آينه جم : رئیس سازمان نظام پزشکی استان بوشهر گفت: این سازمان کمیسیون پزشکی ویژه ای برای بررسی پرونده درمانی کودک پنج ساله بوشهری که در بیمارستان شهدای خلیج فارس این شهر فوت شد، برگزار کرد.

به گزارش آينه جم ؛ دکترسید حسن معینی عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس گزارش کمیسیون نظام پزشکی این کودک چند روز پیش از مراجعه به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر دچار بیماری 'گاستر وانتریت' بوده و با کاهش سطح هوشیاری و اختلال 'پرفیوژن بافتی' در اورژانس بیمارستان پذیرش شده بود که مدیریت بحرانی به هنگام و تاثیرگذار درمانی تشخیصی برای بیمار اجرا شد.

وی اظهار کرد: در سیر طبیعی بیماری کودک فوت شده دچار 'هیپرناترمی' شدید می شود و 'ترومبوز' عروق مغزی و 'ادم' مغزی متعاقب به وقوع می پیوندد و آنگاه تشنج روی می دهد که پس از درمان مناسب به بخش مراقبتهای ویژه جراحی (تخت کودکان) انتقال می یابد که متوفی دچار 'تنتوریال هرنیشین' با افت شدید سطح هوشیاری و مرگ مغزی می شود.

وی یادآور شد: چند روز بعد با تابلوی مرگ مغزی (با اجرای درمانهای حمایتی کافی و استاندارد) فوت می شود.

معینی گفت: بررسی کارشناسانه حاکی از سیر بسیار پیش رونده و برق آسای بیماری است که باعث تشدید وخامت وضع بیمار شده ونه به دلیل اهمال پزشک و کارکنان تیم پزشکی، تاجایی که می توان ادعا کرد که این گونه بیماران با این وضعیت بالینی حتی در پیشرفته ترین مراکز درمانی جهان از مرگ و میر بالایی برخوردارند.

وی اظهار کرد: پزشک متخصص کودکان، اورژانس بیمارستان و تیم پزشکی با تمام مهارت و دلسوزی هرآنچه را شایسته درمان و تشخیص بیمار بوده است در هنگام مناسب انجام داده و هیچگونه کوتاهی نداشته اند.

معینی گفت: حتی از پتانسیل سایر همکاران در بهبود مدیریت درمان استفاده کردند (مستندات پرونده و مشاوره های متعدد تخصصی و فوق تخصصی) ولذا سیر برق آسای بیماری همراه با 'ویرولانس' ذاتی عامل بیماری و نوع پاتولوژی حادث شده مسبب مرگ بیمار تلقی می شود (هیچگونه امکان پیشگیری وجود نداشته است ) و هرگونه کوتاهی درمانی پزشک (پزشکان) و کادر درمانی در فرایند مدیریت درمانی قویا منتفی اعلام می شود و بیمار به هیچگونه عمل جراحی نیز نیاز نداشته است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان بوشهر درباره کمیسیون ویژه بررسی پرونده این بیمار که سه ساعت به طول انجامید گفت: با وجود سیر عادی بررسی پرونده ها در سازمان نظام پزشکی بوشهر این کمیسیون ویژه با حضور پزشکان متخصص اطفال، جراح مغز و اعصاب، داخلی مغز و اعصاب، پاتولوژی ست، آسیب شناس، رادیولوژیست، پزشکان فوق تخصص قلب اطفال و فوق تخصص بیماریهای کلیه اطفال برگزار شد.

معینی ضمن ابراز همدردی با خانواده متوفی افزود: همه جزئیات پرونده متوفی به صورت کامل بررسی و مورد بحث و تبادل نظر کارشناسانه قرار گرفت و پس از احصای نظر پزشکان به این نتیجه رسیدند که همه اقدامات درمانی برای متوفی به موقع و به درستی انجام پذیرفته است.

وی تصریح کرد: نوع بیماری در نامبرده بسیار سریع و پیش رونده و به گونه ای بوده است که با وجود اقدام های درمانی یاد شده نتیجه حاصل نشده است.

این مقام مسئول گفت: مسائلی که در فضای مجازی و از سوی افراد غیرکارشناس مطرح می شود نظیر استفاده از داروی دیازپام، تسریع در عمل جراحی بیمار، تسریع در انتقال بیمار به بخش مراقبت های ویژه به هیچ عنوان در مرگ بیمار دخالتی نداشته و متاسفانه منجر به تشویش اذهان عمومی شده است.

معینی اظهار کرد: مطمئن هستم خانواده متوفی نیز راضی به پخش چنین شایعاتی و اظهار نظرهای مغرضانه نیستند که منجر به تضییع حقوق پزشکان و کادر درمانی می شود.

[کد خبر:AJ15542]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب