با پیگیری چندین ساله مسئولان عالیرتبه استان فارس و مجمع نمایندگان آن، کارِ الحاق فارس به دریا با نظر مقامات عالی کشور نهایی شده است.

  

به گزارش آینه جم به نقل از سوک:اگرچه بارها مسئولین کشوری اعلام کرده اند که برنامه ای برای تجزیه استان های بوشهر و هرمزگان نداشته و خبرهای منتشر شده درخصوص اتصال استان فارس به دریا از طریق این دو استان شایعه است اما با نگاهی بر خبر روز گذشته وبسایت نماینده لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی به نظر می رسد پروسه الحاق بخش هایی از استان های بوشهر یا هرمزگان به فارس به مراحل پایانی خود نزدیک می شود.
روز گذشته دکتر سید موسی موسوی، نماینده شهرستان های لامرد و مهر در وبسایت خود با بیان این جمله که «شمارش معکوس برای اتفاقی مهم آغاز گشت؛ عزیزان آماده باشند» از حقیقت پنهانی پرده برداشت که وبسایت صحبت نو از آن به عنوان تنشی در استان های جنوبی کشور یاد کرد.
صحبت نو در این خصوص نوشته بود: در حالی که وب سایت نماینده لامرد و مهر خبر تحت عنوان " آغاز شمارش معکوس برای اتفاقی مهم" بر روی خروجی سایت خود به نمایش گذاشته است، خبر می رسد که استان فارس به دریا متصل شد.

این وبسایت اظهار کرد که فارغ از بررسي فني و كارشناسي اين موضوع كه حتما بايد پس از تبيين دقيق آن به اطلاع افكار عمومي مردم فارس، هرمزگان و بوشهر نيز برسد، بي شك روزهاي آينده روزهاي درگيري رسمي و رسانه اي بين مسئولان، مردم و نمايندگان استان هاي فارس، هرمزگان و بوشهر است و اين موضوع با توجه به روزهاي حساس انتقال قدرت اجرايي در كشور مي تواند باعث نگراني باشد.
اکنون و با نگاهی بر سخنان مسئولین رده های مختلف استان فارس در کنار اتصال این استان به دریا در یکی از نقشه های سایت رسمی وزارت کشور و همچنین شانتاژ رسانه ای این موضوع حساس و مهم به نظر می رسد پروسه فارسی ها برای اتصال به دریا از طریق بخشی از خاک استان های بوشهر و یا هرمزگان به روزهای پایانی خود نزدیک می شود.
به نوشته بوشهر نیوز؛ این که چه بخشی از خاک استان های بوشهر یا هرمزگان از این استان ها جدا شده و به استان فارس ملحق خواهد شد هنوز مشخص نیست اما شایسته است مسئولین ارشد استانی در کنار نماینده های مجلس استان های بوشهر و هرمزگان همگام و همصدا با یکدیگر نسبت به این موضوع حساس و مهم واکنش نشان داده و از بروز این اتفاق ناگوار برای همیشه جلوگیری کنند.
قطعا افزایش مساحت استان فارس در حالی که اکثر استان های کشور از جمله تهران-جدایی کرج و تشکیل استان البرز- در حال کوچک شدن هستند چیزی جز دهن کجی به مردمان سخت کوش و زحمت کش جنوب کشور نبوده و با هیچ معیاری قابل توجیه نیست.
قطعا به بهانه اتصال استان فارس به دریا نمی توان آداب و رسوم و فرهنگ عده ای از مردم یک سرزمین را نادیده گرفت و بخشی از خاک یک استان را به بهانه تامین آب استان های دیگر از آن ها جدا کرد.
چه بسا چندی پیش برای تامین نیازهای آبی استان سمنان احداث پروژه خط لوله دریای خزر به این استان از طریق مازندران در دستور کار قرار گرفت نه جدایی بخشی از سرزمین استان مازندران.
قطعا اگر پتانسیل های استان فارس بهانه ای برای اتصال این استان به دریا و همچنین انتزاع بخش هایی از استان های هرمزگان و بوشهر باشد بنابراین استان تهران پتانسیل بسیار بالاتری هم از لحاظ صنعتی و هم تجاری به نسبت فارس داشته و در نتیجه هر لحظه باید در انتظار جدایی بخش هایی از استان های گیلان یا مازندران و الحاق آن ها به خاک استان تهران باشیم.
موضوعی که به هیچ عنوان و با هیچ معیاری قابل توجیه نخواهد بود.
بنابراین شایسته است مسئولین وزارت کشور به خصوص دولت دکتر روحانی بدون درنظر گرفتن لابی های صورت گرفته یک بار برای همیشه پرونده تجزیه بخش هایی از دو استان همسایه یعنی بوشهر و هرمزگان به استان فارس را ببندد و بیش از این اسباب نگرانی مردم زحمت کش و سخت کوش خطه جنوب کشور را فراهم نکند.  

 


به گزارش آینه جم:حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی نژاد اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته مشخص شد حتی یک وجب از استان بوشهر هم به استان فارس ملحق نخواهد شد و مردم نگران نباشند.

وی در گفتگو با "بوشهرنیوز" اظهار داشت: بررسی های انجام شده نشان می دهد مصوبات لازم برای الحاق حدود چهار کیلومتر از استان هرمزگان به استان فارس صادر شده و فارسی ها از این طریق به دریا متصل خواهند شد.

موسوی نژاد با بیان این که مردم استان بوشهر به هیچ عنوان نگران نباشند، ابراز داشت: با پیگیری هایی که فارسی ها صورت دادند توانستند مجوز الحاق چهار کیلومتر از استان هرمزگان به این استان را دریافت کنند و بدین طریق حتی یک وجب از استان بوشهر هم انتزاع نخواهد شد.

[کد خبر:AJ2887]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب