آینه جم،استاندار بوشهر گفت: چاه‌های آب شرب پالایشگاه گاز جم که به صورت غیرقانونی از آن بهره‌برداری می‌شود در کوتاه‌ترین زمان باید پلمپ شود.

 

 

به گزارش آینه جم ، فریدون حسنوند عصر امروز در نشست ستاد خشکسالی با اشاره به اینکه پالایشگاه گاز جم از بیش از 39 حلقه چاه آب شرب به طور غیرقانونی استفاده می‌کند، اظهار داشت: سالانه بیش از هفت میلیون متر مکعب آب توسط مجموعه شرکت‌های نفت و گاز از چاه‌های جم برداشت می‌شود که ضمن صدمه رساندن به سفره‌های آب زیرزمینی، بحران کم‌آبی را در منطقه جم  شدیدتر کرده است و امروز مردم شهرستان جم در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار دارند که باید سریعاً با این مسئله برخورد شود.

وی  با بیان اینکه طبیعت و شرایط جغرافیایی استان بوشهر موجبات کم‌آبی و شرایط بحرانی را شدیدتر کرده است، افزود: برای برون‌رفت از بحران کم‌آبی که تا مهرماه ادامه دارد، باید سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از برداشت آب از چاه‌های آب کشاورزی غیرمجاز جلوگیری کند تا بیش از این سفره‌های آب زیرزمینی صدمه نبینند.

 

استاندار بوشهر با بیان اینکه این استان هشتمین سال خشکسالی خود را طی می‌کند، اذعان داشت: اگر از هشت سال گذشته با تدبیر و ژرف‌اندیشی امروز را می‌دیدیم این مشکلات با این شکل سنگینی نمی‌کرد و مقابله با بحران تا حدودی راحت‌تر بود.

 

حسنوند ابراز کرد: مدیران و متولیان آب استان باید از راهکارهای قانونی استفاده کنند و با ارتباط با مدیران ارشد کشور نسبت به جذب اعتبارات لازم اقدام کنند.

 

وی، تأمین آب آشامیدنی مردم را از مهم‌ترین برنامه‌ها دانست و بیان داشت: عدم تخصیص اعتبارات نباید موجب تشنگی مردم و بحران آب شود و باید از ظرفیت تسهیلات، استفاده از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و سایر راهکارها استفاده کرده و از این بحران کم‌آبی رهایی یابیم. 

 

استاندار بوشهر از متولیان تأمین آب استان بوشهر خواست در کوتاه‌ترین زمان طرح‌های خود را به استانداری اعلام کنند و تصریح کرد: باید جلسات لازم با مدیران وزارت نیرو در ارتباط با بحران کم‌آبی به طور مکرر برگزار شود تا از این بحران رهایی یابیم. 

 

حسنوند، تأمین آب در ردیف بودجه ملی برای استان بوشهر را ضروری دانست و گفت: استفاده از توان بخش خصوصی و بهره جستن از تسهیلات برای تأمین منابع مالی نیز باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.

 

وی، فرمانداران را موظف به هماهنگی لازم با مسئولان محلی  برای مدیریت صحیح و توزیع دقیق آب کرد و یادآور شد: استفاده حداکثری از خط انتقال آب کوثر برای مردم در طول مسیر نیز باید مورد توجه قرار گیرد./ فارس

 

[کد خبر:AJ2886]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب