آینه جم، جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر آخرین آمار ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان بوشهر را تشریح کرد.

به گزارش آینه جم به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، سید اسماعیل موسوی با اشاره به ثبت نام از داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 4 حوزه انتخابیه استان مستقر در فرمانداری‌های بوشهر، دشتستان، دشتی و کنگان اظهار داشت: تا ساعت 12 امروز تعداد 36 نفر برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و 4 نفر برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان بوشهر ثبت نام کرده‌اند.

وی از ثبت نام تعداد 19 داوطلب در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم، 7 داوطلب در حوزه انتخابیه دشتستان ،3 داوطلب در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان و 7 داوطلب در حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه برای شرکت در انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: با نام‌نویسی از 6 دواطلب جدید برای نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های کنگان، دشتستان و بوشهر، آمار داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر به 36 نفر افزایش یافت.

جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به نام‌نویسی از 2 داوطلب جدید برای نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان بوشهر بیان کرد: تعداد داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان بوشهر به 4 نفر افزایش یافت.

وی همچنین افزود: از مجموع داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان که تا کنون نام‌نویسی کرده‌اند 3 نفر زن هستند.

موسوی گفت: آخرین مهلت نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 4 دی ماه است.

وی افزود: آخرین مهلت نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ساعت 16 و 30 دقیقه فردا چهارشنبه 2 دی ماه است.

جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر حداقل سن داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای را 30 سال و حداکثر 75 سال دانست و بیان کرد: حداقل مدرک تحصیلی نیز فوق لیسانس و یا معادل آن است و برای هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز فقط برای ثبت نام معادل یک مقطع تحصیلی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: تعداد کرسی‌های نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های 10 گانه استان بوشهر 4 کرسی و شمار نمایندگان استان بوشهر در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری یک نفر خواهد بود.

[کد خبر:AJ11119]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب