اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر در خصوص انتشار گزارشی مبنی بر ایمن نبودن جاده های مواصلاتی شهرستان جم، جوابیه ای را به آینه جم ارسال کرد.



به گزارش خبرنگار آینه جم:شنبه هفته جاری گزارشی با تیتر "جاده های جم بوی مرگ می دهند" در «خلیج فارس» منتشر شد که اینک توضیحات ارسالی اداره کل راه و شهرسازی به آن را می خوانید:

مدير مسئول محترم پایگاه اطلاع رسانی آینه جم

سلام عليكم

احتراماً؛ نظر به درج خبری در خصوص جاده های شهرستان جم در صفحه اصلي آن سايت، توضیحات اداره كل راه و شهرسازي استان بوشهر برای خوانندگان محترم آن رسانه به شرح زیر ارائه می گردد:

همانگونه كه شهروندان محترم استحضار دارند راههاي مواصلاتي موجود در شهرستان جم به دليل وجود تاسيسات نفتي و پالايشگاهها و نياز به دسترسي از طريق راه به اين تاسيسات و حضور شركت ملي نفت و شركت هاي تابعه، در تعهد آن مجموعه مي باشد، از این رو بنا به قوانين موجود توسعه و ساخت راهها در حوزه شهرستان جم در تعهدات وزارت محترم نفت مي باشد كه البته اين موضوع در گزارش درج شده نيز اذعان گرديده است.

در ارتباط با محورهاي مرتبط به اين اداره كل (محور ريز – سرچشمه – باغان) نیز به استحضار می رساند با عنايت به عدم تخصيص اعتبار كافي، با پيگيري اين اداره كل  تقريباً از 31 كيلومتر كل مسير حدود 90% آن بازگشايي انجام و ابنيه هاي مسير مورد نظر نيز در حال اجراست که انشاءاله با تخصيص اعتبار لازم هر چه زودتر شاهد بهره برداري كامل از آن خواهيم بود. 

همچنين مطالعات مربوط به تقاطع غير همسطح جم نيز توسط اين اداره كل به اتمام رسيده است. 

در حوزه ايمن سازي و روشنايي تونل های شهرستان جم نیز طبق پيگيري اين اداره كل و عليرغم مشكلات فراوان اعتباري، روشنايي 4 عدد تونل كامل گرديده و 3 تونل نيز در دست اجراست. لازم به ذكر است در حوزه راههاي مواصلاتي پيگيري هاي لازم جهت تأمين اعتبار با نگاه توسعه اي انجام پذيرفته است و در صورت رفع مشكلات اعتباري تقديم مردم استان  مي گردد.

[کد خبر:AJ3002]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب