آینه جم: براساس آخرین الگوهای جوی یک سامانه بارشی بتدریج از شمال شرق عربستان و کویت وارد کشور شده و روز سه شنبه تا اوایل پنجشنبه در خلیج فارس فعال خواهد بود.

به گزارش «آینه جم» به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظبفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان  در خصوص سامانه بارشی که بتدریج از شمال شرق عربستان و کویت وارد کشور می شود، گفت: گذر شرق این سامانه عمدتاً از فراز نیمه جنوبی خلیج فارس و سواحل جنوبی خواهد بود و انتظار می رود طی روز سه شنبه تا اوایل پنجشنبه عمدتاً در مناطق جنوبی تا میانی خلیج فارس و سپس تنگه هرمز به فعالیت خود ادامه دهد.

وی اظهار نمود: با وجود هوای گرم مرطوب در سطوح زیرین جو و گسترش تدریجی هوای سرد در ترازهای میانی، وجود شرایط مساعد برای رخداد ناپایداری همرفتی و تشکیل ابرهای جوششی مهیا خواهد شد بنابراین طی روزهای سه شنبه تا چهارشنبه وقوع رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید موقت در جزایر خلیج فارس و با احتمال در سواحل جنوبی بوشهر و سپس سواحل غربی هرمزگان دور از انتظار نمی باشد.

این مسئول با اشاره به مواج بودن خلیج فارس و سواحل بوشهر توصیه نمود: شناورهای کوچک احتیاط لازم را بکار گرفته و از تردد غیر ضروری خودداری شود.

احد وظیفه در خاتمه خاطرنشان کرد: در سایر مناطق کشور از امروز تا پایان هفته جوی آرام خواهیم داشت که پیامد آن افزایش آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی خواهد بود.

[کد خبر:AJ10148]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # باران 1394-09-06 18:09
امروز 6 آذر است و در کل استان یک قطره هم باران نبارید. احسنت بر این پیش بینی دقیق
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب