مبنی بر خرید از برندهای خاصی یا حرید بیشتر از مبلغ اعتباری که دولت در کارت یارانه درنظر گرفته سخن می گویند.

در همین خصوص مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر می گوید: مهلت اجرای طرح کالابرگ فجرانه یک ماه است و تا 17 اسفند ادامه دارد، از این رو مردم عجله ای برای خرید و نداشته باشند تا گرفتار صف و شلوغی برخی فروشگاهها نشوند.

مصدق کشاورزی با اشاره به این‌که طرح کالابرگ فجرانه در قالب ۱۱ قلم کالای اساسی (شامل برنج، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر) پیش بینی شده، افزود: براساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی همه کالاها به وفور در استان وجود دارد لذا به مردم توصیه می‌کنیم برای خرید طرح فجرانه عجله نکنند. البته اعتبار 220 هزار تومانی هر ماه باید تا پایان همان ماه استفاده شود.

وی با بیان اینکه بالغ بر هزار فروشگاه به این سامانه مجهز شده است اظهار کرد: قرار است این طرح برای دو وعده دیگر تا اردیبهشت هم اجرایی شود.

کشاورزی تاکید کرد: دستگاه‌های همکار در این طرح از جمله سازمان صنعت و معدن و تجارت، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی باید نظارت لازم را بر اجرای این طرح در فروشگاه‌های استان داشته باشند و در صورت هرگونه تخطی از شیوه نامه مربوط، برخورد قانونی لازم را انجام دهند.

مدیرکل کار و رفاه گفت: فروشگاه‌هایی که نسبت‌به فروش کالایی غیر از کالا‌های مذکور و روشی غیر از روش اعلام شده اقدام کنند بر اساس قانون نظام صنفی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دبیر قرارگاه استانی کالابرگ الکترونیکی استان بوشهر گفت: افراد برای این‌که از میزان یارانه تشویقی و مانده آن مطلع شوند و این‌که آیا مشمول این طرح هستند یا خیر می‌توانند با نصب “برنامه کاربردی شما” بر روی گوشی‌های همراه خود، میزان یارانه تخصیصی فروشگاه‌های فعال در این طرح را شناسایی کرده و یا با شماره گیری کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* اقدام کنند.

کشاورزی از مردم خواست هرگونه تخلف در طرح کالابرگ الکترونیک را به اداره صنعت، معدن و تجارت یا اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر گزارش کنند و یا با سامانه ۰۲۱۶۳۶۹ تماس بگیرند

[کد خبر:AJ44692]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب