آینه جم:فرماندار شهرستان جم گفت: وضعیت کتاب و کتابخوانی در شهرستان جم قابل قبول نیست.

 

به گزارش خبرنگار آینه جم، عبدالله نادری ظهر سه‌شنبه در انجمن کتابخانه‌های شهرستان جم بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی تاکید کرد و اظهار داشت: در شهرستان علم، ادب و هنر پرور جم باید به کتاب و کتابخوانی توجه ویژه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان جم افزود: با توجه به تاکیدات رهبری به مقوله کتاب خوانی، باید امر کتاب و کتاب خوانی در شهرستان نهادینه شود.

وی به گذشته نه چندان دور شهرستان جم اشاره کرد و اظهار داشت: در گذشته جلسات شاهنامه‌خوانی و نشست‌های ادبی و هنری و شب شعر در فرهنگ مردم جم جایگاه ویژه داشته است.

فرماندار جم تصریح کرد: فرهنگ؛ مجموعه آداب، رسوم، هنجارها و ارزش‌های حاکم در یک جامعه را شامل می‌شود و در تمام مقوله‌های فرهنگی نقش کتاب و جایگاه کتاب‌خوانی ویژه و برجسته است.

نادری خاطر نشان کرد: در ابتدای حضورم در شهرستان آمار تکان دهنده‌ای از وضعت نامطلوب کتاب و کتابخوانی در شهرستان نسبت به استان و کشور مشاهده کردم که این اصلا شایسته شهرستانی با این پیشینه فرهنگی نیست.

راه‌های برون‌رفت از مشکلات کتابخوانی جم شناسایی شود

وی تاکید کرد: بر همه اعضای انجمن کتابخانه ها و متولیان فرهنگ و دلسوزان شهرستان واجب است که برای برون رفت از این مشکل تمام توان خود را به کار گیرند.

نادری درادامه به نامگذاری شعار سال توسط رهبری اشاره کرد که با نام "فرهنگ" تکالیفی برهمه گذاشته شده است.

وی افزود: برای برون رفت از وضعیت موجود باید تمام متولیان فرهنگی با همکاری انجمن کتابخانه های شهرستان گرد هم جمع شوند و ضمن بررسی وضعیت موجود راهکارها لازم را شناسایی کنند.

فرماندار جم ابراز امیدواری کرد که برخی از مسائل مانند کمبود اعتبارات و کمبود کتاب در کتابخانه‌ها با پرداخته سهم نیم درصد کتابخانه از درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و مساعدت شرکت‌های فعال نفتی مستقر در منطقه قابل حل خواهند بود.

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست قلی‌زاده رئیس کتابخانه‌های شهرستان گزارشی از وضعیت موجود ارائه کرد و در پایان مصوباتی برای ارتقای جایگاه کتابخانه‌های شهرستان جم به تصویب رسید.

[کد خبر:AJ3182]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب