آينه جم- رئیس هیات بازرسی انتخابات استان بوشهر گفت: فرایند انتخابات هفتم اسفند در این استان در فضایی آرام در حال پیگیری است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش آينه جم؛ عباس قلی پور روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا در باره آغاز تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخابات دربرخی مناطق استان اظهارداشت: هیات بازرسی انتخابات پیگیری لازم را در این مورد انجام داده و مشکل خاص و حادی در این زمینه تاکنون ایجاد نشده است.
وی اضافه کرد: زمینه لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و حماسی با حضور پرشور مردم در این استان فراهم شده است.
قلی پور ادامه داد: 695شعبه اخذ رای در استان بوشهر پیش بینی شده که برای هر شعبه یک بازرس و به ازای هر 20 بازرس یک سربازرس در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: درمجموع 764نفر در هیاتهای بازرسی انتخابات استان بوشهر مشغول به انجام فعالیت هستند.
قلی پور با اشاره به انجام هوشمند بازرسی انتخابات اظهارکرد: قرار است بازرسی مربوط به پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و 
و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با استفاده از سامانه هوشمند بازرسی انتخابات (سهبا) به صورت هوشمند برگزار شود.
وی یادآور شد: قانونمندی، امانتداری، نظم، انضباط، هماهنگی، هم افزایی، دقت، سرعت، اخلاق مداری و رعایت اصل بی طرفی از ارکان مهم در بازرسی است که باید رعایت شود.
قلی پور گفت: اقدامات بازرسی باید با رویکرد تعاملی و پیشگیرانه انجام و قانون انتخابات نیز به صورت کامل اجرا شود.
وی یادآور شد: دراین ارتباط سامانه تلفنی 111و پایگاه اطلاع رسانی www.samad.ostb.ir آماده دریافت گزارشها، شکایتها و پیشنهادهای مردم در مورد نحوه برگزاری انتخابات است.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند همزمان با دیگر نقاط کشور در استان بوشهر برگزار می شود.
استان بوشهر با یک میلیون و 30 هزار نفر جمعیت دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
هم اکنون دو نامزد در استان بوشهر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حال فعالیتهای تبلیغاتی و انتخاباتی هستند.

[کد خبر:AJ13005]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب