آینه جم  فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: در سال 1394 جرایم خشن استان بوشهر با کاهش ۲۶درصدی مواجه شد که آمار چشمگیر و کم سابقه ای محسوب می شود. به گزارش آینه جم: سردار حیدر عباس‌زاده عصر دوشنبه در آخرین نشست مطبوعاتی سال 94 اظهار داشت: در آستانه دو اتفاق مهم آخر سال یعنی مراسم چهارشنبه سوری و ایام نوروز ...

آینه جم:  فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: در سال 1394 جرایم خشن استان بوشهر با کاهش ۲۶درصدی مواجه شد که آمار چشمگیر و کم سابقه ای محسوب می شود.



به گزارش آینه جم: سردار حیدر عباس‌زاده عصر دوشنبه در آخرین نشست مطبوعاتی سال 94 اظهار داشت: در آستانه دو اتفاق مهم آخر سال یعنی مراسم چهارشنبه سوری و ایام نوروز قرار داریم که پلیس استان تمهیدات مهمی برای این ایام در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مردم در گذشته چهارشنبه آخر سال طبق رسوم و آئینهای سنتی، با روشن کردن آتش، در این شب، مراسم خاصی برگزار می کرده اند افزود: متاسفانه طی سالیان اخیر و با القائاتی که از سوی دشمنان بیگانه و از طریق ماهواره ها انجام شده این آئین به فضایی برای انفجار مواد محترقه و آسیب رسانی به اموال خصوصی و دولتی تبدیل شده که تا کنون ضرر و زیانهای مالی و جانی زیادی را به همراه داشته است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ابراز داشت: هر چند این اتفاقات در استان بوشهر با خسارات کمتری همراه بوده اما پلیس استان برای ا برای برگزاری این آئین در آرامش و امنیت، آمادگی کامل دارد و در این راستا، بازرسی ها و نظارتهای لازم را از مکانهای عرضه مواد محترقه داشته است.

اتحاد خبر نوشت:سردار عباس زاده افزود: هرچند این اقدامات، فقط مربوط به ایام آخر سال نیست و از 6 ماه پیش تا کنون برنامه های مستمری برای برخورد با عاملین پخش مواد محترقه صورت گرفته و در همین راستا بیش از سه میلیون و ششصد هزار موارد محترقه به ارزش بیش از 9 میلیارد ریال در استان کشف و ضبط گردیده است.

وی با اشاره به کشفیات ۱۰۴درصدی جرایم خشن در استان طی سال جاری، یادآور شد: ۹۰درصد از این کشفیات مربوط به امسال و ۱۴درصد نیز مربوط به سنوات گذشته بوده است.



فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: این استان در همه مولفه‌های مربوط به جرایم خشن شاهد کاهش بوده‌ و در زمینه سرقت مسلحانه
۵۵درصد، سرقت به عنف ۳۶درصد، تجاوز به عنف ۳۱درصد و تیراندازی ۲۸درصد کاهش را در سال 94 شاهد هستیم.

حیدر عباس زاده آمار کشفیات قتل‌ها در استان بوشهر را ۱۲۳درصد اعلام کرد و ادامه داد: به جز یک مورد قتل خانوادگی که تا کنون شاکی هم ندارد، همه قتل‌های امسال استان بوشهر کشف شده است.

وی از کاهش ۸درصدی سرقت‌ها در استان بوشهر طی امسال خبر داد و گفت: ۹۲درصد از سرقت‌های استان بوشهر کشف شده است که این آمار، از معدل کشوری هم بالاتر است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به کشف ۲.۸تن مواد مخدر در استان طی سال جاری اظهار داشت: در مجموع با احتساب عملیات‌های مشترک با استان‌های همجوار و غیرهمجوار، ۳.۲۴تن مواد مخدر در سال جاری کشف شده است.

عباس زاده ابراز داشت: کشفیات خودروهای حمل مواد مخدر در استان بوشهر طی سال 94، 70 درصد افزایش داشته و انهدام باندهای مواد مخدر نیز با افزایش ۲۳درصدی همراه بوده است.

وی با اشاره به اجرای یک هزار و ۸۰۳طرح مبارزه با مواد مخدر در استان، افزود: در این زمینه شاهد افزایش ۳۴درصدی هستیم.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه تصادفات درون شهری طی سال جاری نسبت به سال قبل کاهش یک درصدی داشته است، افزود: در زمینه تصادفات برون‌شهری نیز امیدواریم طی روزهای مانده تا پایان سال افزایش را نسبت به سال قبل نداشته باشیم.

عباس زاده گفت: در حوزه پلیس فتا کارهای بسیار خوبی انجام شده است و در مجموع ۹۶درصد از جرایم این حوزه کشف شده ضمن اینکه ۱۸درصد هم افزایش کشفیات جرایم سایبری نسبت به سال قبل صورت گرفته است.

وی با اشاره به کشف ۱۳۵میلیارد ریال کالای قاچاق در استان بوشهر، از دستگیری ۲۳۰نفر در این راستا خبر داد و افزود: ۱۹۵دستگاه در این زمینه توقیف شده و 95 پرونده تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه در ایام نوروز به دلیل خروج برخی شهروندان و ورود مهمانان نوروزی، امنیت استان تحت تاثیر قرار می گیرد تاکید کرد: پلیس استان برای برقراری نظم و امنیت در این ایام برنامه ریزی بسیار خوبی دارد و از شهروندان هم می خواهیم ضمن رعایت نکات ایمنی در هنگام ترک منزل و مسافرت، با پلیس استان همکاری بیش از پیش داشته باشند.

سردار عباس زاده افزود: پلیس استان، استقرار 91 ایستگاه موقت پلیس در ایام نوروز را پیش بینی کرده که نسبت به سال گذشته هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی رشد قابل ملاحظه ای دارد.

وی گفت: استقرار قرارگاه نوروزی همچون سالهای گذشته، شامل یک قرارگاه اصلی و 7 قرارگاه فرعی و تقویت گشتهای هوشمند انتظامی از جمله اقدامات پلیس برای پیشگیری و کاهش جرایم در ایام نوروز 95 خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز پیش رو، گشتهای خودرویی 83 درصد، گشتهای موتوری 50 درصد و گشتهای پیاده 64 درصد افزایش می یابند ضمن اینکه گشت های نامحسوس انتظامی و ترافیکی هم امسال اضافه کرده ایم تا تعطیلاتی امن و آرام را برای شهروندان و مهمانان استان شاهد باشیم.

عباس زاده از اعمال افزایش 100درصدی جرایم از سال آینده خبر داد و تاکید کرد: قطعا این افزایش جریمه فقط برای پیشگیری از تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی بوده و امیدواریم با اعمال آن، شاهد حوادث جاده ای کمتری در سطح استان و کشور باشیم./س

[کد خبر:AJ13911]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب