به گزارش خبرنگار آینه جم:حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های نماز جمعه جم با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوای الهی انسان را از گناهان و معاصی دور می‌‍کند و انسان را در یافتن مسیر حقیقی سعادت و سربلندی یاری می‌کند.

 

 

 

وی افزود: ازدواج از مسائل مهمی است که در دین مبین اسلام به آن تاکید شده و اشاعه فرهنگ صحیح ازدواج از وظایفی است که در جامعه اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه جم خاطرنشان کرد: ازدواج آداب و احکام خاصی دارد که در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد و برنامه‌ریزان فرهنگی باید به این مسئله توجه داشته باشند.

گنجی اظهار داشت: ازدواج سبب سلامت جامعه و ریشه‌کنی گناهان و معاصی در جامعه می‌شود و این مسئله در دین مبین اسلام مستحب موکد و در برخی موارد واجب است.

وی عنوان کرد: ترویج فرهنگ ازدواج آسان و دوری از تجملات در سنت حسنه ازدواج موضوع مهمی است که همه خانواده‌ها باید به آن توجه داشته باشند.

خطیب جمعه جم ادامه داد: چشم و هم‌چشمی‌ها و برخی رسوم‌های غلط مانند سدی در مسیر ازدواج جوانان شده است و در سایه این مسائل شاهد افزایش سن ازدواج جوانان در جامعه هستیم.

گنجی عنوان کرد: ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) سالم‌ترین و بهترین الگوی ازدواج جوانان است و مسئولان سیاسی و فرهنگی باید برای ترویج این فرهنگ صحیح در جامعه تلاش کنند.

وی با تبریک به مناسبت ولادت امام محمد باقر (ع) اظهار داشت: امام محمد باقر (ع) تمام لحظات خود را صرف اشاعه علم و دانش و تبلیغ اسلام در جامعه کردند.

امام جمعه جم گفت: حضرت باقرالعلوم (ع) در سنین کودکی در حادثه کربلا حضور داشتند و با تاسی از فرهنگ عاشورایی برای تبلیغ اسلام در جامعه کوشیده است.

گنجی ادامه داد: همه مسئولان موظف هستند که در مراسم و مناسبات وابسته به ائمه اطهار (ع) حضور داشته باشند و برای برگزاری بهتر این مراسم تلاش کنند.

وی با اشاره به روز عرفه عنوان کرد: عرفه روز دعا و نیایش است و در این روز توبه به درگاه الهی مقبول واقع می‌شود و دعای مسلمانان مستجاب می‌شود.

خطیب جمعه جم اظهار داشت: روز جهانی عصای سفید از مناسبت‌هایی است که در هفته آینده شاهد آن خواهیم بود و از مسئولان انتظار داریم از این مناسبت برای شناخت و رفع مشکلات نابینایان استفاده کنند.

گنجی ادامه داد: شهرستان جم نابینایان زیادی دارد و مسئولان باید برای رفع مشکل اشتغال، معیشت و مسکن نابینایان این شهرستان تلاش کنند.

وی با انتقاد از تاخیر به‌وجود آمده در معرفی استاندار بوشهر گفت: هر چه تاخیر در معرفی استانداران وجود داشته باشد، سرعت اقدامات زیربنایی به‌منظور توسعه استان بوشهر کاسته می‌شود.

گنجی تصریح کرد: استان بوشهر از مناطق تاثیرگذار کشور در عرصه انرژی و کشاورزی است و از این‌رو دولت‌مردان باید در ارتباط با انتخاب استاندار بوشهر با سرعت بیشتری عمل کنند./فارس

[کد خبر:AJ2703]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب