آینه جم: فرماندار جم گفت: شرایط ویژه جم و میزبانی نفت و گاز اقتضا می کند توجه ویژه تری از سوی نفت و گاز به جم انجام شود.

به گزارش آینه جم، فتح الله نوروزی عصر سه‌شنبه در نشست با مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد با اشاره به نقش و جایگاه مهم و تاثیرگذار صنایع نفت و گاز در چرخه اقتصاد کشور افزود: شهرستان جم حدود سه دهه میزبانی نفت و گاز را بر عهده داشته و اکنون نفت و گاز را نه به عنوان میهمان که به عنوان میزبان می‌دانیم

جم.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات مهم شهرستان در حوزه‌های زیرساختی گفت: شهرستان جم در حوزه آب و راه با مشکلات بسیار جدی دست و پنجه نرم می‌کند و حمایت نفت و گاز در این زمینه بسیار ضروری است.

نوروزی با اشاره به اقدامات سازنده نفت و گاز در حل مشکلات زیرساختی شهرستان جم اظهار داشت: طرح بزرگ آبخیزداری، خط انتقال آب سیراف به جم و راه جم به ریز از پروژه هایی است که با اعتبار تخصیصی نفت و گاز در شهرستان جم در حال انجام است.

وی با تقدیر از نگاه مثبت صفائیان در کمک به آموزش و پرورش و احداث مدرسه فاطمه الزهرا(س) جم گفت: شهرستان جم به علت مهاجرت پذیری، با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است و نگاه مثبت نفت و گاز در رفع این مشکل تاثیر گذار است.

نماینده عالی دولت در شهرستان جم به موضوع دانشکده فنی و مهندسی جم پرداخت و گفت: احداث فضای آموزشی دانشکده فنی و مهندسی پس از آب، اولویت مهم شهرستان است و انتظار داریم در این زمینه نیز پتروشیمی های مستقر در منطقه حمایت لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: هم اکنون دانشکده در فضای آموزشی شهرک مسکونی پردیس جم استقرار دارد که امیدواریم با حمایت مالی نفت و گاز شاهد استقرار دانشکده در فضای آموزشی مستقل باشیم.

نوروزی به موضوع مصلای جم اشاره کرد و گفت: مصلا نماد فرهنگی شهرستان است و متاسفانه شهرستان جم تنها شهرستانی است که از وجود این مکان مقدس بی بهره است.

وی اصلاح ورودی شهرک پردیس و روستای چاهه را از دیگر مطالبات جدی مردم شهرستان برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه ورودی شهرک و روستای همجوار آن از شرایط نامناسبی برخوردار است و با توجه به حادثه‌خیز بودن محل نیاز به احداث تقاطع و نیز تامین روشنایی دارد.

نوروزی با اشاره به سکونت جمعیت بزرگی از کارکنان پتروشیمی‌ها در شهرستان و شهر جم خواستار مشارکت هر چه بیشتر نفت و گاز در توسعه فضاهای ورزشی و آموزشی شهرستان شد.

فرماندار جم اظهار امیدواری کرد که با تعامل و همدلی مثبت شاهد توسعه بیش از پیش شهرستان باشیم.

مدیر عامل شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد نیز با اشاره به جایگاه ویژه شهرستان جم در معادلات انرژی کشور گفت: شهرستان جم میزبان جمعیت بزرگی از کارکنان و خانواده‌های نفت و گاز و شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه است و خدمت به شهرستان جم را خدمت به ارتقای سطح کمی و کیفی تولید و اقتصاد کشور می‌دانیم.

محمد صفائیان با اشاره به مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی فرماندار جم گفت: مطالب مطرح شده را در شورای راهبردی مطرح خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم بخشی از این مشکلات را مرتفع کنیم.

صفائیان افزود: کمک به شهرستان جم از اولویت های ماست و قطعا در این زمینه حمایت لازم را خواهیم داشت.

[کد خبر:AJ15072]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب