170963381.jpg

آینه جم- رئیس ستاد انتخابات بوشهر گفت: ۴۵ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از چهار حوزه انتخابیه استان، تا به امروز انصراف خود را به شکل کتبی تحویل فرمانداری‌های ۱۰ گانه استان داده اند.

 به گزارش آینه جم؛ اکبر پورات روز سه شنبه در گفت‌وگو با  این رسانه اظهار کرد: شورای نگهبان اقدام به تایید صلاحیت ۱۵۸ نفر در چهار حوزه انتخابیه این استان کرده است.

وی افزود: تاکنون ۶ نفر اقدام به تغییر حوزه انتخابیه خود به این استان و ۶ نفر از استان بوشهر نیز به سایر استان ها تغییر حوزه داده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر تصریح کرد: ۷۸۳ شعبه أخذ در شهرها، روستاها و نقاط مختلف با صندوق‌های ثابت و سیار پیش بینی شده که ۴۶۹ در حوزه شهری و ۳۱۴ در حوزه روستایی است.

پورات ادامه داد: بررسی های ما نشان می دهد که شور انتخاباتی در سراسر استان ایجاده شد که شبکه های اجتماعی نیز بی‌نصیب نمانده است.

وی گفت: از ۸۰۴ هزار و ۱۰۷ نفر جمعیت واجد شرایط رأی استان بوشهر ۴۲ هزار و ۷۶ نفر رأی اولی هستند.

پورات ادامه داد: مشارکت مردم به ویژه جوانان در عرصه انتخابات شور و شعف خاصی ایجاد کرده است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر یادآور شد: تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۸:۰۰ روز ۱۰ اسفند ادامه دارد.

وی گفت: به استناد ماده ۵۶ قانون انتخابات نامزدهای انتخابات مجلس حداکثر تا ۷۲ ساعت قبل از شروع اخذ رأی می‌توانند با مراجعه به فرمانداری حوزه انتخابیه خود به شکل کتبی انصراف خود را از داوطلبی نمایندگی مجلس اعلام کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب چهار تن برای حوزه‌های انتخابیه "بوشهر، گناوه و دیلم"، "دشتستان"، "دشتی و تنگستان" و "کنگان، دیر، جم و عسلویه" و همچنین انتخاب یک نماینده برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان بوشهر روز ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.

[کد خبر:AJ44837]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب