آينه جم  - مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: طی سال جاری میزان و ارزش صادرات کالا از گمرک منطقه ویژه پارس افزایش یافت.

به گزارش آينه جم؛ مهدی یوسفی در گفتگو با مهر اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دارای جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد کشور است و پارس جنوبی به عنوان دستاورد بزرگ اقتصادی کشور در دوران انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به شرایط پیش روی کشور در عرصه اقتصادی و سیاسی، افزود: با توجه به شرایط پسا تحریم، باید زمینه تسریع در فرآیند صادرات کالا فراهم شود و در این راستا برنامه‌ریزی و اقدامات مهمی صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به کاهش دروازه‌های گمرکی در این منطقه، خاطرنشان کرد: پیش از این ۳۸ دروازه گمرکی در محدوده مجتمع‌های پتروشیمی وجود داشت که هم‌اکنون به یک دروازه کاهش یافته است و در فازهای پالایشگاهی نیز اقدامات لازم در حال انجام است.

وی با اشاره به صادرات بیش از ۲۱ میلیون تن کالا به ارزش ۱۹ میلیارد دلار از منطقه ویژه پارس طی سال گذشته، بیان کرد: گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دارای رتبه نخست کشور در زمینه صادرات است.

یوسفی از رشد چشمگیر صادرات کالا از این منطقه به خارج از کشور در شرایط پسا تحریم خبر داد و اضافه کرد: دو میلیون و ۵۷۷ هزار و ۵۱۹ تن شامل انواع کالاهای غیر نفتی و میعانات گازی طی دی‌ماه امسال از گمرک منطقه ویژه پارس صادر شد.

وی با اشاره به افزایش ۴۳ درصدی میزان صادرات طی دی‌ماه امسال از این منطقه، ادامه داد: ارزش کالاهای صادر شده در دی‌ماه امسال ۶۱۷ میلیون و ۲۳۴ هزار دلار بوده است که دارای افزایش ۲۴ درصدی نسبت به سال قبل است.

[کد خبر:AJ13009]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب