آینه جم: اعتراض دو تن از کاندیداهای استان که در حوزه های انتخابیه خارج از بوشهر ثبت نام کرده بودند منجر به نتیجه نشد.

براساس شنیده ها و به نقل از منابع گوناگون خبری نام علی افراشته، و محمد جواد حق شناس در لیست ۱۵۰۰ نفر تایید صلاحیت شده که بامداد امروز از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال شد؛ وجود ندارد.

حاجیانی

عبدالله حاجیانی و غلامرضا اسکندری در مرحله اول بررسی هیات نظارت بر انتخابات مجلس دهم، از جمع پنج کاندیدای بوشهری که در بیرون از استان نام نویسی کرده اسکندریبودند، تایید صلاحیت شدند اما بقیه کاندیداهای بوشهری با گزینه ی رد صلاحیت و عدم احراز مواجه شدند.

حق شناس

محمد جواد حق شناس از حوزه تهران ثبت نام کرده بود. حق شناس  عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، روزنامه‌ نگار، مدیرمسئول روزنامه اعتماد ملی، استاد دانشگاه، عضو هیئت مدیرهٔ انجمن ایرانی روابط بین‌الملل و فعال سیاسی اصلاح‌طلب است.

براساس شنیده ها در این مرحله از بررسی ها، صلاحیت وی احراز نشد.

کدخداپور۱

جوانشیر کدخداپور اما در استان فارس ثبت نام کرد تا این دوره شانس خود را در این استان آزمایش کند. کدخداپور  چندین دوره در انتخابات حوزه دشتستان حضور داشت اما نتوانست به مجلس راه پیدا کند.

وی در گفتگو با مند از عدم اطلاع از نتیجه اعتراض خود خبر داد.

افراشته علی

علی افراشته نیز که از ابتدای سال جاری جلسات انتخاباتی خود را  با حرارت در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان برگزار می کرد اما در نهایت از حوزه تهران ثبت نام کرد. معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی در اولین مرحله از بررسی صلاحیت ها با گزینه عدم احراز برای ثبت اعتراض خود راهی هیات نظارت مرکزی بر انتخابات کشور شد. دلیل عدم احراز صلاحیت وی عدم استعفا از مسئولیت (معاونت رئیس مجلس) در مهلت مقرر قانونی اعلام شده بود.

براساس شنیده ها نام وی نیز در لیست هزار و پانصد نفری شورای نگهبان وجود ندارد.

منبع: مند

[کد خبر:AJ12773]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب