به گزارش آینه جم:عصر چهارشنبه در پایان آیین تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید بوشهر، بانوی سالمندی را دیدم که زمزمه کنان برای موفقیت استاندار جدید بوشهر دعا می کرد و لنگ لنگان و به کمک دخترش از پله های سالن محل برگزاری این آیین پایین می رفت تا جلسه را ترک کند.

این بانوی مهربان و خوش اخلاق مادر استاندار جدید بوشهر ـ دکتر مصطفی سالاری ـ بود.



 

گفتگوی کوتاه و صمیمانه ای با وی ترتیب داده ایم که خواندن آن برای مخاطبان عزیز بی مناسبت و خالی از لطف نخواهد بود.

 


شما را به خواندن این گفتگو دعوت می کنیم:

 

ـ مادر جان در این لحظه که فرزندتان به عنوان استاندار بوشهر منصوب شده چه احساسی دارید؟
امروز سربلند و سرافرازم که فرزندم به عنوان غلام مردم استان، توفیق خدمت یافته است.
سال ها پیش فرزند ارشدم به نام علی در سن 14 سالگی با دستکاری شناسنامه اش سن خود را به 16 ساله تغییر داد و به جبهه های جنگ رفت تا از مرزهای کشورش دفاع کند و در سال 67، در سن 18 سالگی به درجه رفیع شهادت رسید و باعث افتخارم شد و در این روز فرزندم مصطفی لیاقت خدمت به استان و کشورش را یافته و این مایه سربلندی من است.
 

 

ـ چند فرزند دارید و دکتر مصطفی سالاری برایتان چگونه فرزندی بوده است؟
به غیر از فرزند شهیدم، 5 پسر و 5 دختر دارم و خدا را شکر از همه آنها راضی هستم ولی از 2 پسرم از همه فرزندانم راضی ترم که یکی از آنها پسرم مصطفی است. او تا امروز هیچ گاه مرا اذیت نکرده و برایش دعا می کنم تا در خدمت به استانش موفق باشد و بتواند پاسخگوی  مردم و مشکلاتشان باشد.

 


 ـ فرزندتان مصطفی چه خصوصیت اخلاقی بارزی دارد و در میان اقوام و آشنایان به چه صفتی مشهور است؟
فرزندم مصطفی بسیار دلسوز است و همه اطرافیان وی را به این خصوصیت اخلاقی می شناسند.
مصطفی هر چه بیشتر پیشرفت می کند با مردم متواضع تر و کوچک نفس تر برخورد می کند. من از مصطفی خیلی راضی هستم. امیدوارم همه از او راضی باشند و فرزندم بتواند به عنوان غلام مردم به شایستگی به آنان خدمت کند تا همه به مقصودشان برسند.
ـ مادر جان از فرزندتان به عنوان استاندار بوشهر چه انتظاری دارید؟
انتظار دارم در اولین اقدام به دین و استحکام پایه های دین و مساله حجاب در جامعه توجه ویژه کند و در وهله دوم هم به امر اشتغال جوانان مردم رسیدگی کند تا جوانان بیکار نباشند.

 

 

 

ـ پس از اینکه دکتر سالاری به عنوان استاندار بوشهر منصوب شد، مردم و آشنایان شما چه واکنشی داشتند؟
در این مدت همه با گفتن این که خوشحالیم که استاندار لایقی نصیب بوشهر شده است ما را مورد لطف و عنایت خود قرار داده اند و این امر بار مسئولیت فرزندم را سنگین تر می کند.

 


در بین این گفتگو خواهر استاندار جدید بوشهر نیز در رابطه با برادر شهیدش گفت: وقتی برادرم علی برای آخرین بار به جبهه می رفت من کلاس سوم دبستان بودم؛ یادم می آید که به مادرم گفت: اگر تا 40 روز از من خبری نشد تا قبل از آن نگرانم نباشید و اگر بیش از 40 روز از من بی خبر ماندید منتظر جسدم باشید .
وی ادامه داد: همان آخرین دیدار ما با برادر شهیدم علی بود و بعد از 40 روز پیکر او را تحویل گرفتیم.

مادر و خواهر استاندار بوشهر از همه مردم خواستند تا برای موفقیت مصطفی سالاری در مسیر خدمت دعا کنند.


 ما نیز ضمن درود بر ارواح طیبه همه شهدای انقلاب و تبریک به استاندار جدید بوشهر، برای وی آرزوی موفقیت در راه خدمت به استان شهید پرور و زرخیز بوشهر را داریم.

منبع: اتحاد جنوب/ گفتگو: بتول سهراب پور

 

[کد خبر:AJ2915]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب