آینه جم : همزمان با آغاز تبلیغات رسمی كاندیداهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نامزدهای انتخاباتی با برپایی ستاد، سخنرانی، توزیع پوستر و زندگینامه های خود، شعارهایی نیز برای جلب توجه بیشتر مردم نگاشته اند كه در نوع خود جالب است.

به گزارش «آینه جم»؛ در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم که تاکنون 18 کاندیدا در صحنه باقی مانده اند، با گذشت چهار روز از زمان تبلیغات، هنوز شور انتخاباتی شکل نگرفته است. نشان به آن نشان که محل ستاد اغلب نامزدها تنها در خیابان شهید مطهری متمرکز شده، طوری که این تراکم باعث دیوار به دیوار شدن برخی از کاندیداها گردیده است، از طرفی تبلیغات انتخاباتی را در مناطق دیگر مرکز استان کمرنگ جلوه داده و صرفا به توزیع پوستر و زندگینامه برخی کاندیداها در منازل منحصر نموده است.

اگرچه به نظر می رسد با توسعه فضای مجازی، بخش عمده تبلیغات نامزدها در این بستر دنبال می شود، ولی در گروههای موبایلی نیز، فقط هواداران برخی از نامزدها فعالند و مابقی بیشترین تمرکز و فعالیت شان در شب نشینی ستادهای انتخاباتی و سخنرانی در مساجد معطوف شده است.

در این بین، شعارهای انتخاباتی نیز به دلیل جلب توجه و کششی که می تواند در رای دهندگان به وجود آورد، قابل ارزیابی و تحلیل است که پایگاه اطلاع رسانی «خلیج فارس» به مرور این موضوع در خصوص کاندیداهایی این حوزه که دست به تبلیغات محیطی زده اند، پرداخته است.

بررسی میدانی نشان می دهد عمده شعار کاندیداها در حوزه انتخابیه مرکز استان به جملات کوتاه، ادبی و اغلب شعاری اختصاص دارد، برخی نیز به دلیل ناآشنا بودن به اهمیت شعار انتخاباتی، فرصت کم یا نداشتن مشاوران کارآمد، به شعارهای ساده، دم دستی و فاقد کشش رای دهندگان بسنده نموده اند.

نکته جالب این است که کلیدواژه هایی نظیر بیزای از "سکوت" یا تاکید بر مبدل شدن به"فریاد مردم استان" و نظایر آن اشتراک بیشتری در شعار نامزدهای این حوزه انتخابیه دارد. به نظر می رسد تاکید بر این موارد تلنگری باشد بر عملکرد نمایندگان ادوار استان که جز در برخی دوره ها، عملا در بزنگاههای مهم و موقعیت های خطیر پارلمان، جزو ساکتین هستند.

در ادامه شعار کاندیداهایی که تبلیغات محیطی در این حوزه دارند، مرور کرده ایم:

سکوت پیشه من نیست

حجت الاسلام عبدالحمید خدری قاضی دادگستری و کاندیدای موردحمایت اصلاح طلبان و اعتدالگرایان در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم شعار "سکوت پیشه من نیست" را برای خود برگزیده است.

وی که در پوسترهایش بک گراندی از شیشه های رنگی بافت تاریخی بوشهر قرار داده، در دست راست کتاب و در دست دیگرش عبای لباس روحانیتش را گرفته و پشت بند آن، به مردم بوشهر پیام داده که "لبان کودکانت را پرلبخند و همیشه مردمانت را سعادتمند می خواهم". خدری سابقه حضور در انتخابات دوره قبل مجلس را دارد که با حدود 18 هزار رای در رتبه چهارم قرار گرفت. وی امیدوار است این دوره با حمایت اصلاح طلبان و اعتدالگرایان بتواند نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس باشد.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1ac1dt21h1s89tir6sq1ridim2.jpg

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1ac1dt21i4s89n8li6dulleha.jpg

بوشهری ام و از سکوت بیزارم

حمید شاه بندرزاده عضو هیات علمی دانشگاه خلیج فارس نیز به سراغ کلیدواژه سکوت رفته و شعار انتخاباتی اش را "من بوشهری ام و از سکوت بیزارم" برگزیده است. این نامزد همچنین با فونت کوچکتر خود را "کاندیدای معتدل، حامی دولت و خادم ملت" معرفی کرده است. شاه بندرزاده در چهارمین دوره شورای شهر نیز به صورت مستقل کاندیدا بود و بیش از 5300 رای نصیب خود کرد.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1ac1dt21i1i1l27v1f5ns1d1gvqd.jpg

پیش به سوی رفع مظلومیت استان

سید کریم موسوی پزشک گناوه ای و نفر دوم انتخابات دوره گذشته مجلس نیز شعار "پیش به سوی رفع مظلومیت استان بوشهر" را برای خود برگزیده که به نظر می رسد قابلیت لازم برای جلب توجه در رای دهندگان جدید به وی را ندارد.

شاید از همین رو بود که از شب گذشته بنرهایی با چنین شعاری از ستاد این نامزد انتخاباتی در بوشهر جمع آوری شده و در عوض، بنری با رنگ بنفش و شعار جدید "پیش به سوی آزادی، رفع مشکلات اقتصادی و مقابله با ریاکاری" جایگزین شده است.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1ac1dt21jivq17b41lksvfa1cmse.jpg

شعار سه کلمه ای آقای نماینده

عبدالکریم جمیری نماینده کنونی بوشهر، گناوه و دیلم و کاندیدای اصولگرایان در این حوزه نیز در بنرهایی تبلیغاتی اش، تصویری از چهره خود با شعار "سلامت، صداقت و تجربه" را برگزیده است. وی که در دوره قبل قریب 42 هزار رای کسب کرد و در میان ادوار نمایندگان استان پیرترین محسوب می شود، باید دید قضاوت رای دهندگان این حوزه انتخابیه درباره عملکرد وی از مجرای صندوق رای چگونه است.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1ac1dt21i16rh2qi19irv581eh29.jpg

آرای به میز خدمت، نه به صندلی قدرت

زینب اسماعیلی دیگر کاندیدای اصولگرایان در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم که به حرفه پزشکی اشتغال دارد، تصویری از چهره خود و همچین اختصاص بخشی از آن به رنگ انتخاباتی اش (زرد)، وعده داده که در صورت راهیابی به مجلس، «آری به خدمت و نه به صندلی قدرت» سرلوحه اش باشد.

اقدام یکی از بستنی فروشی های بوشهر در توزیع بستنی رایگان میان شهروندان از ساعت 10 تا 11 شب و در قالب اسپانسری این کاندیدا طی روزهای اخیر خبرساز شده بود و نهایتا به گفته حسین حیدری عضو هیات نظارت بر انتخابات استان در این خصوص به مغازه بستنی فروشی تذکر داده شده و بنر مربوطه نیز جمع آوری شد.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1ac1dt21jfh2788coh7km1hokf.jpg

هم صدا با شما

زهرا عرفان دیگر بانوی کاندیدا در این حوزه انتخابیه نیز بنرهایی با تصویر چهره اش و بک گراند سفید در برخی نقاط شهر نصب کرده است. وی شعار "هم صدا با شما" را برای خود برگزیده و در پوسترهایش خود را «اولین مدیرکل زن استان بوشهر (مدیرکل امور اجتماعی استانداری)» معرفی نموده، سمتی که در دولت قبل برعهده وی گذاشته شد.

عرفان با درخواست خود در شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان حضور یافته تا به تشریح برنامه و مواضع سیاسی اش پرداخته تا شاید کورسوی امیدی برای حمایت تشکیلاتی این طیف سیاسی نصیب خود کند.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1ac1dt21i1okkj381essugisr33.jpg

دست ها بر صندلی سبز مجلس

حمیده کللی خورموجی که در دفتر فنی استانداری شاغل می باشد، تنها بانوی کاندیدای این حوزه می باشد که در پوستر و بنرهایش با تصویری تمام قد پشت صندلی سبز رنگ- که یادآور صندلی های سبز بهارستان است- معرفی می شود. وی که عضو شورای حزب "تدبیر و توسعه" در بوشهر است و البته این تشکل سیاسی در این حوزه رسما از حجت الاسلام خدری حمایت کرده، خود را «بانوی اعتدال» معرفی و شعارش را "این کرسی جایگاه مردم است" برگزیده است.

بر اساس بروشورهای تبلیغی، این كاندیدای انتخاباتی معتقد است «به عمل كار برآید، به شعار نیست.»

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1ac1dt21ium758r1c26159i1s5n8.jpg

توکل، مشورت و...

غلامعلی قادریان مدیر سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و یکی از کاندیداهای مستقل این حوزه نیز با تصویری تمام قد در بنرهایش، نوشته: «توکل مشورت و تلاش جهت اشتغال جوانان و رونق اقتصادی استان" مدنظرش می باشد. وی شب گذشته در محل ستاد انتخاباتی اش که در سه راه بازرگانی شهر بوشهر قرار دارد، طی سخنانی گفته: «اجازه نصب بنرهایم در گناوه داده نشده، درحالی که اگر زمینه تبلیغات برای من فراهم شده و بتوانم در میان مردم صحبت کنم، موج ایجاد خواهم کرد.»

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1ac1dt21i11sr13e71r5j1sm71b4fb.jpg

فردا از آن ماست، اگر بخواهیم

اسماعیل کاظمی که سابقه روابط عمومی استانداری در دوره مهندس تبادار و سرپرستی فرمانداری بوشهر پس از عزل جعفر پورکبگانی و فرمانداری دیلم در دولت سابق را دارد، با تصویری ساده از خود و انتخاب بک گراند بنفش، نوشته: «فردا از آن ماست اگر بخواهیم...»

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1ac1dt21i100h3fd1p8k1b2mq7i4.jpg

هیات من الذله!

ضرغام حیدریه مدرس دانشگاه و اهل بندر دیلم دیگر کاندیدای این دوره از انتخابات در مرکز استان نیز در بنرهای تبلیغاتی اش با تصویری تمام قد که یک دست سمت گوشه کتش رفته و دست دیگرش در جیب شلوارش قرار گرفته، خود را معرفی کرده است.

وی با قرار دادن نام خانوادگی اش در شعار انتخاباتی خود، خواستار یاری رای دهندگان شده و نوشته: «هیات من الذله به حیدریه یاری، وحدت شود نمایان در انتخابات اسفند سالجاری».

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1ac1dt21i1nuviogs4mfdrp775.jpg

جوانی با جوانگرایی، عدالت و قانونمداری

«حسین خضری» دیگر کاندیدای این حوزه که ساکن چغادک است و تحصیلات رشته حقوق دارد، در بنرهایش با تصویری از خود، شعار «جوانی با جوانگرایی و عدالتخواهی و قانونمداری» را برگزیده است.

وی از جمله داوطلبین این دوره بود که صلاحیتش در هیات نظارت استان احراز نشد، ولی هیات مرکزی نظارت وی را به رقابت ها بازگرداند.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1ac1dt21h1kvjmi21ug41l8u13441.jpg

فردای بوشهر، محصول اندیشه و انتخاب امروز شماست

رامین غلامعلی شاهی متولد بوشهر و کارشناس نیروگاه اتمی نیز همانند بسیاری از کاندیداها با تصویر تمام قدی در بنرهایش کار کرده و شعار «فردای بوشهر محصول اندیشه و انتخاب امروز شماست» برگزیده است.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1ac1dt21i1e6t1pvpligp881tma6.jpg

امید، هدف، رضایتمندی

مهدی (قباد) رنجه کارشناس آموزش و پرورش بوشهر و از کاندیداهای این دوره نیز تبلیغات محدودی داشته و شعار «امید، هدف و رضایتمندی» را در بنرهایش درج کرده است. وی درباره راهکارهای تحقق این شعار در بنرهای نصب شده توضیحی نداده است.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1ac1dt21igfi1jmh12pl1u5omve7.jpg

این قاره، لایق بهترین هاست

علی زارعی دیگر کاندیدای این دوره از انتخابات در بنرهایش با تصویری از چهره خود و شعار «این قاره لایق بهترین هاست» وارد صحنه شده است.

زارعی در بالای شعارش نیز برای توضیح بیشتر نوشته: «سلام بر مردمان قاره کوچک مان بوشهر...» و به دلیل اشتغال در وزارت نفت، روی گلایه همیشگی مردم این استان از میزان کم برخورداری شان از درآمدهای نفتی با وجود میزبانی شایسته شان از صنایع دست گذاشته است.

وی شغل خود را «معاون پشتیبانی پژوهشکده ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز وزارت نفت» اعلام کرد و به خبرنگار ما می گوید: «روی این شعار از مدت ها پیش فکر کرده ام و به نظرم توانسته در رای دهندگان جلب توجه کند.»

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1ac1dt21i1g5j43u1uss1vhl1jh1c.jpg

گزارش «خلیج فارس» می افزاید:  در حالی که 18 کاندیدا در عرصه رقابت برای نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم باقی مانده اند، ولی در پنجمین روز تبلیغات نامزدها، جز موارد بالا که گزارش آن منتشر شد، خبری از فعالیت نامزدهای دیگر در خیابان های مرکزی و پرتردد شهر بوشهر نیست و بروز و ظهوری در عرصه تبلیغات میدانی یا برگزاری سخنرانی و نشست ندارند.

البته اینکه تا چه حد این شعارهای تبلیغاتی در مقام عمل محقق می شود و آیا زمانی كه پای یکی از این کاندیداها به مجلس برسد، تمامی حرف ها، سخنرانی ها و شعارها را فراموش كنند و تنها منصب نمایندگی مجلس را محكم بگیرند یا آنکه واقعا به این وعده ها پایبند باشند، علامت سوالی است که تنها عملکرد منتخب مردم می تواند پاسخگوی آن باشد.

[کد خبر:AJ13293]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+6 # شهروند 1394-12-15 15:39
امیدوارم بازنده های واقعی مردم استان بوشهر نباشند!!!!!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # علی 1396-03-08 09:44
باسلام . چند وقتی است که انتخابات تمام شده و آقایان منتخب مشغول بکار و بقیه در انتظار دوره های بعدی فضای تبلیغاتی رو وداع گفتند و... اما در گوشه کنار خیابانها و جوبهای کثیف و .... پر از برشورهای تبلیغاتی نمایندگان شورای اسلامی با انواع آیات قرآنی و اسامی متبرکه بالاخص اسما الله دیده میشود که بسیار زننده و تاسف بار است ! چطور میشود در کشوری اسلامی آنهم برای تعیین نماندگان شورای اسلامی برای کسب چندین رای و پست و مقام و ... چنین توهین های زننده به آستان الهیت روا میدارند هنوز در عجبم !!!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب