از 25 تا 26 دي‌ماه، بوشهر ميزبان بهترين قصه‌گوهاي ايران مي‌شود

مديركانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان بوشهر گفت: شانزدهمين جشنواره قصه‌گويي منطقه‌ سه كشور از 25 تا 27 دي‌ماه در بوشهر برگزار مي‌شود

به گزارش آینه جم به نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش وپرورش استان بوشهر ،زكيه اميرپور در جلسه شوراي معاونين اداره كل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت : با توجه به سابقه و ظرفيت‌هاي فرهنگي استان بوشهر به‌ويژه در بخش قصه‌گويي بر آن شديم تا ميزباني شانزدهمين جشنواره قصه‌گويي را برعهده بگيريم.

مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان بوشهر با بيان اين‌كه علاوه بر بوشهر، گيلان، هرمزگان و كرمانشاه نيز ميزبان جشنواره‌هاي منطقه‌اي هستند، عنوان كرد: جشنواره‌هاي قصه‌گويي به دليل تأثير بسزايي كه در انتقال مفاهيم آموزشي، ارزشي و معرفي شخصيت‌هاي والاي انساني دارند، بايد با قوت برگزار شوند.

وي افزود: در شانزدهمين جشنواره منطقه‌اي قصه‌گويي به ميزباني بوشهر، استان‌هاي اصفهان، سمنان، همدان، اردبيل، خراسان شمالي و كرمان حضور خواهند داشت.

اميرپور تربيت اعضاي قصه‌گو را نشانه‌اي از مقبوليت اين فعاليت در مراكز كانون دانست و عنوان كرد: در كنار مربيان، اعضاي كانون نيز با اشتياق فراوان، ضمن مطالعه كتب مختلف، از ابزار قصه‌گويي براي بيان مفاهيم تربيتي و داستان‌هاي مختلف آن استفاده مي‌كنند.

وي برخورداري قصه از پيام‌هاي متناسب با گروه سني مورد نظر، بهره‌مندي از قابليت‌هاي رواني، زبان تصويري و تناسب آن با ارزش‌هاي والاي انساني، فضاسازي مناسب براي شروع قصه، خلاقيت در سازماندهي، نوآوري در شيوه اجرا، توانايي بيان آن متناسب با درك، فهم و حوصله مخاطب و بيان آن با صدايي رسا را از ويژگي‌هاي اجراي يك قصه‌ي خوب دانست.

اميرپور هدف از برگزاري شانزدهمين جشنواره‌ قصه‌گويي را ترويج و اشاعه فرهنگ قصه و قصه‌گويي با موضوع قصه‌هاي كهن، بازآفريني متون كهن و معرفي قهرمانان حماسه ساز ايران زمين براي كودكان و نوجوانان ذكر كرد.

مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان بوشهر قصه‌ را يك ابزار مهم تربيتي دانست و گفت: اعضاي كودك و نوجوان كانون همچون گنجينه‌اي ارزشمند هستند كه مربيان با بهره‌گيري از ابزار قدرتمند قصه مفاهيم تربيتي و اخلاقي مورد نظر را به راحتي به اين مخاطبان منتقل مي‌كنند.

[کد خبر:AJ3098]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب