آینه جم:معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر گفت: 19 میلیارد تومان در کمیته برنامه‌ریزی امسال به شهرستان جم تخصیص داده شده است/مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از نوسازی شبکه آبرسانی در 10 روستای شهرستان جم خبر داد.

 

به گزارش "آینه جم" رضا عوض‌پور اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برای رشد و توسعه است و باید از امکانات و توانمندی و پتانسیل موجود به نحو مطلوب بهره ببریم.

وی افزود: تلاش بسیار زیادی برای تزریق اعتبارات لازم به شهرستان‌ها برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام انجام شده و امیدوار هستیم با شتاب لازم در این مسیر به توفیق لازم برسیم.

 

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: حوزه گردشگری، حوزه کشاورزی، حوزه صنعت و معدن و حوزه نفت و گاز از جمله ظرفیت‌های بالقوه استان است که باید برای رشد و پیشرفت اقتصادی از این فرصت‌ها نهایت استفاده را ببریم.

عوض‌پور تأکید کرد: بیش از 19 میلیارد تومان در کمیته برنامه‌ریزی امسال به شهرستان جم تخصیص داده شده که امیدوار هستیم با تلاش و پیگیری مسئولان شهرستان جم از این اعتبارات استفاده شود.

 

وی ابراز داشت: استاندار بوشهر تاکید زیادی بر رسیدگی به مشکلات مناطق محروم و دوردست دارد و با دستور استاندار کارگروه اقتصادی و کشاورزی استان برای حل مشکلات شهرستان‌ جم در هفته آینده تشکیل خواهد شد.

 

این مسئول تأکید کرد: توسعه جذب اعتبارات مصوب با تلاش و پیگیری مسئولان شهرستانی است و امیدوار هستیم با تلاش مسئولان شهرستانی شاهد عمران و آبادانی و رفع محرومیت از مناطق مختلف باشیم.

 

عوض‌پور از تخصیص 14 درصد بودجه امسال در استان بوشهر خبر داد و یادآور شد: در سال جاری به دلیل کسری بودجه هیچ پروژه جدیدی تعریف نشده و متناسب با ضرورت و اولویت اقدام به جمع کردن پروژه‌های نیمه تمام کرده‌ایم.

 

وی اضافه کرد: استفاده از فرصت‌های موجود و تلاش برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های کنونی باید مورد تاکید مسئولان قرار گیرد/فارس

به گزارش "آینه جم" حیدر دهقانی در بازدید از طرح‌های آبرسانی در شهرستان جم اظهار داشت: تامین به موقع آب برای مردم و همچنین کشاورزان شهرستان جم از اولویت‌های مسئولان است و با توجه به شرایط بحرانی این شهرستان باید فکری اساسی برای این مسئله شود.

وی افزود: به طور مرتب و مکرر از منابع آب این شهرستان بازدید داشته‌ایم و تلاش کرده‌ایم راهکارهای منطقی و اصولی برای رفع بحران موجود را به کار گیریم.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از نوسازی شبکه آبرسانی در 10 روستای شهرستان جم خبر داد و خاطرنشان کرد: این مهم به منظور رفاه و آسایش مردم مناطق روستایی انجام گرفته است.

 

دهقانی تصریح کرد: برای آبرسانی به روستاهای دوردست در جم از راه‌های مختلفی استفاده کرده‌ایم که آبرسانی سیار نیز در دستور کار قرار دارد.

 

وی ابراز داشت: مهم‌ترین راهکار برای بهبود وضعیت آب شهرستان جم اجرای کامل طرح آبرسانی کوثر است که این طرح در دست اجراست ولی به دلیل مشکلات اعتباری شاهد کند شدن اجرای طرح مذکور هستیم.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از پیشرفت 50 درصدی خط آبرسانی کوثر در شهرستان جم خبر داد و افزود: این خط حدود 27 کیلومتر طول دارد و امیدوار هستیم با تزریق اعتبارات شاهد تکمیل طرح باشیم.

 

دهقانی یادآور شد: برای اجرای کامل خط آبرسانی کوثر بالغ بر 16 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

وی بیان کرد: از مسئولان انتظار داریم همکاری لازم برای اجرای طرح‌های آبرسانی در این شهرستان را داشته باشند تا بتوانیم به موفقیت لازم برسیم.

 

دهقانی گفت: شهرستان جم به دلیل خشکسالی‌های چند سال اخیر دچار مشکل اساسی در تامین آب است و منابع زیرزمینی این شهرستان نیز وضعیت مناسبی ندارند/فارس

 

[کد خبر:AJ2909]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب