به گزارش خبرنگار آینه جم:موسی احمدی نماینده حوزه انتخابیه  کنگان ؛جم؛دیر وعسلویه در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار آینه حم:از عزم خود برای ارتقای بعضی روستاهای حوزه انتخابیه به شهر خبر داد.

 

نماینده حوزه جنوب استان بیان داشت با پیگیری هایی که برای ارتقای حوزه انتخابیه داشته است آبدان به بخش و روستای دوراهک به شهر ارتقاء یافته اند

وی ابراز امیدواری کرد ارتقای  روستاهای بهارستان ؛ چاه مبارک؛بیدخون ؛ تشان ودره بان نیز با همکاری مسئولان و شوراها و وزرات کشور به نتیجه برسد.

احمدی با اشاره به وضعیت روستای بهارستان جم برای شهر شدن افزود در دولت قبل نیز پیگیرهایی خوبی داشته است

وی اضافه کرد در نطق هایش در مجلس شورای اسلامی نیز ارتقای حوزه انتخابیه را از مطالبات مردم جنوب استان دانسته است.

عضو کمیسیون انرِژی مجلس تصریح کرد روستای بهارستان جم از  بزرگترین روستاهای استان بوشهر است که با توجه به پتانسیل ها فراوان باید در تقسیمات کشوری ارتقاء  یابد.

وی به آخرین درخواست خودبه وزارت کشور درباره ارتقای بهارستان به شهر در سال جدید نیز اشاره کرد و بیان داشت میرولد معاون وقائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی  در نامه ای به دفتر اینجانب اعلام کرده است بعد از تعیین تکلیف لایحه جامع تقسیمات کشوری ارتقای این روستا در دستور کار قرار می گیرد.

 احمدی از آمادگی خود برای همکاری با شورای بهارستان و مسئولان شهرستان برای پیگیری ارتقای این روستا به شهر خبر داد

لازم به ذکر است روستای بهارستان جم با بیش از 5500 نفر جمعیت از مهاجر پذیرترین و پرجمعیت ترین  روستاهای استان می باشد که روند افزایش جمعیت در آن رو به رشد می باشد.

این روستای در زمان جنگ تحمیلی که میانگین جمعیتی این روستا در حدود 800نفر بوده 105رزمنده و 10شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است

گر چه هر روز نیاز به شهر شدن این روستا بیشتر می شود ولی با تلاش مسئولان وشورا اقداماتی هم برای شهر شدن این روستا مثل خدمات عمومی ،مدارس ،سالن ورزشی و بعضا مستقر شدن ادارات دولتی در نقاط مختلف روستا و گسترش یافتن راه های ارتباطی انجام شده است.

 

 

 

[کد خبر:AJ2508]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب