آينه جم : مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی گفت: با تکمیل فازهای در دست اجرای پارس جنوبی تا پایان دولت یازدهم میزان برداشت گاز از این میدان گازی روزانه به بیش از ۷۰۰ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.



به گزارش آينه جم ؛ مهدی یوسفی در گفت‌وگو با تسنیم  با بیان اینکه میدان گازی پارس جنوبی، میدان مشترک میان ایران و قطر است اظهار داشت: وسعت این میدان گازی در آبهای خلیج فارس 9 هزار و 700 کیلومتر مربع  است که 3 هزار و 700 کیلومتر مربع آن سهم جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه برای برداشت گاز از این میدان کازی 28 فاز طراحی شده تصریح کرد: تا 7 سال پیش از 10 فاز نخست این میدان گازی بهره‌برداری شد و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان دولت یازدهم پالایشگاه‌های طراحی شده تکمیل و وارد مدار تولید می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی از افزایش  تولید گاز در دو سال گذشته خبرداد و بیان کرد: در دو سال گذشته با تکمیل فازهای پارس جنوبی روزانه 170 میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت برداشت گاز افزوده شد و این در حالی است که در 10سال گذشته روزانه تنها 270 میلیون متر مکعب گاز از پارس جنوبی تولید شده بود.

یوسفی با بیان اینکه طرح‌ها و فازهای طراحی شده تا سال آینده تکمیل و وارد مدار می‌شود گفت: با تسریع در تکمیل فازهای پارس جنوبی تا پایان دولت یازدهم میزان برداشت گاز از این میدان گازی روزانه به بیش از 700 میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه هم اکنون روزانه 420 میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی تولید می‌شود گفت:  28 فاز پارس جنوبی برای تولید روزانه 700میلیون مترمکعب گاز طراحی شده که هم‌اکنون 13 فاز آن تکمیل شده و در مجموع روزانه حدود 420 میلیون مترمکعب گاز در این منطقه تولید می‌شود.

یوسفی از اجرای طرح فراگیر پالایشی سیراف خبرداد و خاطر نشان کرد:طرح فراگیر پالایشی سیراف به‌عنوان یکی از مهمترین طرح‌های دولت تدبیر و امید به‌منظور بسترسازی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت نفت با هدف تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، به‌طور جدی در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی با بیان اینکه 8 پالایشگاه میعانات گازی در منطقه سیراف کنگان با مشارکت بخش خصوصی ساخته می‌شود گفت:طرح پالایشی سیراف با هدف احداث 8 پالایشگاه میعانات گازی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در کنگان با ظرفیت 480 هزار بشکه میعانات گاز اجرا می‌شود./

[کد خبر:AJ14378]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب