به گزارش  آینه جم به نقل از منبری ها؛ حوزه انتخابیه گنگان، دیر، عسلویه و جم یکی از حوزه‌های خاص و متنوع استان بوشهر است که به دلیل وجود منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در این نقطه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این حوزه انتخابیه محل ترد دائم مسئولان ارشد کشوری است که سالانه برای بازدید و یا افتتاح پروژه‌های نفت و گاز و پتروشیمی به اهمیت این منطقه افزوده است و نیاز به حضور و فعالیت مسئولان کارآمد و توانا بیشتر احساس می‌شود.

این حوزه انتخابیه با قرار گرفتن چهار شهرستان و فرهنگ‌های متنوع در آن بیشترین تقسیمات آرا را در خود جای خواهد داد و نامزدهای هر شهرستان چشم به آرای افراد نزدیک خود دارند.

با نزدیکی به روزهای انتخابات و با ثبت‌نام تعدادی از نامزدهای انتخاباتی که منتظر احراز صلاحیت خود از سوی شورای نگهبان هستند آرام آرام تنور انتخابات در این حوزه در حال گرم شدن است.

هر چند در این حوزه برخی رفتارهای غیراخلاقی مثل ردوبدل و جابجایی آرا استان به استان از مشکلات انتخاباتی این حوزه است، اما این شیوه‌ها تأثیر خیلی زیادی روی انتخاب مردم ندارد.

در میان افراد ثبت‌نام کرده این دوره از انتخابات نام برخی افراد شناخته شده تر از دیگران است و شانس بیشتری برای کسب آرا دارند.

دکتر شیخ موسی احمدی، نماینده فعلی این حوزه، سکینه الماسی نفر دوم دوره گذشته انتخابات مجلس، قیصر صالحی  نماینده مجلس در دوره هشتم، اسدالله علمداری شهردار سابق فیروزکوه، و مجید کنگانی از مدیران حوزه نفت و گاز است که در میان این افراد، احتمال رد صلاحیت برخی از آن‌ها بسیار زیاد است.

شیخ موسی همچنان پر شانس‌تر

دکتر شیخ موسی احمدی که 4 سال نمایندگی را پشت سر می‌گذارد، این بار باتجربه حضور در بهارستان وارد گود رقابت شده تا بار دیگر با رقبای قدیمی خود برای کسب کرسی بهارستان رقابت کند.

وی که با سوابق مناسب تحصیلی و سیاسی وارد مجلس شد با وجود نقدهایی که به وی وارد است توانست پرستیژ نمایندگی این منطقه را تا حدی افزایش دهد و با حضور در برنامه‌های کلان مجلس در برخی از طرح‌های مهم نقش‌آفرینی کند، وی تلاش دارد این بار با حضور مجدد خود در مجلس اقدامات نیمه تمام خود را در دوره قبل پیگیری کند.

شیخ موسی با توجه به تلاش‌هایش در مجلس نهم برای ارتقای حوزه انتخابیه خود همچون ارتقا شهر آبدان به بخش، ارتقای بخش عسلویه به شهرستان، ارتقا چندین روستا به شهر، پیگیری پایان ساخت اسکله خورخان در بردخون بعد از 30 سال، پیگیری عوارض آلایندگی در شهرستان‌های حوزه انتخابیه، تذکرات متعدد به وزرا در حمایت از مردم منطقه، پیگیری خسارات گوجه کاران و دیگر موارد  سعی دارد با کسب آرای مردم در این دوره از انتخابات، مسیر خود را ادامه دهد.

هرچند به دلیل قرار گرفتن پارس جنوبی در این حوزه، خیلی از دولتی‌ها و تهران نشین ها چشم به منابع این حوزه انتخابیه دوخته‌اند و لذا فعالیت در کسب حق مردم این منطقه کاری بس دشوار است که شیخ موسی در بسیاری از موارد موفق عمل کرده است.

شیخ با تکیه بر اقدامات خود و توانایی های رایزنی ملی وارد انتخابات شده و هنوز هم محتمل ترین گزینه در این حوزه انتخابیه  است، هرچند فاصله‌اش با رقبایش بسیار کم است.

سکینه الماسی از گزینه‌های نزدیک به اصلاح طلبان

وی شانس خوبی دارد ولی در حوزه سیاست سوابق پررنگی ندارد و از طرف دیگر قدرت چانه‌زنی شیخ را ندارد، سالیان زیادی دور از منطقه بوده و با مشکلات مردم  آن منطقه آشنایی نسبی دارد.

الماسی متولد شهرستان جم و دارای مدرک کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی است که تقریباً همه تجربیات وی به حوزه اجتماعی ختم می‌شود و رئیس مرکز هماهنگی و ارتباطات مردمی سازمان بهزیستی، نماینده سازمان بهزیستی در نهاد ریاست جمهوری، مددکار اجتماعی مرکز ارتباطات مردمی بهزیستی کشور از جمله سوابق وی در این حوزه است و در دوره قبل آرای خوبی کسب کرد.

وی در گفتگو با یکی از رسانه‌های محلی گفته است به صورت مستقل و فراجناحی وارد شدم ولی فکر می‌کنم تفکراتم بیشتر به اصلاح‌طلبان نزدیک باشد.

قیصر صالحی، یکی از بی‌نظم ترین نمایندگان

قیصر صالحی اصلاح‌طلب و متولد شهرستان کنگان است که یک دوره ناموفق در مجلس هفتم داشته و در دوره بعد شکست خورده است و از آراء خوبی برخوردار نیست و بیشتر سعی می‌کند با تکیه بر کارگزاران غیربومی، رأی کسب کند.

بر اساس شاخص تأخیر نمایندگان در حضور در صحن علنی، وی با 7218 ساعت تأخیر از  بی‌نظم‌ترین نمایندگان در مجلس هفتم است  که اسناد این خبر در سایت رسمی مجلس شورای اسلامی منتشرشده و در دسترس است.

اسدالله علمداری

اسدالله علمداری متولد شهرستان جم بوده و  در انتخابات دوره هفتم مجلس شورای اسلامی نفر دوم شده است  که در خصوص تفکرات سیاسی‌اش مدعی مشی استقلال و اعتدال است ولی با این وجود برخی وی را از اصلاح‌طلبان می‌دانند.

وی دو دوره شهرداری فیروزکوه را در کارنامه مدیریتی خود دارد و با توجه به اینکه اهل جم است، بر آراء خانم الماسی که وی هم اهل جم است تأثیر می‌گذارد.

کنگانی، رد صلاحیت شده دوره هفتم انتخابات

مجید حسینی کنگانی معاون اداره کل نوسازی مدارس استان، مدیر جذب سرمایه‌گذاری سازمان منطقه ویژه انرژی پارس و مدیرعاملی شاهین بوشهر را در کارنامه خود دارد و از لیدرهای اصلاح‌طلبی در استان به شمار می‌رود که در دوره هفتم رد صلاحیت شده است.

قاسم ابراهیمی، مال‌لله محمدی، حسن شفیق فرد، محمد انبارکی مطلق، مصطفی مهرآیین، عابدین عابدی زاده، حمزه زبیری، حسین بردستانی، یعقوب کوچکی، فرهاد اسدی، سید علیرضا افرندی،علی ایاز، مسعود تنگستانی، اکبر طهماسبی، حسین فولادی، سلمان دهقانی، شهاب یادگاری و حمزه علیشاهی از دیگر افرادی هستند که در این حوزه انتخابیه ثبت‌نام کرده‌اند.

[کد خبر:AJ11896]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب