چهارمین مرکز پژوهش و فناوری صنعت پتروشیمی سال آینده در عسلویه راه اندازی می شود.

 

به گزارش آینه جم،رئیس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اظهار کرد: پس از عملکرد موفق مراکز پژوهش و فناوری در سه شهر تهران، ماهشهر و اراک، چهارمین قطب پژوهشی صنعت پتروشیمی در پایتخت انرژی ایران سال آینده راه اندازی خواهد شد.

مهندس غلامرضا جوکار افزود: پژوهش و فناوری سبب تقویت اقتصاد مقاومتی شده و می تواند ارکان صنعت پتروشیمی ایران را تحکیم بخشد.

وی ادامه داد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با بهره گیری از 240 نخبه علمی کشور اکنون در زمینه ساخت کاتالیست ها و فرآورده های صنعت پتروشیمی همکاری گسترده ای با بسیاری از مجتمع های پتروشیمی دارد.

جوکار با بیان این که شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی آماده همکاری با تمام مجتمع های پتروشیمی کشور است، گفت: متاسفانه برخی از شرکت ها به دنبال دانش فنی ها و تهیه کاتالیست های موردنیاز خود از خارج از کشور هستند؛ در حالی که این شرکت آمادگی کامل دارد تا نیاز تمام صنعت پتروشیمی را برطرف کند.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، خوشبختانه نقش تولید کنندگان داخلی بهره گیری از دانش بومی و انتقال دانش فنی به داخل کشور بیشتر از گذشته شده است.

جوکار گفت: پژوهش و فناوری، اساسی ترین گام در توسعه صنعتی و اقتصادی کشور به ویژه صنعت نفت است و در مسیر توسعه پایدار، بومی سازی یک اولویت استراتژیک به شمار می رود.

وی ادامه داد: این شرکت تنها شرکت فن آور در صنعت پتروشیمی ایران است و با بهره گیری از سرمایه های انسانی متخصص، تحول بزرگی در حمایت از کار و سرمایه ایرانی پدید آورده است.

شانا،رئیس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: 10 آزمایشگاه مجهز با بهره مندی از بالاترین فناوری های روزآمد جهان در 3 مرکز پژوهشی این شرکت مشغول به فعالیت است و به زودی چند محصول استراتژیک مورد نیاز صنعت پتروشیمی کشور در اختیار واحدهای متقاضی قرار داده خواهد شد.

جوکار افزود: کاتالیزورهای پتروشیمی لرستان کاملا آماده شده و کاتالیزور پ.پ نیز تست راکتوری شده و دانش فنی آن را تا 6 ماه آینده واگذار خواهیم کرد.

[کد خبر:AJ2856]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب