آینه جم:ادامه روند پذیرش تک جنسیتی در دانشکده فنی و مهندسی جم با اعتراض برخی از داوطلبان و خانواده‌های آنان همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار «آینه جم»: پس از انتشار دفترچه کنکور امسال، تعدادی از داوطلبان کنکور در استان بوشهر در تماس با ما با اعلام اینکه دانشکده فنی و مهندسی جم می‌بایست جایگاهی برای تربیت نیروهای متخصص و مرتبط با مشاغل منطقه‌ای باشد گفتند: در کنار این، موضوع نزدیکی مراکز آموزش عالی با محل سکونت مردم نیز دغدغه‌ای مهم برای خانواده‌ها بوده است.

بر پایه این گزارش، موضوع نزدیک بودن دانشگاه به محل زندگی برای خانواده‌ها نسبت به دانشجویان دختر آنان حساس‌تر و مهم‌تر است و با ادامه روند پذیرش تک‌جنسیتی در این دانشکده باعث نگرانی خانواده‌ها شده است.

یکی از داوطلبان دختر کنکور امسال در ایمیل ارسالی آورده است که، علی‌رغم اینکه با رتبه کنکوری که کسب کرده‌ام می‌توانم در این دانشکده دانشجو شوم اما مجبورم برای تحصیل در رشته مورد علاقه‌ام که در شهر خودم وجود دارد به استانی دیگر بروم که منطقی نیست.

وی در ادامه نوشته است که با وجود پذیرش تک‌جنسیتی در چندسال و جو کاملاً پسرانه این دانشکده حتی امکان انتقالی به شهر خودم نیز برایم فراهم نیست در حالی که من نه خوابگاه می‌خواهم و نه سرویس ایاب و ذهاب نه هیچ چیز دیگری که محدودیتی برای دانشگاه خلیج فارس ایجاد کند.

در این باره گفته می‌شود که در دانشکده فنی مهندسی جم مخالفتی برای پذیرش دختران به ویژه دختران بومی وجود ندارد و این تصمیم، نظر دانشگاه خلیج فارس بوده که به سازمان سنجش منتقل شده است.
بر اساس آمارهای منتشر شده از سازمان سنجش کشور میزان شرکت کننده گان در کنکور سراسری رشته ی ریاضی و فنی ( مرتبط با رشته های فنی و مهندسی) و نوع جنسیت شرکت کننده گان در شهرستان جم، کنگان و دیر در سه سال اخیر و امسال به شرح ذیل می باشد :

سال تحصیلی

شهرستان

جنسیت

تعداد شرکت کننده گان

تعداد پذیرفته شده گان بومی در دانشکده فنی و مهندسی جم

 

 

1389

 

جم

دختر

60

1

پسر

160

2

کنگان

دختر

----

1

پسر

----

2

دیر

دختر

----

0

پسر

----

0

 

 

1390

 

جم

دختر

43

0

پسر

163

4

کنگان

دختر

83

0

پسر

149

1

دیر

دختر

----

0

پسر

----

2

 

 

1391

 

 

جم

دختر

45

0

پسر

155

7

کنگان

دختر

76

0

پسر

159

1

دیر

دختر

33

0

پسر

103

7

 

 

1392

 

جم

دختر

63

----

پسر

148

----

کنگان

دختر

----

----

پسر

----

----

دیر

دختر

28

----

پسر

106

----

 چگاسه

 

 

 


 
 
[کد خبر:AJ2892]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب