آینه جم : دادستان بوشهر گفت: برخورد جدی با اقدامات مجرمانه انتخاباتی صورت می‌گیرد.

به گزارش « آینه جم »؛ علی حسن‌پور صبح دوشنبه در نشست مشارکت، رسانه و مسئولیت اجتماعی اظهار داشت: برنامه‌ریزی مناسبی برای برگزاری انتخابات در استان بوشهر صورت گرفته است و امیدواریم شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه و خلق یک حماسه دیگر باشیم.

وی برگزاری انتخابات سالم را به عنوان هدف نظام و قوه قضائیه در انتخابات عنوان کرد و افزود: تلاش می‌شود که انتخابات به گونه‌ای برگزار شود که هیچ شائبه در انتخابات نباشد و رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی در دستور کار انتخابات سالم است.

دادستان بوشهر با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در استان، بیان کرد: شعب خاصی در دادگستری کل استان بوشهر برای جرائم انتخاباتی در نظر گرفته شده و در دادسراها و دادگاه‌های شهرستان‌ها مستقر شده‌اند.

وی همچنین از تشکیل ستاد پاسخگویی به استعلامات مربوط به کاندیداهای انتخابات خبر داد و اضافه کرد: معیار اصلی ما در زمینه پاسخ به استعلامات، قانون و همچنین دقت نظر بر مبنای قانون است.

حسن‌پور اضافه کرد: از جمله مصادیق تخلف و جرایم انتخاباتی می‌توانیم به استفاده از امکانات عمومی و دولتی، صداوسیما و تریبون نماز جمعه برای تبلیغ کاندیداها اشاره کنیم.

وی وعده و وعیدهای دروغین و به طمع انداختن مردم در تبلیغات انتخاباتی را از دیگر جرایم عنوان کرد و گفت: تخریب رقیب، نشر اکاذیب و انجام تبلیغات قبل از موعد مقرر از دیگر جرایم است.

دادستان بوشهر با اشاره به اینکه خرید و فروش رای و جمع‌آوری رای با شناسنامه‌های جعلی از دیگر جرایم انتخاباتی است، اضافه کرد: کاندیداها باید شرایط تعین شده برای راه‌اندازی ستادهای انتخاباتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به پیگیری قانونی انتشار مطالب کذب در فضای مجازی، افزود: عوامل اجرایی و نظارتی باید قوانین را به صورت کامل رعایت کنند و از جانب مردم امانت‌دار باشند و جانب‌داری نکنند.

حسن‌پور ادامه داد: مردم نیز  نظم و آرامش در جریان رای‌گیری را رعایت کنند و فریب تبلیغات و برنامه‌های دروغین کاندیداها را نخورند.

منبع: مهر

[کد خبر:AJ11075]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب