آینه جم: مدیر کل آموزش و پرورش در جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی بیان کرد: آمار بالای بی سوادی در گروه سنی10 تا 20 سال در استان بوشهر، زنگ خطر بزرگی است.

به گزارش «آینه جم» به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر؛ ناصر کرمی در ششمین نشست بهبود کیفیت سوادآموزی اظهار داشت: در سال 1394 رتبه ی معاونت سوادآموزی استان درجذب سوادآموز در سطح کل کشور برتر شد و از رتبه دوم در سال 1393 به رتبه نخست در سال جاری ارتقاء یافت که این امر بیانگر تلاش قابل تحسین مجموعه ی سوادآموزی استان می باشد.

ناصر کرمی با بیان نقش علم و دانایی در توسعه اظهار داشت: اهمیت سواد وآموزش برای همه جوامع انسانی به ویژه جوامع درحال توسعه بسیار بسیاربیشتر است زیرا لازمه توسعه پایدار؛ فرهنگ و سواد می باشد و یکی از فاکتورهایی که برای آگاهی بخشی به مردم لازم است باسوادی است.

کرمی با بیان اینکه صرفاً فقر در بعد مالی معنا نمی یابد گفت:امروزه بدترین فقر، بی سوادی است که می تواند سرمنشاء خیل عظمی از مشکلات در جامعه شود بنابراین هرچند ممکن هزینه باسواد نمودن یک فرد زیاد باشد ولی در قیاس با مسائل و مشکلاتی که پدیده نامیمون بی سوادی در زندگی فردی و اجتماعی افراد دراز مدت بوجود می آمورد ناچیز است وبرای فائق آمدن بر معضل بی سوادی هر گونه هزینه ای که لازم باشد باید انجام داد.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: نباید بار سنگین بی سوادی فقط و فقط بردوش حوزه سواد آموزی آموزش و پرورش باشد بلکه بایدهمه دستگاها، ادارات، سازمان ها، نهادها،شواراها، دهیاری ها و وحتی خود مردم پای کار باشند و در حل این معضل کمک نمایند.

وی در پایان تاکید کرد: آمار بالای بی سوادی در گروه سنی 10 تا 20 ساله در استان زنگ خطری است که همه ی مسئولان باید این مساله را جدی بگیرند.

[کد خبر:AJ10743]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب