آینه جم:: فرماندار سابق بوشهر گفت: خوشحالم این بار مسئولیت از دوشم برداشته شد؛ چون نباید خود را به مردم تحمیل کنیم و اگر به نقطه ای رسیدیم که قادر به ایفای کامل مسئولیت نباشیم، ماندن ما ظلم به مردم است.

آینه جم: فرماندار بوشهر با بیان اینکه با درخواست خودم این مسئولیت را ترک می کنم، اظهار داشت: دو سال پیش در روز معارفه نیز گفتم که میز و صندلی ها امانتی در دست ماست و براساس تکلیف به این فرمانداری آمده ام و اگر روزی احساس کنم قادر به پیشبرد اهداف خدمتی نیستیم، ماندن در مسئولیت را جفا در حق مردم می دانم و کنار می روم.

به گزارش آینه جم:«خلیج فارس»؛ حسن ابراهیمی که پیش از ظهر سه شنبه در آئین تودیع خود از سمت فرمانداری مرکز استان با حضور معاون سیاسی استاندار سخن می گفت، افزود: من پیش از این مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری بودم و به کارم علاقه داشتم، ضمن اینکه قبلا فرمانداری را تجربه کرده و ضرورتی برای تکرار آن نمی دیدم، اما با درخواست استاندار مبنی بر اینکه به شما در این پست نیاز داریم و بزرگانی که می گفتند اگر همدلی و آرامشی در مرکز استان ایجاد شود همین می تواند کار بزرگی باشد، وارد این عرصه شدم.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1afin930q1kvgjek1nfrqg0qt5p.jpg

وی افزود: نزدیکان من می دانند که در پی تشدید آثار شیمیایی زمان جنگ، پزشک دوبار مرا از مسئولیتی که استرس یا فشار کاری دارد منع کرده، از این رو قبل از انتخابات درخواست کردم به دلیل فشار این کار، عزیز دیگری جایگزین شود، اما نهایتا در سال جدید با آن موافقت شد.

گزیده سخنان فرماندار بوشهر در آئین تودیع خود را می خوانید:

  • خدمت در دولتي كه برآمده از رأي مردم و با نگاه عقلاني، تدبير و اميد باشد براي من افتخارآفرين است.
  • دولت يازدهم به دنبال پيشرفت و اعتلاي ايران در سايه همدلي است و در سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل نيز بايد به دولت كمك كنيم تا منويات مقام معظم رهبري نيز محقق شود.
  • با توجه به اينكه بوشهر با داشتن مردمي فهيم، سزاوار تحولي بيش از پيش است به همين دليل با حضور در فرمانداري به دنبال انجام كارهاي بر زمين ‌مانده بودم.
  • اگرچه موضوع امنیت به شکل رقم و عدد نیست، ولی با كمك و همت اعضاي شوراي تامين شهرستان با كاهش حاشيه ها، شايبه ها و تنش ها تلاش شد كه امنيت و آرامش در شهرستان بوشهر حكمفرما شود و امروز هر انسان منصفی می تواند اذعان کند طی دو سال گذشته شهرستان بوشهر با همراهی کنشگران سیاسی، اصحاب رسانه و بزرگان فضایی آرام را تجربه کرد.
  • همه قشرها، گروهها و جناح‌هاي سياسي در فضايي باز بدون هيچگونه مشكلي فعاليتهاي مختلفي در بوشهر انجام شد. امیدوارم فرماندار جدید هم بتواند چنین مسیری را طی کند.
  • در توزيع اعتبارات رويكرد متوازن داشتيم و حتی در روستای دو خانواری نیز براساس شاخص ها، نگاه عدالت مدارانه نظام در قالب خدمت به مردم شکل بگیرد.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1afin930q69esf61f5dku51a8jl.jpg

از اهالی هلیله و بندرگاه عذرخواهی می کنم

  • یکی از کارهای زمین مانده شهرستان، تعیین تکلیف روستاهای هلیله و بندرگاه در حاشیه نیروگاه اتمی بود که همکاران قبلی ام نیز مشتاق  اجرای آن بودند، ولی توفیق یار آنها و ما نشد. البته کارهایی که برعهده شهرستان بود انجام گردید و برای نخستین بار طرحی جامع و همه جانبه برای این موضوع پیش بینی گردید و به وزارت کشور ارسال شد. اکنون هم رییس جمهور دو وزیر و دو معاون خود را مامور بررسی آن کرده است. به هرحال آنچه برای هلیله و بندرگاه مدنظرم بود رخ نداد و از این بابت عذرخواهی می کنم. امیدوارم فرماندار جدید با پیگیری های خود روزنه جدیدی برای این روستاها فراهم کند و مشکلات شان را حل نماید.

جزیره خارگ بین نفت و استان در حالت برزحی بود

  • یکی دیگر از اولویت ها، رسیدگی بیشتر به جزیره خارگ بود که متاسفانه در برزخ نفت و استان گرفتار و جفای زیادی به مردم آن شده بود. ما به سهم خود تلاش کردیم در توزیع اعتبارات سهم بیشتری برای آن ببینیم و تخصیص های خارگ 100 درصدی باشد، ضمن اینکه با همراهی استاندار، مشكل مردم خارگ در زمينه تردد با استفاده از بخش خصوصي و قراردادن چهار كشتي در اين مسير تا حدود زیادی حل شده است. همچنین با توجه به تمایل سرمایه گذاران جدید برای فعالیت در این خط و طرح احداث ترمینال مجهز، از فرماندار جدید درخواست دارم حمایت از این بخش را دنبال کنند چرا که مرحله کنونی اگر موفق باشد، می تواند برای همیشه اقدامی اساسی در زمینه حمل و نقل اهالی خارگ باشد.
  • برای مشکل برق جزیره اقداماتی شروع شده و از نفت هم بابت تحویل زمین تشکر می کنیم. امید می رود طبق پیش بینی ها، تابستان امسال وضعیت بهتری شاهد باشیم. همچنین برخی ادارات هم در جزیره مستفر شدند و فاز اول کانال آبهای سطحی خارگ نیز اجرا شد که مشکل قدیمی آبگرفتگی در این شهر را در بارندگی پارسال کمتر کرد.
  • استقرار شهرداری عالیشهر، برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان بدون حتی یک اعتراض که در سابقه این حوزه انتخابیه بی سابقه است، پیگیری احیا میدان تره بار که با همکاری شهرداری و دیگر دستگاهها توانسته قیمت میوه را تا حدودی در بوشهر بشکند از دیگر پیگیری ها بود. البته بنای مصادره به مطلوب ندارم و اگر خدمتی هم شده، سایرین نقش اساسی در آن داشته اند.  

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1afin930q1vfe17vj4jp2e11rsrc.jpg

ساماندهی عمارت ملک از ناکامی هایم بود

  • ساماندهی عمارت تاریخی ملک یکی از ناکامی های دوران فرمانداری ام بود که جزو مطالبات مردمی می باشد. البته توافقی ضمنی بین شهرداری و میراث فرهنگی برای احیا آن در شرف انجام است که امیدوارم فرماندار جدید پیگیر اجرای آن باشند.

براساس روحیه تکلیف مدارانه به فرمانداری آمدم و با درخواست خودم می روم

  • اما چرا آمدم؟ با حدود 26 سال سابقه وزارت کشور مرا با بسیاری از فراز و فرودها آشنا کرده است، ضمن اینکه چند ماهی مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری بودم و به کارم نیز علاقه داشتم، قبلا هم فرمانداری را تجربه کرده و ضرورتی به تکرار آن نمی دیدم. ولی براساس اعلام نیاز استاندار مبنی بر کمک به ایشان در حوزه سیاسی و درخواست بزرگانی که عقیده داشتند اگر آرامش در بوشهر باشد، یکی از بزرگترین کارها محسوب می شود، با روحیه تکلیف مدارانه به فرمانداری بوشهر آمدم.
  • در فرمانداری بوشهر تلاش کردم مشی اعتدال، انصاف، اخلاقمداری و صداقت را مبنای عمل قرار دهم، اگرچه برخی اعتقاد دارند صداقت با سیاست همخوانی ندارد، ولی من تجربه کردم و به دیگران هم می گویم امکانپذیر است. در برخی موارد هم که می توان به نوعی عمل کرد که صداقت شما خدشه دار نشود.
  • درباره رفتن از این سمت نیز همچنان که در رسانه ها منعکس شد، با درخواست خودم بود. درد و رنج شیمیایی جنگ همزاد من شده بود، ولی در این سالها فشار بیشتری آورد و نزدیکان من می دانند که دو بار پزشکان، بنده را از فعالیت های استرس زا منع کردند. از این رو قبل از انتخابات به دلیل شرایط جسمی درخواست کناره گیری داشتم تا فرد دیگری عهده دار این مسئولیت سنگین شود، ولی تغییرات به سال جدید موکول شد. اکنون هم خوشحالم این بار مسئولیت از دوشم برداشته شد؛ چون نباید خود را به مردم تحمیل کنیم و اگر به نقطه ای رسیدیم که قادر به ایفای کامل مسئولیت نباشیم، ماندن ما ظلم به مردم است.
  • شهرستان بوشهر با سابقه بلند تاریخی و پیشنانی استان، شایسته شرایط بهتری می باشد و از مردم می خواهم عذر تقصیر مرا بپذیرند.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1afin930qj6518kdbp2e2j44r.jpg

جمشیدی ها همیشه پست سر من هستند!

  • البته رفتن من حاشیه هایی هم داشت. در فرمانداری دشتی از سال 82 شروع بکار کردم و سال 85 تودیع شدم. اکنون هم از سال 82 تا 95 حضور داشتم.
  • حاشیه دیگر این بود که رفتن من گشایشی برای همکارانم شد. دو معاون بنده بازنشسته و به خانواده شان می رسند، یک بخشدار معاون فرماندار می شود (مریم قربانی) و بخشدار دیگر هم در زادگاهش مسئولیت می گیرد. (عصکر زارعی برای بخشداری کاکی)
  • (به شوخی) حاشیه دیگر این است که هر جا می روم، جمشیدی ها دنبال من هستند! در دشتی که به عنوان آخرین فرماندار دولت اصلاحات در استان تودیع شدم، آقا رضا جمشیدی جایگزین من شد، در بوشهر هم عباس جمشیدی!
  • البته ارتباط من با عباس جمشیدی از دهه هفتاد می باشد که وی را به دفتر امور اجتماعی استانداری دعوت کردم، بعد هم بخشدار دشتی شد و زمانی که به فرمانداری آنجا رفتم، معاون سیاسی بنده بود و در بسیاری از موضوعات گره گشا محسوب شد. اکنون هم باید بگویم یکی از دوستان مخلص من، ایشان است و روحیاتش نزدیک به بنده می باشد.
  • جمشیدی همفکر دولت، حقوقدان و قطعا باصلابت تر از من پیگیر موضوعات شهرستان است و بسیار خوش بین می باشم اینجا هم نظیر کنگان موفق باشد. وی از خانواده ای دارای چهار شهید است، اما هیچگاه از آن برای خود استفاده نکرده و پس از تغییر دولت اصلاحات، از سیستم خارج شد تا اینکه در دولت جدید به وی اعلام نیاز شد و فرمانداری کنگان را برعهده گرفت.
  • در این جلسه از همکاری رسانه ها، کنشگران سیاسی و همه مدیران با فرمانداری بوشهر تشکر می کنم و امیدوارم همین همراهی و حتی بیشتر با فرماندار جدید صورت بگیرد.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1afin930p6f8st3lku1ogq1ge42.jpg

در حاشیه

این نشست ساعت 9:15 دقیقه آغاز و تا 11:15 دقیقه ادامه داشت.

حقیقی معاون سیاسی استاندار به همراه مدیرکل سیاسی و مدیر حراست استانداری در این نشست حضور یافته بودند، ضمن اینکه به گفته حقیقی، استاندار به دلیل جلسه ای در هیات دولت، امکان حضور در نشست امروز را نیافت.

یکی از مسئولان فازهای پارس جنوبی در سخنانی از پیگیری جمشیدی فرماندار کنگان در خصوص تشکیل کمیسیون کارگری و الزام پیمانکاران به پرداخت حقوق کارگران تقدیر کرد و گفت: حقیقی معاون استاندار هم بحق سختگیری هایی در این زمینه داشتند. در این زمان معاون سیاسی استاندار یادآور شد که رییس یکی از فازهای پارس جنوبی به دلیل استنکاف از دستور کمیسیون کارگری در پرداخت حقوق کارگران، بازداشت شد.

امام جمعه عالیشهر، روحانی معاون سیاسی فرماندار، قربانی بخشدار مرکزی، برزگرزاده رییس شورای شهر بوشهر، کهن رییس مرکز بهداشت شهرستان، عباسی رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی بوشهر و نماینده دهیاران طی سخنانی از عملکرد دوساله حسن ابراهیمی در فرمانداری بوشهر تشکر کردند.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1afin930piie1u6f1vu86mfljk1.jpg

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1afin930q1uluhs57jgtsv6leb.jpg

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1afin930q1ge21a7l1ei11d28pmd.jpg

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1afin930q16vp1u20k1s1oku13q0e.jpg

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1afin930qp8u1tltsrh1pt2bdam.jpg

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1afin930plmq1hj61lnghej148s9.jpg

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1afin930qg9f110onif8nu39vg.jpg

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1afin930q12641ptd1gnvh1g5on.jpghttp://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1afin930qfu11i9o185iseq7nk.jpghttp://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1afin930qqarctq1q3qefo1q0aj.jpghttp://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1afin930qo941n631n72t1er8di.jpghttp://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1afin930qu7g17a1f5jjt7lc6h.jpg

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1afin930qi6a1af31sj814c1imba.jpg

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1afin930p1uqv1o3a1sj6i3spbh5.jpg

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1afin930p1f4pkd819ae188kuq97.jpg

[کد خبر:AJ14470]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب