رئیس دانشگاه آزاد اسلامی جم از کلنگ زنی احداث ساختمان این دانشگاه در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار آینه جم:، محمد کارگر رئیس دانشگاه آزاد جم عصر دوشنبه در دیدار با اصحاب رسانه شهرستان جم ، با تبریک روز خبرنگار بیان داشت: خبرنگاران در توسعه و آگاهی جامعه نقش مهمی ایفا می کنند.

وی رسالت رسانه ها را مدیریت افکار عمومی، بیان مشکلات و معضلات و  انتقال ارزش های جامعه  عنوان کرد و گفت: باید تکریم وتجلیل از این قشر زحمتکش در اولویت برنامه های نهاد ها و سازمان ها باشد.

این مسئول با بیان اینکه یکی از آثار دولت جدید، ایجاد فضای نشاط  و امید در شهرستان است، خبرنگاران را ایثارگران واقعی دانست و تصریح کرد: مسئولان شهرستان با همکاری دانشگاهها برای توسعه شهرستان تلاش کنند.

وی تغییرات ایجاد شده در آموزش و پرورش شهرستان جم را بسیار سازنده یاد کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی جم آمادگی هر گونه همکاری با آموزش و پرورش برای پیش برد اهداف تعلیم و تربیت دارد.

جم قطب علمی –دانشگاهی  جنوب کشور شود

استاد دانشکده تحصیلات تکمیلی بوشهر به سابقه درخشان علمی وفرهنگی شهرستان جم اشاره کرد و ادامه داد: در دهه های قبل دانشمندان و عالمان بزرگی از شهرستان جم، پرچمدار هدایت و تربیت در جنوب کشور بوده اند .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی جم تاکید کرد: با وجود پتانسیل ها و استعدادها، همه  باید تلاش کنند جم قطب علمی –دانشگاهی  جنوب کشور شود.

وی از ایجاد فضای همدلی و صمیمیت در شهرستان برای توسعه و ارتقا خبر داد و اظهار داشت: توجهات استاندار به شهرستان جم و تلاش های فرماندار  برای توسعه این شهرستان قابل تقدیر است.

رئیس دانشگاه آزاد جم در بخش دیگری از سخنان خود به سه سال فعالیت این دانشگاه اشاره کرد و گفت: یکی از افتخارات این دانشگاه برگزاری بیش از 50 همایش علمی، پژوهشی و فرهنگی در این مدت است.

کارگر تصریح کرد: این دانشگاه در سال 90 با پنج رشته و 150 دانشجو  شروع به فعالیت کرد و امروز بعد از سه سال فعالیت 16 رشته تحصیلی دانشجو می پذیرید.

وی با بیان اینکه تعداد دانشجویان فعلی این دانشگاه 900 نفر است گفت کمبود فضای آموزشی  (با وجود استقبال از این دانشگاه برای تحصیل )  از مشکلات این دانشگاه در آینده نزدیک است.

5 هکتار زمین برای این دانشگاه اختصاص یافته است

رئیس دانشگاه  آزاد اسلامی جم ضمن تمجید از حمایت های شرکت پالایشگاه گاز فجر جم از این دانشگاه اظهار داشت: علیرغم اینکه 30 درصد از دانشجویان این دانشگاه از مجموعه نفت و گاز هستند منطقه ویژه پارس جنوبی از این دانشگاه حمایت نمی کند.

محمد کارگر با بیان اینکه تمام شهریه دانشجویان این دانشگاه به حساب این دانشگاه واریز می شود، گفت: برای دانشجویان ممتاز و رتبه های برتر و همچنین ایتام تخفیف های ویژه در شهریه منظور می شود.

وی از کلنگ زنی احداث ساختمان این دانشگاه در هفته دولت خبر داد و خاطرنشان ساخت: پنج هکتار زمین برای این دانشگاه اختصاص یافته است و تلاش می کند اعتبارات ویژه برای ساخت این دانشگاه جذب شود.

کارگر از برگزاری همایش های مختلف توسط گروه های آموزشی از ابتدای مهر ماه خبر داد و افزود: این دانشگاه  با وجود سال های اولیه راه اندازی در ارائه خدمات آموزشی کارنامه  قابل قبولی دارد.

کارگر در پایان با بیان اینکه  تلاش می کند در آینده نزدیک این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو جذب کند  افزود  از سه شنبه  پذیرش دانشجو در 16 رشته تحصیلی مقطع کاردانی وکارشناسی  آغاز می شود.

در ابتدای این جلسه اصحاب رسانه شهرستان جم سوالات و دیدگاه های خود درباره این دانشگاه  ومسائل شهرستان مطرح کردند.

 

[کد خبر:AJ3005]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب