آینه جم: اصولگرایان که از انتخابات ریاست جمهوری خاطره خوشی ندارند این بار با یک عزم و وحدت قصد ورود به این گود را دارند تا با یک اتفاق نظر و اجماع بتوانند کرسی های سبز بهارستان و صندلی های سرخ مجلس خبرگان رهبری را تصاحب کنند.

به گزارش آینه جم به نقل از گام نیوز؛ روز شمار انتخابات به روزهای تبلیغات نزدیک و نزدیک تر می شود و تب و تاب انتخابات این روزها در همه استان های کشور به بحث اصلی محافل و نشست ها تبدیل شده و روزانه خبرهای داغ انتخاباتی از دواطلبان چه در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به گوش می رسد بازار گرم گعده ها احزاب و تشکل ها برای جلب آراء کاندیدای مورد نظر و ایجاد وحدت در بین هم طیفان و همفکران خود این روزها بیش از پیش به راه است.

اصولگرایان که از انتخابات ریاست جمهوری خاطره خوشی ندارند این بار با یک عزم و وحدت قصد ورود به این گود را دارند تا با یک اتفاق نظر و اجماع بتوانند کرسی های سبز بهارستان و صندلی های سرخ مجلس خبرگان رهبری را تصاحب کنند.

برگزاری جلسات بزرگان اصولگرایی برای ایجاد وحدت

بزرگان این طیف این روزها با برگزاری جلساتی بین خود سعی دارند تا به اتفاق نظر واحد در بین اصولگرایان ایجاد کنند و بر اساس خبرهای منتشر شده همزمان با آغاز فعالیت‌های انتخاباتی و در پی احساس لزوم اتحاد و ائتلاف میان تشکل‌های اصولگرای سراسر کشور در انتخابات دورۀ دهم مجلس شورای اسلامی و درخواست این تشکل‌ها از حضرات آیات یزدی، مصباح و موحدی کرمانی برای هدایت اصولگرایان در مسیر وحدت، «شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان» به ‌دعوت حضرت آیت‌الله موحدی کرمانی دبیر محترم جامعۀ روحانیت مبارز با حضور نمایندگان تشکل‌های اصولگرا و شماری از شخصیت‌های فعال سیاسی اصولگرا تشکیل شده است و با صدور بیانیه ای بر ضرورت وحدت و همدلی همۀ تشکل‌ها و جمعیت‌ها و انجمن‌ها و نیروهای اصولگرا در انتخابات، ائتلاف نیروهای اصولگرا بر پایۀ راه نورانی امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری و شاخص‌ها و ضوابط ذکرشده در منشور جامعۀ روحانیت مبارز و جامعۀ مدرسین حوزۀ علمیۀ قم، رعایت اخلاق اسلامی در تبلیغات انتخاباتی و پرهیز از تخریب دیگران (اعم از اصولگرایان دیگر یا رقبای اصولگرایان)، اهتمام بر انتخاب افراد اصلح و اجتناب از هرگونه تعصب حزبی و سازمانی و پرهیز از قبیله‌گرایی و هوشیاری کافی در برابر انواع توطئه‌های دشمنان انقلاب و ترفندهای تفرقه افکن میان نیروهای اصولگرا تاکید کردند.

اخباری خوش از ایجاد وحدت و همدلی در اردوگاه اصولگرایان استان

در استان بوشهر نیز خبرهای خوشی از ایجاد وحدت و همدلی در اردوگاه اصولگرایان به گوش می رسد به طوری که عبدالله فاتحی در درگفتگو با رسانه ها با اشاره به وحدت همه نیروهای اصولگرا در بوشهر برای حضور در انتخابات آتی اظهار داشت: بیش از یک سال از تشکیل جبهه متحد اصولگرایان در استان بوشهر می‌گذرد و این جبهه هماهنگ با شورای همگرایی اصولگرایان مرکز مشغول فعالیت است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر با اشاره به تشکیل کمیته انتخابات در شورای راهبردی اصولگرایان استان و رایزنی با شخصیت‌های صاحب‌نظر و تاثیرگذار در حوزه‌های انتخابیه چهارگانه عنوان می کند که «هسته مرکزی احزاب سیاسی اصولگرا در کشور شکل‌ گرفته و با تشکیل جلسات متعدد و ارتباط با استان‌ها زمینه اتحاد و همبستگی اصولگرایان برای انتخابات اسفند 94 فراهم کرده است».

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین عنوان می کند که «جبهه‌های پیروان خط امام و رهبری، پایداری و جمعیت ایثارگران در این هسته مرکزی و سراسر کشور با همدیگر هماهنگ و با سایر گروه‌های اصولگرا در حال گفت‌‌وگو هستند».

شکل گیری «نهضت انصراف» در اصولگرایان

افزون بر موارد گفته شده عضو شورای شهر تهران در سفر به بوشهر از راه‌اندازی «نهضت انصراف» در بین کاندیداهای اصولگرایان خبر می دهد، و می گوید: در شهرهای مختلف این نهضت را ایجاد کردیم و هدف نیز اتحاد و ائتلاف در بین اصولگرایان است چرا که معتقدیم رقابت در بین جبهه انقلاب خطرناک است، انقلاب نیازمند سعه‌ صدر و گذشت است.

سروری افزود: اکنون نیروهای انقلاب در تشکل‌ها بهترین ائتلاف را شکل دادند و ائتلاف در گستره بالای خود شکل‌گرفته و باید تلاش کنیم کمتر به موضوعات اختلافی دامن بزنیم.

وی بابیان اینکه مسئله جریان فتنه نباید فراموش شود، افزود: اصولگرایان در تشکل‌ها، گروه‌های جریان اصولگرا و فقها به ائتلاف رسیدند و مشکل اصلی در مورد شخصیت‌های اصولگراست و ایشان نیز باید به ائتلاف بپیوندند چراکه اگر اصولگرایان با دو پرچم وارد انتخابات شوند، شکست خواهند خورد.

نهضت انصراف در استان بوشهر کلید خورد

حال پس از به میدان آمدن واژه ای به نام «نهضت انصراف» در بین اصولگرایان، خیلی زود نتیجه آن در استان بوشهر نمایان می شود و خبرهای رسیده از جنوب استان حکایت از این دارد که یکی از داوطلبان مجلس که از این طیف است به نفع نامزدی دیگر کنار کشیده است.

جنوب استان پیشتاز اجماع اصولگرایان

بر اساس خبرهای رسیده حجت الاسلام عبدالرضا محمودی نماینده طلاب و فضلای استان بوشهر که با تفکری اصولگرایی که مدت ها برای حضور در انتخابات مجلس برنامه ریزی کرده روز گذشته طی پیامی دلیل عدم حضور خود به عنوان داوطلب مجلس را عنوان کرد.

وی در پیام خود وجود نماینده ای پرتلاش همچون حجت الاسلام موسی احمدی و نیز عدم تشتت آراء مردم جنوب استان را دلیل عدم حضور خود در انتخابات عنوان می کند.

در بخشی از پیام وی آمده است: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی که یک برهه حساس برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مردم بزرگوار ایران اسلامی در برابر آزمونی بزرگ قرار دارند که امیدوارم با پیروی از فرمایشات داهیانه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مثل همیشه از این آزمون خطیر سربلند بیرون بیاییم .

در ادامه این پیام آمده است: ضمن تشکر فراوان از دعوت کم سابقه جمع کثیری از هموطنان عزیز ، فرهیختگان ، فرهنگیان و اقشار مختلف مردم مبنی بر حضور اینجانب در عرصه انتخابات باستحضار می رسانم با توجه به حضور فردی توانمند، پر تلاش و ولایتمدار مثل جناب حجت الاسلام دکتر شیخ موسی احمدی و بخاطر عدم تشتت آراء مردم ولایتمدار جنوب استان از حضور در انتخابات صرفنظر نمودم. امیدوارم با حضور حداکثری در این انتخابات مهم بار دیگر با آرمان های امام راحل (ره) و شهداء تجدید عهدی نمائیم و حمایت و پشتیبانی همه جانبه خود را از مقام عظمای ولایت به منصه ظهور برسانیم .امیدوارم کما فی السابق بتوانم در عرصه های دیگر در خدمت مردم عزیز و خونگرم بوشهر مخصوصا جنوب استان باشم.

لزوم توجه داوطلبان حوزه های انتخابیه به «نهضت انصراف»

بدون شک این حرکت که با هدف ایجاد انسجام و وحدت رویه بین نیروهایی که دل درگروه انقلاب اسلامی دارند همدلی را در بین آنان بیشتر خواهد کرد.

حال با توجه به اینکه استارت این نهضت در استان جرقه زده شده است، انتظار می رود در همه حوزه های انتخابیه شاهد انجام این حرکت از سوی کاندیداهای اصولگرا باشیم تا با وحدت نامزدها پیروزی این جریان را در رقابت های انتخاباتی شاهد باشیم.

[کد خبر:AJ12728]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب