به گزارش آینه جم:مصطفی سالاری روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در منطقه بندی استانها مشکلی نداریم چون استان بوشهر در ردیف مناطق دو و سه قرار دارد.

وی اضافه کرد: دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر نیز باید با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در سال تحصیلی آینده زمینه جذب دانشجویان بومی را افزایش دهد.

سالاری یادآورشد: همچنین برای تشویق و ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان برای کنکور امسال با کمک خیرین جوایزی را برای برگزیدگان کنکور تعیین کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این که تقویت دانش آموزان و تربیت نیروی انسانی متخصص زمینه توسعه استان بوشهر را فراهم می کند باید به مساله کنکور دراین استان توجه ویژه صورت گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر نیز گفت: مساله آموزش و پرورش دغدغه همه مسوولان است و باید با راهکارهای مناسب برای حل مشکلات این بخش تلاش شود.

محمد حسن پرآور افزود: باید انگیزه و بنیه علمی دانش آموزان برای اشغال هرچه بیشتر صندلی های دانشگاه را در استان فراهم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: آموزش و پرورش استان بوشهر هم اکنون 57میلیارد ریال بدهی دارد که باید زمینه پرداخت این مبلغ فراهم شود.

اصغر حصیری افزود: این بدهی مربوط به اضافه کار، ماموریت، حق التدریس، حقوق سرباز معلم و سایر موارد است.

وی اضافه کرد: حل مشکلات معیشتی فرهنگیان از سیاست های اصلی آموزش و پرورش است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حصیری گفت: 60 تا 70 درصد مبلغ این بدهی مربوط به سال های 91 و 92 است که به دلیل وضعیت نامناسب اعتبارات به وجود آمده است.

وی در باره کنکور نیز گفت: استان بوشهر از لحاظ رتبه در کنکور سراسری در جایگاه مناسب و آبرومندانه ای قرار ندارد و باید با ایجاد انگیزه و تقویت بنیه علمی دانش آموزان این مشکل برطرف شود.

حصیری گفت: استعدادهای خوبی در بین دانش آموزان است که باید زمینه شکوفایی این استعدادها در استان فراهم شود./ایرنا

























[کد خبر:AJ2924]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب