آینه جم؛ فرماندار جم در نشست تخصصی آب شهرستان که با حضور مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر، مدیر عامل آب و فاضلاب استان و مدیر عامل آبفاروستایی استان برگزار شد بر لزوم سامان دهی انشعاب های غیر مجاز آب تاکید کرد.

به گزارش آینه جم به نقل از روابط عمومی فرمانداری جم؛ عبداله نادری در این نشست با ابراز نگرانی از وضعیت سفره های آبی شهرستان جم اظهار داشت: متاسفانه در سال جاری شاهد کاهش بسیار زیاد بارندگی ها در سطح شهرستان هستیم و از هم اکنون باید تدابیر لازم برای تامین آب شرب مردم در فصول گرم سال اتخاذ شود.

وی با اشاره به آماری در خصوص حفر چاه های غیر مجاز خانگی و کشاورزی در سطح شهرستان جم، بر لزوم پر شدن این چاه ها و برخورد با متخلفان تاکید کرد.
نادری اصلاح شبکه های آبرسانی جهت جلوگیری از هدررفت آب را نیز یکی از اقدامات موثر در حل مشکلات آب عنوان کرد و افزود: در سال جاری اعتبارات خوبی در این خصوص تخصیص داده شد که امیدواریم با تلاش دستگاه های متولی، شاهد کاهش هدررفت آب در شهرها و روستاها باشیم.
فرماندار جم به موضوع انشعاب های غیرمجاز نیز اشاره کرد و افزود: این انشعاب ها باید با ورود جدی آب و فاضلاب شهری و روستایی و همکاری شوراها،شهرداری ها و دهیاری های شهرستان شناسایی و سامان دهی شوند.
وی هم چنین با اشاره به موضوع آب فروشی در این شهرستان، ادامه ی این روند را غیر قابل قبول دانست و گفت: با توجه به بارش های ضعیف امسال و دشواری های فراوان در تامین آب شرب، آب فروشی در شهرستان متوقف و با هر نوع اقدام غیر قانونی در موضوع آّب، به صورت جدی برخورد خواهد شد.
عبداله نادری با اشاره به افت بسیار شدید سفره های آب شهرستان جم، از مردم خواست در راستای تامین آب شرب مورد نیاز مردم، در مصرف آب صرفه جویی کنند.













  

 

[کد خبر:AJ2823]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب