آینه جم:بر اساس اعلام كارشناسان محیط زیست و بازدیدی كه از برزویه یكی از نیروگاه های پتروشیمی بنزین بعمل آمد مسئله آلودگی بنزین تولید شده در پتروشیمی ها نمی تواند صحت داشته باشد.

 

 

 

به گزارش آینه جم:عضو كمیسیون انرژی بنزین تولید پتروشیمی‌های كشور را عاری از آلاینده‌های زیست محیطی دانست و گفت: در بودجه 93 اقدامات مناسبی جهت كمك به كاهش آلاینده‌های هوا در نظر گرفته شده است.

 

موسی احمدی نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تصمیمات اتخاذ شده برای توقف واردات بنزین از سال 93 گفت: كشور ما در حال حاضر سالانه 24 میلیون لیتر تولید بنزین دارد لذا با توجه به افزایش میزان تولید نیازی به واردات در سال آینده نخواهیم داشت.

 

وی با اشاره به اینكه ظرفیت و زیر ساخت لازم برای تولید و پاسخگویی به نیاز داخل ایجاد شده، تصریح كرد: در گذشته قطع صادرات بنزین ابزار تهدید دشمن علیه كشورمان بود اما امروز با توجه به كار كارشناسی در ابعاد سیاسی و اقتصادی؛ قطع واردات بنزین اقدامی مطلوب و از دستاوردهای نظام وانقلاب در راه رسیدن به استقلال است.

 

این عضو كمیسیون انرژی در ادامه در خصوص مباحث مطرح شده در خصوص آلودگی بنزین تولید پتروشیمی‌ها خاطرنشان كرد: بر اساس اعلام كارشناسان محیط زیست و بازدیدی كه از برزویه یكی از نیروگاه های پتروشیمی بنزین بعمل آمد مسئله آلودگی بنزین تولید شده در پتروشیمی‌ها نمی تواند صحت داشته باشد.

 

وی همچنین به بحث استاندارد سازی و لزوم تجهیز خودرو ها جهت استفاده از بنزین یورو4 اشاره و اظهار داشت: مدت ها بود كه این مسئله را به خودروسازان اعلام كردیم كه تولید باید به سمت و سویی برود كه آمادگی استفاده از بنزین یورو 4 را داشته باشند كه عملیاتی نشد.

 

احمدی افزود: یكی از اقدامات شایسته بودجه 93 پیشنهاد بند(ن) تبصره 2 بود كه بر اساس آن به وزارت نفت اجازه داده شد كه جایگاه‌های سی‌ان‌جی توسعه یابد و از طریق بیع متقابل جایگاه جدید ایجاد شود و همچنین خودروها كم مصرف و استاندارد به استفاده به بنزین یورو 4 شوند.

[کد خبر:AJ3351]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب