آینه جم: معاون برنامه ريزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه وشهرسازی گفت: اجرای طرح راه‌آهن بوشهر در اولویت برنامه‌های وزارت راه قرار دارد که با اصلاح طول محور ریلی استان بوشهر عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

 به گزارش «آینه جم» امیر امینی  در نشست با استاندار بوشهر با اشاره به اجرای 2 کریدور بزرگراه ساحلی و شمال  به جنوب اظهار داشت: با اجرای این 2 کریدور که استان‌های ساحلی جنوب کشور در بر می‌گیرد این استان‌ها با ساخت بزرگراه به هم متصل می‌شوند.
 
معاون برنامه ريزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اجرای کریدور بزرگراه ساحلی در جنوب کشور افزود: این طرح راهسازی از بندرکنارک در استان هرمزگان آغاز و تا مرز شلمچه ادامه دارد.
 
امنینی افزود: برای سال 1395 بیش از 150 میلیارد تومان اعتبار برای کریدور بزرگراهی ساحلی در جنوب کشور پیش بینی شده است.
 
وی با تاکید بر تکمیل طرح‌های راهسازی استان بوشهر افزود: تکمیل طرح‌های راهسازی استان بوشهر در اولویت برنامه‌ها قرار دارد که برای این مهم بزرگراه دیر به بوشهر، دیلم به گناوه، برازجان به گناوه و اهرم به برازجان در دستور کار قرار دارد.
 
وی با اشاره اجرای راه‌آهن در محورهای جنوبی کشور تصریح کرد: برای برنامه ششم طرح‌های ریلی در کشور به ویژه استان‌های بندری افزایش می‌یابد که در این راستا طرح راه‌آهن بوشهر یکی از اولویت‌ها است.
 
معاون برنامه ريزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه  اجرای طرح راه‌آهن بوشهرنیاز به اصلاح قانون دارد بیان کرد: در طرح راه‌آهن بوشهر 250 کیلومتر طول راه آهن بوشهر تدوین شده و این در حالی است که طول این طرح ریلی بیش از 450 کیلومتر است که اگر به بندر عسلویه متصل شود به 650 کیلومتر بالغ می‌شود.
 
امینی با بیان اینکه اجرای این طرح در اولویت برنامه‌های دولت و راه و شهرسازی است بیان کرد: اجرای طرح ریلی بوشهر نه تنها به نفع اقتصاد استان بوشهر است بلکه اقتصاد ملی در حمل و نقل کالاهای تجاری و صنعتی متحول می‌کند.
 
وی بااشاره به اینکه اجرای 450 کیلومتر طرح راه‌آهن بوشهر 5 سال  طول دارد گفت: اجرای طرح ریلی بوشهر از منابع مالی دولتی و فاینانس صورت می‌گیرد که بااصلاح قانون این طرح عملیاتی می‌شود.
 
معاون برنامه ريزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه وشهرسازی با اشاره به ایجاد صندوق توسعه حمل و نقل در کشور گفت: برای راه‌اندازی این صندوق همه عوامل هم‌رای هستند که با ایجاد این صندوق در اجرای طرح‌های راهسازی و ریلی تسریع می‌شود.
 
امینی با اشاره به منبع مالی این صندوق گفت: یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه اولیه آن دولت و 19 هزار میلیارد تومان هم از منابع عمومی وزارت راه و شهرسازی تامین می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه این صندوق نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل جاده‌ای و ریلی دارد گفت: پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه راهسازی و توسعه زیرساخت‌ها و روبناها در این حوزه از مهم‌ترین برنامه‌های صندوق توسعه حمل و نقل است.

[کد خبر:AJ11936]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب