آینه جم: همایش روز جهانی کودک با حضور مسئولان استان بوشهر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش «آینه جم» ؛ مدیرکل کانون پرورش فکری استان بوشهر بعدازظهر شنبه در همایش روز جهانی کودک در بوشهر اظهار داشت: کانون پرورش فکری استان بوشهر با سه ویژگی به‌روز بودن، هنرمندانه بودن و توجه به علایق و نیازهای کودکان و نوجوانان فعالیت های خود را سازماندهی و اجرا می‌کند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/11/21/3/1911464.jpg

زهره عالی‌نسب با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: کانون پرورش فکری، کانون مهربانی‌ها است.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان بوشهر توسعه هر جامعه را در گرو نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در آن جامعه دانست و تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر پس از ۵ دهه فعالت با ۲۲ مرکز در استان در زمینه های فرهنگی، هنری، فکری و برگزاری همایش‌های بین‌المللی و ملی و تولید آثار هنری و کتابخانه‌های ثابت و سیار روستایی فعالیت دارد.

وی از وجود ۱۶۰ هزار عنوان کتاب در کتابخانه‌های کانون استان خبر داد و گفت: کانون پرورش فکری استان بوشهر دارای ۱۶ هزار و ۲۲۰ عضو است که در ۴۴ واحد مشغول به فعالیت هستند.

عالی‌نسب با اشاره به طرح جان کتاب کانون پرورش فکری استان بوشهر به عنوان یکی از ۹ طرح برتر کشور در زمینه کتاب و کتابخوانی بیان کرد: ترویج کتاب و کتابخوانی به عنوان محور اصلی فعالیت‌های کانون پرورش فکری استان بوشهر مورد توجه قرار دارد که با استفاده از دو واحد کتابخانه سیار روستایی به کودکان و نوجوانان روستایی نیز کتاب امانت می‌دهیم.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مربیان کانون‌ها خبر داد و افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزش مربیان کانون به منظور تقویت بنیه فلسفه فکری کودکان و رفع نیازها و مشکلات آموزش کودکان در کانون‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، آموزش کودکان در زمینه تقویت قوه تخیل و تقویت اعتماد به نفس و روحیه انتقاد و ایجاد نگرش و اخلاق شهروندی را از مهمترین موضوعات آموزش در کانون پرورش فکری برشمرد.

وی افزود: با تعامل با سازمان آموزش و پرورش و اختصاص زنگ کتاب‌خوانی در مدارس می‌توان به‌عنوان دو سازمان مکمل در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و ارتقای مشارکت اجتماعی کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از مولفه‌های مهم آموزشی همکاری داشت.

[کد خبر:AJ10085]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب